Mountain Bike Reviews Forum banner

Straatgevecht: automobilist vs. fietskoerier

11K views 86 replies 54 participants last post by  SpudDamon  
#1 ·
Oké, het is geen mountainbike, maar dit had iedereen kunnen overkomen.

https://www.citynoise.org/article/2770

BETSY POWELL, MISDAADVERSLAGGEVER

Een reeks dramatische foto's die een typische stedelijke confrontatie vastleggen - een vechtpartij overdag tussen een fietskoerier en een automobilist in het centrum van Toronto - heeft een hevige discussie in de cyberspace ontketend.

De krachtige, soms venijnige uitingen wegen op een groot aantal onderwerpen, van de rechten van voetgangers versus automobilisten en speculaties over de nationaliteiten en seksuele voorkeuren van de strijders, tot zwerfvuil en de vraag of de fotograaf zijn camera had moeten neerleggen en had moeten ingrijpen om het geweld te stoppen.

Het incident begon blijkbaar nadat een man voedsel op straat gooide in Kensington Market en escaleerde toen de fietser het voedsel terug in zijn auto gooide.

"Psychomobilisten slaan weer toe!", stond in een bericht op de website Citynoise.org, waar fotograaf Adam Krawesky de beelden afgelopen donderdag plaatste.

Het bezoekersverkeer is sindsdien door het dak gegaan, met meer dan 100.000 hits die gisterenmiddag werden geregistreerd. De beelden circuleren ook wijd en zijd op internet en verschijnen op tientallen websites tot in Nederland, sommige in vreemde talen, met links naar Citynoise.

-----------------------------------------------------------------------------------------
Ik moet de kant van de koerier kiezen. De man had zijn **** niet uit het raam moeten gooien, zelfs als het afbreekbaar is. Vechten met een vrouw zoals dat is ook in veel opzichten verkeerd.

Die blog wordt momenteel overspoeld, dus hier zijn enkele foto's:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

#4 ·
les geleerd

MAAK CHAUFFEURS NIET BOOS!!!

Tenzij je gebouwd bent als een bakstenen sch*thuis en klaar om a$$. te schoppen.

Ja, ik ben het ook eens met de motorrijder: niemand zou iets uit het raam van zijn auto moeten gooien. Aan de andere kant moet je je afvragen wat ze dacht door het terug door het raam te gooien. Ik bedoel, er zijn zoveel a$$holes op de weg dat je gegarandeerd in de problemen komt door dat soort dingen te doen! Ik zeg, volg die kerel, wacht tot hij uit de auto en uit het zicht is, en krab dan een leuke boodschap over hoe je je voelt in de mooie lak.

#5 ·
ZiNE said:
Ik moet de koerier gelijk geven. De man had zijn **** niet uit het raam moeten gooien, zelfs niet als het afbreekbaar is. Vechten met een vrouw is ook op veel niveaus verkeerd.
Ik denk dat vechten in principe op alle niveaus verkeerd is. Dat gezegd hebbende, zij is ermee begonnen. En ze lijkt het goed gedaan te hebben. En ze droeg een helm. Toen mijn zus me in elkaar sloeg, liet ze me nooit een helm opzetten.

Ik wist niet dat Canadezen ruzie kregen als ze niet betrokken waren bij hockeywedstrijden.

#6 ·
Dwight Moody said:
Ik denk dat vechten in principe op alle niveaus verkeerd is. Dat gezegd hebbende, zij is ermee begonnen. En ze lijkt het goed gedaan te hebben. En ze droeg een helm. Toen mijn zus me in elkaar sloeg, liet ze me nooit een helm opzetten.

Ik wist niet dat Canadezen ruzie kregen als ze niet betrokken waren bij hockeywedstrijden.
Wat voor ***** slaat een meisje?

#8 ·
Eens gooide een autopassagier vuil naar me en liet me bijna crashen. De volgende 4-weg stop was ik zo blij dat ik een frisdrankblikje gebruikte om een mooie kras in zijn lak te krijgen. :D Ik weet dat het gemeen klinkt, maar als je vuil naar me gooit en me bijna laat crashen, kom je er niet gemakkelijk vanaf.

#9 ·
Precies waarom...

mondaycurse said:
Een keer gooide een autopassagier vuil naar me en liet me bijna crashen. De volgende 4-weg stop was ik zo blij dat ik een frisdrankblikje gebruikte om een mooie kras in zijn lak te krijgen. :D Ik weet dat het gemeen klinkt, maar als je vuil naar me gooit en me bijna laat crashen, kom je er niet gemakkelijk vanaf.
Ik heb pepperspray gekocht!

#11 ·
Ik stapte een keer achter een klootzak uit de bus, en zodra hij uitstapte, gooide hij gewoon zijn koffiebeker op de grond. Oh man, ik was zo klaar om hem in zijn nek te slaan... maar ik deed het niet, je weet nooit wie er een wapen heeft...

#12 ·
Dat was niets....

Ze waren vrij kalm in vergelijking met sommige dingen die ik in Montreal heb gezien en gehoord. Canadese chauffeurs laten automobilisten uit de VS er soms ronduit beschaafd uitzien.

Wat ik niet kan begrijpen is hoe de rijder zich liet vangen. Het is vrij gemakkelijk om een auto kwijt te raken in het stadsverkeer. Als je gaat doen wat zij deed, wees dan voorbereid op een snelle ontsnapping.
:confused:

#13 ·
Zonk0u said:
Wat voor ***** vecht er met een meisje?
Hé, ik denk dat iedereen die vecht (behalve ter zelfverdediging) een a$shole is.

Dat gezegd hebbende, ik heb veel zelfverdediging gedaan als jongere broer. We stopten zo ongeveer met vechten toen ze ongeveer 13 werd (toen ik 8 was). Mijn kleine broer en ik probeerden haar tien jaar geleden in een sneeuwbank te gooien. Ik kreeg een trap in mijn ballen, mijn broer kreeg een gekneusde schouder.

Deze middelbare scholier liep ooit achter mijn zus en pakte haar schouder vast. Hij had haar verward met een vriendin van hem en wilde haar bang maken. Mijn zus sloeg hem in zijn gezicht met een handvol sleutels. Hij had hechtingen nodig. Mijn zus voelde zich erg slecht, ze had misschien een oog uitgestoken. Maar ze zal hetzelfde doen als het ooit weer gebeurt.

Onderschat meisjes (of vrouwen) niet.

#16 ·
Ik heb een keer een man een brandende sigaret naar me laten gooien. Ik liet het gewoon gaan omdat ik genoot van mijn rit/dag. Het zou/zou veel misbruik vergen voordat het tot een vechtpartij komt en zelfs dan is het zeker niet de veiligste optie. Helaas ben ik er niet vies van om iemand in elkaar te slaan als ze te ver gaan. Vraag het aan de man die ik knock-out sloeg bij een Panthers-wedstrijd omdat hij zijn bier over me gooide NADAT ik sorry had gezegd en probeerde uit de weg te gaan in een drukke hal. Zijn oog was bijna dichtgeslagen toen hij opstond, maar zelfs zijn vrouw wist dat hij fout zat en schreeuwde hem de hele weg uit de wedstrijd toe. :p

Ik zou echter geen ruzie beginnen - dat is een serieuze worp van de dobbelstenen. Ik zeg niet dat wat de automobilist deed gerechtvaardigd was, maar het is ook niet haar taak om de Litter Patrol te zijn. Ik heb niet al te veel medelijden met de kleine dame.

#21 ·
Kijk goed naar de volgorde van gebeurtenissen.

Kerel gooit eten uit de auto - kerel is een klootzak.
Meisje gooit het terug - meisje is een zelfingenomen trut.
Kerel gooit koffie naar meisje - kerel is een grotere klootzak, begint de grens naar mishandeling over te gaan.
Meisje krast auto van kerel - nu is meisje een vandaal.
Kerel gaat door het lint, meisje gaat door het lint - ze zijn allebei gekke heethoofden.

Ik denk dat ze allebei verdienden om een tijdje in de bak te worden gegooid om af te koelen.

Als ik erbij was geweest, ja, dan was ik ertussen gesprongen en had ik geprobeerd ze uit elkaar te halen, en als de kerel totaal uit de hand was gelopen, had ik niet geaarzeld om er een of twee op zijn gezicht te landen, maar nogmaals, als ik ze wel uit elkaar had weten te halen en het meisje agressief bleef (wat heel waarschijnlijk lijkt), had ik ook niet geaarzeld om haar een klap te geven.

Dit alles gezegd hebbende, als ik erbij was geweest, denk ik dat ik misschien meer kwaad had gedaan dan goed. Misschien zelfs zelf in de bak belanden. Vraag me af waarom mensen soms gewoon hun ogen sluiten en weglopen?

#22 ·
Ik denk dat beide gekken opgesloten hadden moeten worden, het liefst in een cel tegenover elkaar :p

Zoals van een nieuwssite

Een reeks dramatische foto's waarop een bestuurder en een fietskoerier te zien zijn in een schijnbaar handgemeen over zwerfvuil in Toronto, veroorzaakt een verhitte online discussie over hoe ver de grens kan worden verlegd bij het innemen van een standpunt.

De foto's op de website citynoise.org tonen een incident van 26 januari in de Kensington Market-wijk, een populaire toeristische plek die bekend staat om zijn fruit- en groentemarkten en kleine winkels.

Volgens de website gooide de mannelijke bestuurder wat zwerfvuil op straat. De vrouwelijke fietser raapte het op en gooide het terug in de bestelwagen. Hij gooide koffie over haar heen en de twee leken te vechten.

Online chatters waren dinsdag in de ban van hun meningen over het vermeende incident.

"Ik heb vaak de neiging om precies te doen wat de koerier deed door het vuilnis terug in de auto te gooien", zei een persoon. "Zelfs als voetganger. Maar koffie over je heen krijgen? Dat is duidelijk mishandeling."

De schijnbare schermutseling werd gefotografeerd door Adam Krawesky, die de foto's op een fotoblog plaatste. Ze werden later herdrukt op de voorpagina van een krant in Toronto.

Men denkt dat de auto over een van de smalle straten van Kensington reed, waar een snelheidslimiet van ongeveer 40 kilometer per uur geldt, toen hij de tas weggooide. De fietskoerier raapte het afval op, opende de autodeur van de man en gooide de tas naar hem.

De man gooide naar verluidt twee kopjes koffie naar de vrouw en probeerde op haar fiets te stampen toen de twee op straat vochten. Het voertuig werd ook bekrast in de mêlee, maar het is niet duidelijk of dat een opzettelijke daad was.

Verschillende mensen op straat haalden de twee uit elkaar. Er werden geen aanklachten ingediend.

De foto's filterden via internet, met links naar citynoise.org op sommige websites in vreemde talen, wat leidde tot levendige online discussies over de rechten van fietsers en automobilisten, zwerfvuil, geweld en de vraag of Krawesky had moeten ingrijpen in plaats van de foto's te nemen.

Krawesky zei dat het nemen van de foto's gewoon een reflex was. Mensen op straat sprongen binnen enkele seconden in om het gevecht te beëindigen, zei hij.

"De eerste reeks foto's gaat over ongeveer drie seconden tussen het moment dat ik begon te fotograferen en het moment dat mensen erin sprongen", vertelde Krawesky aan CBC News Online. "Ik verontschuldigde me tegenover haar (de fietser) omdat ik niet meteen ingreep. Ze zei dat ze het begreep."

Krawesky, die ook bekend staat als "hool", zei dat het goed gaat met de fietser.

"Het gaat goed met haar. Ze is uiteraard een beetje verrast, een beetje ongemakkelijk met alle publiciteit."

Hoewel de meeste berichten de pogingen van de fietser steunen om haar mening te uiten tegen zwerfvuil, zeggen anderen dat het openen van de autodeur van de man en het gooien van het afval in het voertuig te ver gaat.

"De koerier had het NIET terug moeten gooien, maar in plaats daarvan naar hem moeten schreeuwen om de aandacht op hem te vestigen en hem er als een eikel uit te laten zien", zei een bericht. "In plaats daarvan gooide ze het (vermoedelijk) terug, wat gewoon om problemen vraagt. Ze is niet de politie en het is niet haar taak om rechter en jury te zijn van een misdaad."

Toronto-politieagent Kristine Bacharach geeft toe dat het moeilijk zou zijn om aanklachten wegens zwerfvuil in te dienen - waar in Toronto een boete van $305 op staat.

"Je hebt bijna de politieagent nodig om het te zien", zei Bacharach.

Het openen van een autodeur, zoals de fietskoerier deed, zou als kwaadwilligheid kunnen worden beschouwd en ze zou mogelijk beschuldigd kunnen worden van mishandeling voor het gooien van het afval. Het opzettelijk krassen van een voertuig kan leiden tot een aanklacht wegens kwaadwilligheid of schade aan eigendommen.

Een bestuurder heeft het recht om zichzelf te verdedigen, maar moet gezond verstand gebruiken, zei Bacharach. Als de bestuurder uit de auto stapte en de fietser aanviel, zou dat kunnen worden gezien als het overschrijden van de grens en zou dat tot aanklachten kunnen leiden, voegde ze eraan toe.

De foto's zouden kunnen worden gebruikt om een aanklacht te bewijzen, maar hun authenticiteit zou moeten worden geverifieerd.

#23 ·
Wat dacht je van het zorgvuldig 'lezen' van de reeks gebeurtenissen?

Hallo allemaal! Ik ben het meisje op de foto's. Mijn naam is Leah en hoewel ik koerier ben, was ik met mijn fiets de Agusta aan het OPFIETSEN toen het incident plaatsvond. Hij reed en deed zijn deur open (tijdens het rijden) en schreeuwde scheldwoorden, hij gooide zijn hamburger op een broodje uit zijn deur. Ik liep naar zijn auto en, of het nu goed of fout was, ik deed de deur open en 'gaf' hem zijn eten terug (dat hij MOET hebben laten vallen!). Hij verloor toen zijn geduld, sprong uit zijn auto en gooide 2 grote Timmies naar me en pakte me toen bij mijn helm en probeerde me een beetje rond te gooien. Op dat moment krabde mijn fietssleutel (die ik aan een armband om mijn pols draag) zijn auto. Ik heb alle berichten gelezen over mensen die sympathie hebben voor de automobilist vanwege de kosten van het repareren van de kras, maar sorry mensen, ik betwijfel of het hem iets zal kosten om te repareren, want het was slechts een streep van 1,2 cm in de blanke lak (beschadigde de verf niet), maar toch een kras. Toen stapte hij met wat 'aanmoediging' van enkele behulpzame omstanders in zijn auto en reed weg... of dat dacht ik! Mensen kwamen naar me toe en zeiden dat ik hem moest aanklagen, maar op dat moment dacht ik dat ik mijn anti-zwerfvuilpunt had gemaakt en oog om oog met de koffiedouche, ik bedoel, ik gooide die hamburger toch. Maar net toen ik op mijn fiets stapte om naar huis te rijden, kwam hij teruggerend en toen begonnen de foto's. Hij was een halve straat gereden en besloot dat de kras een grondigere pak slaag waard was, denk ik. Nu even wat duidelijkheid over een paar dingen... Het blonde meisje is zijn vriendin... ze is ook een behoorlijk goede bescherming tegen een boze menigte! Ik heb niemand geslagen! vooral niet met sleutels in mijn hand! Ik probeerde gewoon mijn fiets te redden (ik heb hem pas een week geleden gebouwd!!) En wat betreft de politie die hem aanklaagt.... Hij vertrok in zijn auto zodra hij de sirenes hoorde.... ze achtervolgden hem, maar het is geen misdaad om de plaats delict te verlaten. Ze zouden hem aanklagen voor een verscheidenheid aan dingen, waaronder mishandeling met een wapen x2, vandalisme x2, zware mishandeling, enz., maar de politie informeerde me dat als ik die aanklachten zou indienen, ze mij zouden moeten aanklagen voor vandalisme voor de kras. Dus in het belang van goede karma (en mijn eigen gezond verstand) heb ik ervoor gekozen om het 'los te laten' en het universum toe te staan deze woedebeheersingszaak op zijn eigen manier te vergelden. En tot slot voor degenen die zeggen dat ik een plotselinge aanval van zelfgenoegzaamheid moet hebben gehad met betrekking tot zwerfvuil... JULLIE ZITTEN VERKEERD! Ik haat het om zwerfvuil weg te gooien en doe het NOOIT> Sterker nog, ik ruim constant zwerfvuil op en laat mijn zoon zwerfvuil in het park opruimen. Ik heb gewoon het gevoel dat het zo'n oplosbaar probleem is in de wereld van vandaag. Als iedereen zijn eigen stukje zwerfvuil niet zou weggooien, zou er geen zijn!! Wat een concept hè!? Geniet van de prachtige winterrit!

#26 ·
FrontRanger said:
Wat dacht je van het zorgvuldig "lezen" van de reeks gebeurtenissen.

"Hallo allemaal! Ik ben het meisje op de foto's. Mijn naam is Leah en hoewel ik koerier ben, liep ik met mijn fiets de Agusta op toen het incident plaatsvond. Hij reed en opende zijn deur (tijdens het rijden) en schreeuwde scheldwoorden, hij gooide zijn hamburger op een broodje uit zijn deur. Ik liep naar zijn auto en, goed of fout, ik opende de deur en "gaf" hem zijn eten terug (dat hij MOET hebben laten vallen per ongeluk!) Toen verloor hij het, sprong uit zijn auto en gooide 2 grote Timmies naar me en greep me toen bij mijn helm en probeerde me een beetje rond te gooien. Op dat moment krabde mijn fietssleutel (die ik op een armband om mijn pols draag) zijn auto. Ik heb alle berichten gelezen over mensen die sympathie hebben voor de automobilist vanwege de kosten van het repareren van de kras, maar sorry mensen, ik betwijfel of het hem iets zal kosten om te repareren, want het was slechts een vlek van 1,2 cm in de blanke lak (beschadigde de verf niet), maar toch een kras. Toen stapte hij met wat "aanmoediging" van enkele behulpzame omstanders in zijn auto en reed weg... of dat dacht ik! Mensen kwamen naar me toe en zeiden dat ik hem moest aanklagen, maar op dat moment dacht ik gewoon dat ik mijn anti-zwerfvuil-punt had gemaakt en oog om oog met de koffiedouche, ik bedoel, ik gooide die hamburger toch. Maar net toen ik op mijn fiets stapte om naar huis te rijden, kwam hij terugrennen en toen begonnen de foto's. Hij was een halve straat gereden en besloot dat de kras een grondigere pak slaag waard was, denk ik. Nu voor een beetje duidelijkheid over een paar dingen... Het blonde meisje is zijn vriendin... ze is ook een behoorlijk goede bescherming tegen een boze menigte! Ik sloeg niemand! vooral niet met sleutels in mijn hand! Ik probeerde gewoon mijn fiets te redden (ik heb hem pas een week geleden gebouwd!!) En wat de politie betreft die hem aanklaagt.... Hij ging er in zijn auto vandoor zodra hij de sirenes hoorde.... ze achtervolgden hem, maar het is geen misdaad om de plaats van het ongeval te verlaten. Ze zouden hem aanklagen voor een verscheidenheid aan dingen, waaronder mishandeling met een wapen x2, kattenkwaad x2, zware mishandeling, enz., maar de politie informeerde me dat als ik die aanklachten zou indienen, ze mij zouden moeten aanklagen voor kattenkwaad voor de kras. Dus in het belang van goede karma (en mijn eigen gezond verstand) heb ik ervoor gekozen om het "los te laten" en het universum toe te staan ​​deze woedebeheersingszaak op zijn eigen manier te vergelden. En tot slot, aan degenen die zeggen dat ik een plotselinge aanval van zelfgenoegzaamheid moet hebben gehad met betrekking tot zwerfvuil... JULLIE ZITTEN VERKEERD! Ik haat het om zwerfvuil te gooien en doe het NOOIT> Sterker nog, ik ruim constant zwerfvuil op en laat mijn zoon zwerfvuil opruimen in het park. Ik heb gewoon het gevoel dat het zo'n oplosbaar probleem is in de wereld van vandaag. Als iedereen zijn eigen stuk zwerfvuil niet zou weggooien, zou er geen zijn!! Wat een concept hè!? geniet van de prachtige winterrit!"
Hé Leah.... Ik ken je niet van Eva, maar ik ben blij dat het goed met je gaat.
Bedankt dat je je nek hebt uitgestoken en een "anti-zwerfvuil"-verklaring hebt afgelegd. Je staat op de shortlist van de Held van de Maand van januari.