Mountain Bike Reviews Forum banner
1 - 20 of 22 Posts

jbl_91762

· Registered
259 Posts
Discussion starter · #1 ·
Nog een vraag van deze Noob.

Ik reed een brandweg af met ongeveer 30 tot 50 km/u (snelheid die je haren overeind doet staan voor een beginner) en kwam grote sporen tegen die langs en over sommige secties liepen. Sommige waren na een bocht en schrokken me enorm. Ik kneep de achterkant om hem te blokkeren, maar ging te snel voor iets goeds. Hoe dan ook, ik heb het overleefd door puur geluk, neem ik aan, en kan me niet herinneren hoe, omdat het zo snel ging.

Suggesties of tips over hoe ik er beter mee om kan gaan? Ik weet dat ik een van deze dagen onderuit zal gaan omdat ik nieuw ben.

Bedankt!

Konijnensprongen met hoge snelheden kunnen gevaarlijk zijn, tenzij je er een expert in bent. Ik zou aanraden om langzamer te gaan als je er een van plan bent.

Als je gewoon met hoge snelheid wilt omrollen, hoef je alleen maar je kont van het zadel te halen en je gewicht zo ver mogelijk achter het zadel te trekken. Omdat dit het meeste gewicht van het voorwiel haalt, rolt het gemakkelijk over bijna alles.

Bunny hop, maar je moet zo snel mogelijk remmen zonder te slippen. De aanbevolen snelheid op de trail is 15 mph. Het is als een snelheidslimiet, elke wet overtreden, maar je moet het wel waarmaken.

Wil je je ballen niet opblazen, maar wat als er een andere rijder of erger nog een paardrijder aankomt, dan ben jij en een onschuldige rijder degene die gewond raakt. Ik weet dat beginners zo snel mogelijk willen gaan, wat de illusie van vaardigheid geeft, maar de meeste betere rijders richten hun sensatie op acceleratie en vertraging. Ook is slippen op de trail geen goede zaak. Je moet al het plezier kunnen hebben dat je wilt zonder anderen in gevaar te brengen.

Wees dus wat attenter en oefen de fundamentele vaardigheden die nodig zijn om de trail veilig te berijden.
Bekijk www.leelikesbike.com over hoe te remmen en andere vaardigheden.

Je bent in Socal, dus als je iemand nodig hebt om je de lus te laten zien, stuur me dan een PM. Ik kan het je laten zien.

Als de sporen het pad van het pad afgaan en je erin terechtkomt, rijd het dan uit en laat je voorwiel de spoor volgen en zoek naar een goede plek om zo'n verandering van richting of ondiep deel van de spoor te verlaten. Als je probeert uit de spoor te draaien, is de kans groot dat je crasht. Voor sporen die over het pad gaan, verplaats je je gewicht naar de achterkant van de fiets en zou je eroverheen moeten kunnen rollen.

Goed advies al, zowel over het omgaan met ze als over hoe zoveel snelheid een :nono: is.

Ik wil alleen maar toevoegen dat brandwegen bijzonder problematisch zijn, omdat het verleidelijk is om ze te laten racen, maar het zijn de plaatsen (althans in mijn omgeving) waar de gemiddelde Jan en alleman te voet komen (hond uitlaten, familie-uitjes, enz.) en dat soort snelheid schrikt ze af en geeft mountainbikers een slecht imago.

David B.

Als je op wonderbaarlijke wijze een bocht hebt overleefd... hoe ga je dan om met de omgevallen boom, de beer of het kind van 4 jaar?

Persoonlijk vind ik het helemaal niet leuk om op brandwegen te rijden.

Het is moeilijk om u (technisch) advies te geven over hoe u met deze sporen om moet gaan zonder een echte foto te zien om te begrijpen hoe groot ze waren, hoe hoog, precies welke richting, enz.

clutch_08 said:
learn to bunny hop or go slower
Dat beaam ik, ook zul je sneller stoppen door beide remmen te gebruiken, en het blokkeren van remmen en slippen vergroot over het algemeen je remafstand in plaats van deze te verkleinen en brengt je uit balans.

Ook moet je soms over de sporen zweven, andere keren moet je er gewoon in vallen en ze uitrijden.

Het rijden in sporen kan een lastige zaak zijn. Over het algemeen is het, als je er eenmaal in gevallen bent, beter om het gewoon uit te rijden dan te proberen je band er weer uit te halen. Ik merk dat er meestal valpartijen volgen, maar als ik het laat stromen en rijd, gaat het goed.

jbl_91762 said:
Nog een vraag van deze Noob.

Ik reed met ongeveer 20 tot 30 mph (snelheid om je haar van overeind te laten staan voor een beginner) over een brandweg en kwam grote sporen tegen die langs en over sommige secties liepen. Sommige waren na een bocht en schrokken me rot. Ik kneep de achterkant samen om hem te blokkeren, maar ging te snel voor iets echt goeds. Hoe dan ook, ik heb het overleefd door puur geluk, neem ik aan, en kan me niet herinneren hoe, omdat het zo snel ging.

Suggesties of tips over hoe je er beter mee om **** gaan? Ik weet dat ik er een van deze dagen af ga, omdat ik nieuw ben.

Bedankt!
Ik denk dat je het over waterkeringen hebt...

Dus raak de eerste hobbel en duw dan het voorwiel in de bodem van de geul. Spring dan hard. Dat houdt de fiets waterpas als je landt.

Als je hier snel genoeg gaat, plus 50 km/u, kun je het hele ding springen.

Deze hobbels staan erom bekend dat ze motorrijders OTB de bomen in sturen en sleutelbeenderen of erger breken....

Langzamer rijden is ook altijd goed.

We racen over de brandwegen, het is een techniek die je moet leren om hier te overleven.

Hangt volledig af van de grootte, richting, hoeveelheid, diepte en breedte van de sporen... daarmee komt de keuze(s) om de voorkant op te tillen, vaart te houden, van richting te veranderen, bunnyhoppen, erdoorheen rollen... of afstappen...

Dus tenzij je goed bent in het zijn van een grasmaaidart, kun je misschien beter wat langzamer gaan...

ps...wees voorzichtig met bunnyhoppen... ik 'hoppte' een bergopwaarts spoor met meer dan 30 km/u, alleen om te ervaren dat mijn achterwiel de rand pakte toen ik landde... snelste endo ooit... 2 ribben gebroken.

jeffscott said:
Ik denk dat je het over waterhindernissen hebt...

Dus raak de eerste hobbel en duw dan het voorwiel in de bodem van de geul. Spring dan hard. Dat houdt de fiets waterpas als je landt.

Als je hier snel genoeg bent, plus 50 km/u, kun je het hele ding springen.

Deze hobbels staan erom bekend dat ze motorrijders OTB de bomen in sturen en sleutelbeenderen of erger breken....

Langzamer rijden is ook altijd goed.

We racen over de brandwegen, het is een techniek die je moet leren om hier te overleven.
Een van die dingen heeft me 2 dagen geleden te pakken gehad (ik denk...een paar uur van de dag gemist) en mijn sleutelbeen gebroken....zuigt!

Discussion starter · #18 ·
Bedankt jongens voor alle feedback. Ik zal het rustiger aan doen en uitkijken naar mensen, bomen of andere fietsers die de heuvel opkomen. Ik was gewoon aan het racen omdat het een maandag was in Chino Hills State Park en ze zijn van maandag t/m donderdag gesloten en ik zat ongeveer 4 mijl diep. Maar nogmaals, ik zal het rustiger aan doen. Ik zal alle genoemde technieken proberen, bedankt, en voor de "als je twijfelt, geef dan gas". Ik rijd ook op quads en crossmotoren, dus ja, ik snap het, en ik rijd ook voor de lol op een ZX10 Ninja en neem die mee naar het circuit, dus sorry jongens, ik ben een beetje een snelheidsduivel, maar ik rijd altijd binnen mijn grenzen. Ik blijf aan de rechterkant van de paden, tenzij ik een duidelijk zicht heb op wat er voor me ligt, dan gebruik ik het beste pad.

jbl_91762 said:
Bedankt jongens voor alle feedback. Ik zal het rustiger aan doen en opletten voor mensen, bomen of andere fietsers die de heuvel opkomen. Ik was gewoon aan het racen omdat het een maandag was in Chino Hills State Park en ze zijn gesloten van maandag t/m donderdag en ik zat ongeveer 4 mijl diep. Maar nogmaals, ik zal het rustiger aan doen. Ik zal alle genoemde technieken proberen, bedankt, en voor de "als je twijfelt, gas geven" Ik rijd ook quads en dirtbikes, dus ja, ik snap het, en ik rijd ook een ZX10 Ninja voor de lol en neem hem mee naar het circuit, dus sorry jongens, ik ben een beetje een snelheidsduivel, maar rijd altijd binnen mijn grenzen. Ik blijf aan de rechterkant van de paden, tenzij ik een duidelijk zicht heb op wat er voor me ligt, dan gebruik ik het beste pad.
Als je te snel gaat of niet bekwaam genoeg bent om ze veilig te passeren - ik heb gemerkt dat je voor grotere sporen er doorheen **** "pompen"... dat wil zeggen, naar beneden duwen als je naar binnen gaat en omhoog trekken als je naar buiten gaat - meestal in snelle opeenvolging... dit geeft je over het algemeen een soepelere en stabielere rit dan er gewoon overheen te racen...

Gaz-Man said:
Als je te snel gaat of niet bekwaam genoeg bent om ze veilig te passeren - ik heb ontdekt dat je voor grotere sporen er doorheen **** "pompen"... dat wil zeggen, naar beneden duwen als je erin komt en omhoog trekken als je eruit gaat - meestal in snelle opeenvolging... dit geeft je over het algemeen een soepelere en stabielere rit dan er gewoon overheen te denderen...
Pompen is een goede vaardigheid om te leren, maar als je te laat in de spoor duwt, zorgt dat voor een mooie val... niet dat ik dat uit ervaring zou weten :yikes:

1 - 20 of 22 Posts