Mountain Bike Reviews Forum banner

Klunkerfiets?

58K views 41 replies 18 participants last post by  rismtb  
#1 ·
Wat maakt een goed klunker frame, gaat het gewoon om een willekeurige fiets en frame? Of zijn er bepaalde merken? Ik vraag het omdat ik misschien een goed oud frame wil proberen te vinden en er schijfremmen of v-brakes op wil zetten. Ik heb veel oude fietsen op deze site zien opknappen, sommige frames zagen er behoorlijk slecht uit, andere frames waar veel werk in is gestoken om de fiets er uitstekend uit te laten zien. Ik weet zeker dat er ook veel geld in is gestoken?

Zijn er forums waar je terecht **** voor ideeën en informatie? Ik bedoel, er is deze, maar dit gaat ook meer over mtb. fietsen, toch?

Zijn fietsswaps een goede plek om een oud frame op te pikken, en wat zou een goede prijs zijn om te betalen? Zeker, je **** het pas zeggen als je het ziet, maar er is een fietsenwinkel waar ik ben en ze vragen de hoofdprijs voor een paar behoorlijk slechte fietsen en frames. Ja, iedereen mag winst maken, maar ik vraag me gewoon af waar ik anders kan kijken? Zijn er goede fietsswaps die fatsoenlijke fietsen en frames hebben hier in het noordoosten, zeg tussen Baltimore en CT?

#2 ·
Dit is een goede plek om te beginnen Volg de link naar een geavanceerde zoekopdracht voor klunker in dit forum. Veel geweldige voorbeelden van de originele klunkers, een aantal mooie nieuwere, extreme aanpassingen en een aantal geweldige verhalen. Veel plezier, hier heb ik mijn ideeën opgedaan voor mijn klunkerproject. Veel plezier en succes met je zoektocht. http://forums.mtbr.com/search.php?searchid=6481059 kikker

#3 ·
1 cog frog said:
Volg de link naar een geavanceerde zoekopdracht voor klunker in dit forum. Veel geweldige voorbeelden van de originele klunkers, een aantal mooie nieuwere, extreme modificaties en een aantal geweldige verhalen. Veel plezier, hier heb ik mijn ideeën voor mijn klunkerproject vandaan. Veel plezier en succes met je zoektocht.

http://forums.mtbr.com/search.php?searchid=6481059

kikker
Het lijkt erop dat de link niet meer werkt.

#6 ·
De vraag is als het vragen: "Wat maakt een goede hotrod?" Vind een frame, elk frame, en bouw een fiets. En als je een beter frame tegenkomt, verplaats dan de spullen. Sommige klunkerbouwers proberen de originele versie uit de jaren 70 na te bouwen, maar de onderdelen zijn moeilijk te verkrijgen en het is veel gemakkelijker om een hybride te bouwen.

Zoals Mike opmerkte, is Alan Bonds de meester van het vak, de enige link die overblijft met de echte Old Skool die Alan mede heeft uitgevonden. Bekijk zijn site, mijn zoon, en doe ideeën op. Alan bouwt allerlei soorten fietsen, afhankelijk van wat voor soort onderdelen hij heeft kunnen verzamelen. Zijn lakwerk is prachtig.

Dit is een foto die ik heb gemaakt van een van Alan's fietsen tijdens een rit bij zonsopgang naar de top van Mount Barnaby in Marin County, rond 1977. Hij heeft sindsdien nog dertig jaar de tijd gehad om zijn kunst te perfectioneren, alsof die toen al niet perfect was.

Attachments

#7 ·
Repack Rider said:
De vraag is als vragen: "Wat maakt een goede hotrod?" Vind een frame, een willekeurig frame, en bouw een fiets. En als je een beter frame tegenkomt, verplaats dan de spullen. Sommige klunkerbouwers proberen de originele versie uit de jaren 70 na te bouwen, maar de onderdelen zijn moeilijk te vinden en het is veel gemakkelijker om een hybride te bouwen.

Zoals Mike opmerkte, is Alan Bonds de meester van het vak, de enige link die overblijft met de echte Old Skool die Alan mede heeft uitgevonden. Bekijk zijn site, mijn zoon, en doe ideeën op. Alan bouwt allerlei soorten fietsen, afhankelijk van wat voor soort onderdelen hij heeft kunnen verzamelen. Zijn lakwerk is prachtig.

Dit is een foto die ik maakte van een van Alan's fietsen tijdens een rit bij zonsopgang naar de top van Mount Barnaby in Marin County, rond 1977. Hij heeft sindsdien nog dertig jaar de tijd gehad om zijn kunst te perfectioneren, alsof het toen al niet perfect was.
Ik ben dol op die foto. Bedankt voor alles wat je hier met ons deelt.

#11 ·
ericb49 said:
CK - Alan heeft een replica van die blauwe fiets gebouwd...hij komt volgende week naar het westen :D

Image

Ik breng hem naar de FTF
Die fiets kan het ook halen tot de May 3 Toro park DH races, Monterey area (tegenover Laguna Seca aka Sea Otter Classic venue).

Deze fiets zal er ook zijn. :thumbsup:

Attachments

#14 ·
scant said:
maakt de voorderailleur die schakeling echt? lijkt een enorm verschil tussen de kettingbladmaten?
Ja, het IS een grote sprong - grappig dat dat ook mijn eerste reactie was toen ik de fiets voor het eerst zag LOL - Alan zegt dat het werkt, dus genoeg gezegd.
jeff said:
(scooterdude) Ik zie dat je de nieuwe drums hebt gebouwd. Hoe werken ze voor jou?
bekijk de scooterdude pagina die we op Alan's site hebben gezet :thumbsup:

#15 ·
jeff said:
I see you built up the new drums. How are they working for you?
Best goed, zou ik zeggen. Het zijn geen schijven, maar hebben een goede modulatie voor de eerste paar seconden van gebruik, voordat ze bij hoge snelheden beginnen te vervagen.

En goed genoeg om DH-races in Toro te winnen tegen moderne fietsen met vering en schijfremmen, om nog maar te zwijgen van veel jongere motoren. En snel genoeg om op het podium te staan in ELKE Expert-klasse tijdens de race van 11 april, gebaseerd op de racetijd in de Open single-speed klasse. LOL :thumbsup:

Attachments

#16 ·
scooderdude said:
Best goed, zou ik zeggen. Het zijn geen schijven, maar ze hebben een goede modulatie voor de eerste paar seconden van gebruik, voordat ze bij hoge snelheden beginnen te vervagen.

En goed genoeg om DH-races in Toro te winnen tegen moderne fietsen met vering en schijfremmen, om nog maar te zwijgen van veel jongere motoren. En snel genoeg om op het podium te staan in ELKE Expert-klasse tijdens de race van 11 april, gebaseerd op de racetijd in de Open single-speed klasse. LOL :thumbsup:
Geweldige foto. Je bent een bad ass!

#20 ·
Vooroorlogse Fleet rechte stang

Jullie hebben me echt de smaak te pakken gekregen om een klunker te bouwen (althans een klunker voor de arme man).

Ik heb dit gisteren op CL opgeduikeld en ontdekte dat het volgens mij een Schwinn Sidewinder-vork is, maar dan blauw geschilderd?

Weet iemand wat een "Fleet" is? Ik kan niet veel vinden met Google... misschien een familielid van een Schwinn?

#22 ·
Het is een grote score en je kon het niet beter doen voor een klunker-start - voor welk bedrag dan ook. Dezelfde modellen werden onder veel namen verkocht en je hebt de Heilige Graal te pakken.

Hier is Alan Bonds' verzameling van head badges. Let op de overeenkomsten.

Image

Ik ben er vrij zeker van dat je dat niet in de buurt van waar ik woon bent tegengekomen.

Wat dacht je ervan om de originele vork te behouden en vorkbruggen toe te voegen?

#24 ·
Repack Rider said:
Het is een grote score en je kon het niet beter doen voor een klunker-start -- voor welk bedrag dan ook. Dezelfde modellen werden onder veel namen verkocht, en je hebt de Heilige Graal te pakken.

Hier is Alan Bonds collectie van head badges. Let op de overeenkomsten.

Ik ben er vrij zeker van dat je dat niet in de buurt van mijn woonplaats bent tegengekomen.

Wat dacht je ervan om de originele vork te behouden en vorkbeugels toe te voegen?
Cool -- bedankt voor de info. De opmerking "welk bedrag dan ook" geeft me een beter gevoel over het uitgeven van $80 aan mijn arme-mensen-project.

Ik heb het aan de andere kant van Michigan gekocht van waar ik woon en zal het over een week of zo ophalen. Dus het klinkt alsof ik het jaar kan achterhalen als een Schwinn serienummer?

Neem me mijn onwetendheid niet kwalijk, maar is dat de originele vork? En wat is een vorkbeugel?

Ik weet dat deze nog lang niet oud genoeg zijn voor een getrouwe klunker, maar dit zijn de cranks die ik heb gevonden.

Image

#25 ·
Je **** dat ding beter vandaag nog gaan halen, want een half dozijn mensen hebben deze post nu gelezen en vinden de verkoper om twee keer zoveel te bieden als jij hebt betaald......

Je hebt geluk dat ik in Washington woon.....

Geniet van je build,
T

#26 ·
J_Westy said:
Neem me niet kwalijk, maar is dat de originele vork? En wat is een vorkbeugel? Ik weet dat deze nog lang niet oud genoeg zijn voor een getrouwe klunker, maar dit zijn de cranks die ik vond
De vork ziet er origineel uit, en als dat zo is, is het de moeite waard om te bewaren. "Vorkbeugels" waren de grotendeels cosmetische stangen die van de uitvaleinden naar de bovenkant van de balhoofdstel liepen en de zwakke oude vork een beetje verstevigden. Veel hoger op de klunker-coolheidsschaal dan een nieuwe aftermarket-vork. Uw Campagnolo-crankstel uit de jaren 70 kan voor u werken in uw deel van de wereld, maar de typische versnelling (52/42) zou niet laag genoeg zijn voor de heuvels van Marin County, en de gebruikelijke lengte van 170 mm zou een beetje te kort zijn voor grote beklimmingen. Als het voor u werkt, is het een sieraad dat veel mooier is dan de TA-crankstellen die alle klunkers uit de jaren 70 in Marin sierden. De keuze voor TA-cranks voor Marin-klunkers was omdat ze verkrijgbaar waren in lengtes tot 185 mm en binnenbladen van slechts 26T, beide nuttig om deze zware fietsen de zeer steile heuvels op te krijgen waar u niet mee te maken heeft. In plaats van cantilevers te solderen, zou ik trommels voor en achter gebruiken. Als ik zo'n fiets had gezien, had ik hem in een oogwenk gegrepen.