Mountain Bike Reviews Forum banner

Aanbevolen merk voor offset bussen?

2.3K views 3 replies 3 participants last post by  brentos  
#1 · (Edited)
Op zoek naar aanbevelingen voor offset-schokbussen voor een goed onderhouden 2011 Yeti AS-R Carbon die ik voor mijn zoon heb gevonden.

Ik wil de achterkant zo veel mogelijk verlagen, want ik ga er 155 mm cranks op zetten, en ik denk dat ik 8 mm lager bij de achteras kan komen met 2x offset bussen.

De voorste montage is een veelvoorkomende 22x8mm, maar de achterste montage is een ongebruikelijke 23,37x8mm.

Ik zie geen 23,37 (of iets in die richting) van Burgtec. Maar het ziet ernaar uit dat www.offsetbushings.com er een paar op maat zal maken.

Heeft iemand hier ervaring mee? Zijn er nog andere waar ik naar moet kijken? Moet ik problemen verwachten als ik ze gebruik?

Bedankt bij voorbaat.

Image

De volgende uitdaging is om de vering daadwerkelijk af te stellen op zijn gewicht van 75 lbs, de RP23 Boost Valve demper voelt eigenlijk best goed aan, de vork heeft nog wat meer werk nodig, en ik denk dat het een uitdaging wordt met de negatieve spiraalveer.

#2 ·
Ik heb die van offsetbushings.com gekregen, ze kwamen zoals geadverteerd. Geen problemen met bestellen bij hen. Ik kreeg de indruk dat ze een beetje op bestelling worden gemaakt. Ik weiger ze offsetbussen te noemen, hoewel dat niet zo is, het is offset schokdemper hardware. De bus is niet offset, hij is nog steeds in het schok oog geperst zoals altijd.

#3 ·
De offset bussen die ik van offsetbushings.com kreeg, kwamen binnen met een meting van +/- 0,01 mm op een afwijkende specificatie van 39,89 x 8 mm en 39,89 x 10 mm. Ik ben er vrij zeker van dat de bestelling op de dag dat ik hem bestelde op specificatie is bewerkt en de volgende dag is verzonden (in de nazomer van 2020 toen c-vid op volle toeren draaide). Een man genaamd Jaron leek er verstand van te hebben.

Hoewel de bussen mooi en nauwkeurig waren, kwam mijn frame niet overeen met de specificaties van de fabrikant. Het frame was aan één kant +0,12 mm buiten de specificatie. Gelukkig had ik voor het bestellen gemeten en verwachtte ik dat ik aan één kant mogelijk een 40x8mm nodig zou hebben en ik bestelde hem voor de zekerheid. Dus ik denk dat ik wil zeggen dat je met een schuifmaat moet meten om te bevestigen voordat je bestelt, want ze hebben de fabrieksspecificaties van het frame, maar kunnen niet weten of je frame binnen de fabrieksspecificaties valt.

Het andere probleem dat ik tegenkwam, was de speling tussen de schokdemper en het frame. Ik eindigde met slechts een papierdunne speling tussen de schokdemper en het frame met de offset bus. Net genoeg speling, dus ik ontweek die kogel maar net.

#4 ·
Geweldige feedback jongens, bedankt. Mijn metingen verschilden enigszins van de Yeti-specificatie in de handleiding, dus ik ga uit van mijn metingen... en controleer de speling van mijn schokdemper bij de voorste montage voordat ik bestel.

offsetbushings.com lijkt behoorlijk geweldig op basis van deze feedback, ik bestel ze vandaag nog, zolang er speling is in het frame!