Ik denk niet dat je een airtag IN een carbon of aluminium frame **** plaatsen, omdat deze het signaal volledig blokkeert. Hij moet dus op het frame zitten, maar niet erin. Ik heb hierover nagedacht, maar ben tot de conclusie gekomen dat het prima zal werken voor een paar minuten tracking terwijl de diefstal aan de gang is, maar dat ze hem uiteindelijk zullen vinden en eraf zullen rukken en in een vuilnisbak zullen gooien. Daarom heeft het geen zin om hem te verbergen, maar in plaats daarvan om het zo moeilijk mogelijk te maken om hem te verwijderen.
Ja, het werkt prima in carbon. Werkt blijkbaar ook in sommige metalen/onderdelen.
je moet in de eerste plaats weten dat de fiets gestolen is om die tijd te hebben. De meeste fietsdiefstallen die ik ken, worden gepleegd in gevallen waarin het de eigenaar een aantal uren kost om van de diefstal op de hoogte te raken.
eerlijk gezegd geeft dit soort dingen een vals gevoel van veiligheid. Schaf een legitieme beveiligingstracker aan die via zijn eigen mobiele verbinding uitzendt of vertrouw er gewoon helemaal niet op en gebruik andere methoden om het tijdrovend genoeg te maken zodat potentiële dieven naar een andere fiets overstappen.
Ik gebruik de Alfred camera Iphone app die van een oude Iphone een real-time video surveillance en bewegingssensor alarm maakt. Als er iemand in mijn garage inbreekt, weet ik het. Mijn garage is veilig afgesloten, net als alle fietsen. Dat plus de videobewaking en de AirTags betekenen dat ik zo ongeveer alle voorzorgsmaatregelen heb genomen om diefstal te voorkomen. En ze zijn verzekerd als al het andere faalt. Tot nu toe heeft dit bijna 40 jaar gewerkt. De enige fiets die ik in mijn leven heb gestolen gehad, was op de universiteit, ondanks het gebruik van wat een slotenmaker een "goed slot" noemde. Dat was het niet, en dat was het begin van mijn zoektocht om de dieven altijd een stap of twee voor te blijven. ParanoĂŻde? Zeker!
(Trouwens, die gestolen fiets werd drie jaar later teruggebracht. Soms loont een politierapport zich echt!)
Maak je sloten steviger. Dieven hebben de neiging om voor het laaghangende fruit te gaan. Ze zullen de sloten het gemakkelijkst doorknippen.
Dan is er nog dit monster:
(Ter perspectief: dat is een Kryptonite NY Fugadaboudit, op zich al groot.)
De nieuwste toevoeging aan de slotencollectie, de Hiplok D1000:
Zo goed als slijpmachinebestendig.
Combineer de beveiligingsproducten die voor u beschikbaar zijn. Vergroot de kansen in uw voordeel.
Voorbeeld. Mijn dochter doet een zomerstage en verblijft in de zomer in studentenflats. Zij en een vriendin parkeerden hun fietsen in de "veilige" sleutelgestuurde fietsenstalling. Ze gebruikt het NY-slot hierboven. Haar vriendin gebruikte een "echt goedkoop" slot. De fiets van de vriendin is vorige week gestolen. De dief ging voor het laaghangende fruit en probeerde niet de fiets van mijn dochter te stelen met het betere (maar nog steeds kwetsbaar voor slijpmachines) slot. Als je een fiets steelt voor een hit van $50 meth of coke of wat dan ook, heb je niet de BESTE fiets nodig, je hebt EEN fiets nodig! Dus degene met de laagste beveiliging wordt gepakt.
Er is nooit een garantie, dus daarom is een verzekering een goed idee. Maar voor velen van ons bezitten we fietsen die niet vervangen kunnen worden vanwege hun unieke, op maat gemaakte of vintage aard.