Mountain Bike Reviews Forum banner
21 - 39 of 39 Posts
werkt geweldig.

Ik denk niet dat je een airtag IN een carbon ... frame **** plaatsen, omdat het het signaal volledig blokkeert.
Ik heb AirTags in mijn Transition Spur en Spire carbon frames, en ze werken prima. Het bereik is niet zo groot als in de open lucht, maar het werkt.

Ik heb de luidsprekers verwijderd. Ze zijn lastig te bereiken en de jaarlijkse batterijwissels maken me verdrietig. Dit is uiteraard in strijd met de "gemak"-eis van OP. Maar het is niet zo dat een AirTag in mijn fiets mijn leven tastbaar beĂŻnvloedt, waar de heftige afwijzing in deze thread gerechtvaardigd is. :rolleyes:

Aan de andere kant is naar mijn mening een effectievere oplossing een zeer goede huurders-/opstalverzekering. Om eerlijk te zijn, ik wil mijn fiets waarschijnlijk niet terug als een crackhead hem heeft gestolen, en een professionele dief zal mijn fiets waarschijnlijk in een faradaykooi (d.w.z. een kruipwagen) stoppen en zich aan Android houden (of dat is tenminste wat ik zou doen als ik een profdief was ;)). Maar voor alle anderen (geen crackhead maar idiote dief) betoog ik dat een AirTag best nuttig zou kunnen zijn.

Ik heb AirTags in mijn Transition Spur en Spire carbon frames, en ze werken prima. Het bereik is niet zo groot als in de open lucht, maar het werkt.

Ik heb de speakers verwijderd. Ze zijn lastig te bereiken en de jaarlijkse batterijwissels maken me verdrietig. Dit is uiteraard in strijd met de "gemak"-eis van OP. Maar het is niet zo dat een AirTag in mijn fiets mijn leven tastbaar beĂŻnvloedt, waar de heftige afwijzing in deze thread gerechtvaardigd is. :rolleyes:

Aan de andere kant is naar mijn mening een effectievere oplossing een zeer goede huurders-/opstalverzekering. Om eerlijk te zijn, ik wil mijn fiets waarschijnlijk niet terug als een crackhead hem heeft gestolen, en een professionele dief zal mijn fiets waarschijnlijk in een faradaykooi (d.w.z. een busje) stoppen en zich aan Android houden (of dat zou ik tenminste doen als ik een profdief was ;)).
Oh gaaf, bedankt.

Ze zouden veterinaire trackingchips voor fietsen moeten verkopen. Misschien zou je je lokale dierenarts kunnen overtuigen dat je fiets zich identificeert als een hond en hem laten chippen.
lol. die zijn echter passief.

Ik denk dat je in plaats daarvan wildlifetrackers wilt. Koop de chique exemplaren met GPS-tracking en gegevensoverdracht. Dan kun je met een yagi-antenne op pad gaan en de exacte locatie opsporen.

lol. die zijn echter passief.

Ik denk dat je in plaats daarvan wildlifetrackers wilt. Koop de chique exemplaren met GPS-tracking en gegevensoverdracht. Dan kun je met een yagi-antenne op pad gaan en de exacte locatie opsporen.
Maar die dingen zijn vrij duidelijk.

Wacht eens even, heeft een airtag een luidspreker? Kunnen we hem hacken om in plaats daarvan muziek af te spelen? Ik wil graag het thema van Donkey Kong aanvragen, zodat dieven alleen maar denken dat het een dom kind is dat zijn gameboy in zijn fietsframe is kwijtgeraakt en zich niet haasten om hem uit te schakelen.

Ik heb een Ibis Ripmo 2022 (carbon). Als mensen Apple AirTags ergens op verstoppen om het tegen diefstal te beschermen. Waar heb je het verstopt?

Ik heb tot nu toe geprobeerd: zadel, plastic framebeschermer, vorkbuis. Geen van beide is geweldig, ofwel te voor de hand liggend of niet handig.

ps. Ik begrijp dat dit een controversieel onderwerp kan zijn en dat niet iedereen het graag wil delen. Misschien **** u mij rechtstreeks een bericht sturen en advies geven?
Ik heb de AirTag verstopt in de verbinding van de balhoofdbuis/onderbuis van mijn Ripley. Er is daar enorm veel ruimte. Ik heb gewoon Gorilla ducttape gebruikt en het heeft nu ongeveer een jaar standgehouden. Vermijd het Faraday-kooi-effect door ze niet in metaal te plaatsen. Ik begrijp echter dat velen dit advies hebben genegeerd en dat ze prima hebben gewerkt.

Afgezien daarvan: Ik heb vorig jaar AirTags in elk van mijn tandemkoffers gestopt voor een reis naar Frankrijk. En inderdaad, een ervan was "verloren" door de luchtvaartmaatschappij. De tas werd verkeerd geleid naar de bagageclaim op onze tussenstopluchthaven. Het was fijn om hem op mijn telefoon op onze eindbestemming te kunnen bekijken om precies te zien waar hij was. Ik wist alleen niet of hij was geplet door een bagagekar of uit het vliegtuig was gevallen! Wist alleen dat de AirTag nog functioneerde! Heb de "verloren" tas op tijd voor onze reis gekregen.

Ik denk niet dat je een airtag IN een carbon of aluminium frame **** plaatsen, omdat deze het signaal volledig blokkeert. Hij moet dus op het frame zitten, maar niet erin. Ik heb hierover nagedacht, maar ben tot de conclusie gekomen dat het prima zal werken voor een paar minuten tracking terwijl de diefstal aan de gang is, maar dat ze hem uiteindelijk zullen vinden en eraf zullen rukken en in een vuilnisbak zullen gooien. Daarom heeft het geen zin om hem te verbergen, maar in plaats daarvan om het zo moeilijk mogelijk te maken om hem te verwijderen.
Ja, het werkt prima in carbon. Werkt blijkbaar ook in sommige metalen/onderdelen.

je moet in de eerste plaats weten dat de fiets gestolen is om die tijd te hebben. De meeste fietsdiefstallen die ik ken, worden gepleegd in gevallen waarin het de eigenaar een aantal uren kost om van de diefstal op de hoogte te raken.

eerlijk gezegd geeft dit soort dingen een vals gevoel van veiligheid. Schaf een legitieme beveiligingstracker aan die via zijn eigen mobiele verbinding uitzendt of vertrouw er gewoon helemaal niet op en gebruik andere methoden om het tijdrovend genoeg te maken zodat potentiële dieven naar een andere fiets overstappen.
Ik gebruik de Alfred camera Iphone app die van een oude Iphone een real-time video surveillance en bewegingssensor alarm maakt. Als er iemand in mijn garage inbreekt, weet ik het. Mijn garage is veilig afgesloten, net als alle fietsen. Dat plus de videobewaking en de AirTags betekenen dat ik zo ongeveer alle voorzorgsmaatregelen heb genomen om diefstal te voorkomen. En ze zijn verzekerd als al het andere faalt. Tot nu toe heeft dit bijna 40 jaar gewerkt. De enige fiets die ik in mijn leven heb gestolen gehad, was op de universiteit, ondanks het gebruik van wat een slotenmaker een "goed slot" noemde. Dat was het niet, en dat was het begin van mijn zoektocht om de dieven altijd een stap of twee voor te blijven. ParanoĂŻde? Zeker!

(Trouwens, die gestolen fiets werd drie jaar later teruggebracht. Soms loont een politierapport zich echt!)

Maak je sloten steviger. Dieven hebben de neiging om voor het laaghangende fruit te gaan. Ze zullen de sloten het gemakkelijkst doorknippen.
Image

Dan is er nog dit monster:
(Ter perspectief: dat is een Kryptonite NY Fugadaboudit, op zich al groot.)

Image

De nieuwste toevoeging aan de slotencollectie, de Hiplok D1000:
Image

Zo goed als slijpmachinebestendig.

Combineer de beveiligingsproducten die voor u beschikbaar zijn. Vergroot de kansen in uw voordeel.

Voorbeeld. Mijn dochter doet een zomerstage en verblijft in de zomer in studentenflats. Zij en een vriendin parkeerden hun fietsen in de "veilige" sleutelgestuurde fietsenstalling. Ze gebruikt het NY-slot hierboven. Haar vriendin gebruikte een "echt goedkoop" slot. De fiets van de vriendin is vorige week gestolen. De dief ging voor het laaghangende fruit en probeerde niet de fiets van mijn dochter te stelen met het betere (maar nog steeds kwetsbaar voor slijpmachines) slot. Als je een fiets steelt voor een hit van $50 meth of coke of wat dan ook, heb je niet de BESTE fiets nodig, je hebt EEN fiets nodig! Dus degene met de laagste beveiliging wordt gepakt.

Er is nooit een garantie, dus daarom is een verzekering een goed idee. Maar voor velen van ons bezitten we fietsen die niet vervangen kunnen worden vanwege hun unieke, op maat gemaakte of vintage aard.

Ik zie dit de hele tijd op onze lokale forums. Kortom, een duurdere fiets is zinloos voor een airtag. De fiets wordt waarschijnlijk in onderdelen uit elkaar gehaald en afzonderlijk verkocht, omdat de kosten van de complete fiets het tot een misdrijf maken om hem te bezitten en de verkoop heel duidelijk wordt. Maar een SRAM NX-derailleur is letterlijk niet te traceren en je zou hem terug kunnen verkopen aan de oorspronkelijke eigenaar en ze zouden het verschil nooit merken.

Het tweede probleem is dat als je je fiets terug **** traceren naar een locatie, wat dan? Ga je een groep georganiseerde dieven confronteren die misdrijven plegen? Zullen ze gewapend zijn? Hier in TX is er veel drukte over gewapend naar binnen gaan om hun fiets terug te halen. Succes daarmee. Het is het niet waard. Ik zou de komende 2 jaar liever op de trails doorbrengen op een nieuwe fiets dan met advocaten en rechters te vergaderen. Zelfs als je uiteindelijk wordt vrijgesproken, kost het je meer dan de kosten van een nieuwe fiets.

Ten derde nemen agenten "Find My"-info (over het algemeen) niet serieus. Dat komt omdat het vaak fout is. Ik zit in een hotelkamer in Chicago en mijn horloge zegt dat het zich op dit moment bij een autodealer aan de andere kant van de I-90 bevindt. Dit is niet ongebruikelijk. Dus omdat die gegevens niet 100% nauwkeurig kunnen zijn, zal een agent er over het algemeen niet op reageren. Ze gaan in de meeste gevallen niet naar een huis, omdat ze een huiszoekingsbevel nodig hebben als de eigenaar ze niet binnenlaat. Rechters zullen over het algemeen geen huiszoekingsbevel afgeven voor een fiets vanwege airtag-gegevens. In sommige plaatsen zijn ze misschien meegaand. In de mijne zullen ze dat niet zijn. Ik ken mensen van wie telefoons zijn gestolen en de telefoons pingen zendmasten en de politie zal het nog steeds niet achtervolgen, omdat ze weten dat een rechter geen huiszoekingsbevel zal afgeven. Tenzij je de dief het huis in zag gaan, heb je over het algemeen pech.

Sterke sloten en je fiets in de gaten houden zijn betere opties. Denk niet dat deze technologie de zilveren kogel is, dat is het gewoon niet.

Nee. Alleen de kragen.
ja, de verschillende trackers zijn afgestemd op het dier waaraan ze moeten worden bevestigd. Er zijn implanteerbare. Er zijn rugzak-achtige voor vogels van verschillende groottes. Ik gebruikte kleine die bedoeld waren om op de schilden van schildpadden te worden geplakt, wat niet moeilijker te verbergen zou zijn op een fiets dan een airtag, om eerlijk te zijn, en waarschijnlijk gemakkelijker om "in het zicht te verbergen" omdat dieven niet zouden weten wat ze waren.

ja, de verschillende trackers zijn afgestemd op het dier waaraan ze bevestigd moeten worden. Er zijn implanteerbare. Er zijn rugzak-achtige exemplaren voor vogels van verschillende formaten. Ik gebruikte kleine exemplaren die bedoeld waren om op de schilden van schildpadden te worden geplakt, wat niet moeilijker te verbergen zou zijn dan een airtag, om eerlijk te zijn, en waarschijnlijk gemakkelijker om "in het zicht te verbergen" omdat dieven niet zouden weten wat ze waren.
Wat is de batterijduur van de kleinere? De schakelingen zelf zijn heel gemakkelijk in een klein pakketje te stoppen, het is de stroombron...

Wat is de batterijduur van de kleinere?
De schakelingen zelf zijn heel gemakkelijk in een kleine verpakking te stoppen, het is de stroombron...
Die ik op schildpadden gebruikte, gingen meestal minstens een jaar mee, soms langer.

De implanteerbare die in slangen werden gebruikt, gingen denk ik misschien 6 maanden mee.

De batterijduur wordt deels aangepakt door lagere pingfrequenties te gebruiken en door het zendvermogen van de vhf-frequenties aan te passen die je zou gebruiken om ze op de grond te lokaliseren.

De gps-typen worden meestal gebruikt voor grotere, mobielere soorten, maar ze worden ook gebruikt voor kleinere vogels die lange afstanden afleggen. En ze moeten van nature klein en lichtgewicht zijn voor dat soort gebruik. Ik weet dat ze, in ieder geval voor sommige van de gps-gebaseerde trackers, hun gps-posities verzenden via een mobiele verbinding of satellietdatalink en wanneer de batterij tot een bepaald niveau daalt, hebben ze vaak een mechanisme om zich van het dier los te koppelen en vervolgens een vhf-ping te beginnen uitzenden om de terugwinning te vergemakkelijken. Ik ben er vrij zeker van dat die geavanceerd genoeg zijn om de pingfrequenties aan te passen, zodat wetenschappers ze kunnen gebruiken om bewegingen op verschillende schalen te bestuderen. Dus als je geïnteresseerd bent in grootschalige migratiepatronen, kun je misschien maar één keer per dag of minder een gps-ping gebruiken. Maar als je geïnteresseerd bent in kleinschaliger habitatgebruik, wil je veel frequentere ping-snelheden. Die voor walvissen worden gebruikt, bevatten zelfs een druksensor, zodat ze alleen gps-pings en gegevensoverdrachten uitvoeren wanneer de walvissen bovenkomen.

Er worden er veel verschillende dingen mee gedaan, afhankelijk van het specifieke gebruik. En er zijn eigenlijk wel wat tracker-apparaten voor eigendommen die in wezen dezelfde technologie gebruiken. AirTags zijn er daar geen van.

En zag dit net verschijnen.

Batterijvrije gps-tracker volgt de bewegingen van wolven jarenlang (techexplorist.com)

Ik zie dit de hele tijd op onze lokale forums. Kortom, een duurdere fiets is zinloos voor een airtag. De fiets wordt waarschijnlijk in onderdelen uit elkaar gehaald en afzonderlijk verkocht, omdat de kosten van de complete fiets het tot een misdrijf maken om hem te houden en de verkoop wordt heel duidelijk. Maar een SRAM NX-derailleur is letterlijk niet te traceren en je zou hem terug kunnen verkopen aan de oorspronkelijke eigenaar en ze zouden het verschil nooit merken.

Het tweede probleem is dat als je je fiets **** traceren naar een locatie, wat dan? Ga je een groep georganiseerde dieven confronteren die misdrijven plegen? Zullen ze gewapend zijn? Hier in TX is er veel drukte over gewapend naar binnen gaan om hun fiets terug te nemen. Succes daarmee. Het is het niet waard. Ik zou liever de komende 2 jaar op de trails doorbrengen op een nieuwe fiets dan af te spreken met advocaten en rechters. Zelfs als je uiteindelijk wordt vrijgesproken, kost het je meer dan de kosten van een nieuwe fiets.

Ten derde nemen agenten "Find My"-info (over het algemeen) niet serieus. Dat komt omdat het vaak fout is. Ik zit in een hotelkamer in Chicago en mijn horloge zegt dat het op dit moment bij een autodealer aan de andere kant van de I-90 is. Dit is niet ongebruikelijk. Dus omdat die gegevens niet 100% nauwkeurig kunnen zijn, zal een agent er over het algemeen niet op reageren. Ze gaan in de meeste gevallen niet naar een huis toe, omdat ze een huiszoekingsbevel nodig hebben als de eigenaar ze niet binnenlaat. Rechters zullen over het algemeen geen huiszoekingsbevel afgeven voor een fiets vanwege airtag-gegevens. In sommige plaatsen kunnen ze meegaand zijn. In de mijne zullen ze dat niet doen. Ik ken mensen van wie telefoons zijn gestolen en de telefoons pingen zendmasten en de politie zal het nog steeds niet achtervolgen omdat ze weten dat een rechter geen huiszoekingsbevel zal afgeven. Tenzij je de dief het huis in zag gaan, heb je over het algemeen pech.

Sterke sloten en je fiets in de gaten houden zijn betere opties. Denk niet dat deze technologie de zilveren kogel is, dat is het gewoon niet.
Ik ben het ermee eens dat sterke sloten zoals de genoemde of ze nooit verlaten het beste zijn.

Ik gebruik al een paar maanden een Knog Scout op mijn XC-fiets. Het is de fiets die ik meeneem op reis en ook voor de willekeurige woon-werkverkeer ritten die ik soms maak. Het is ook een alarm en ik heb gemerkt dat het geluid genoeg is om iemand te laten schrikken als hij de fiets aanraakt, waardoor hij gewoon wegloopt. Het zit ook in het airtag-netwerk, dus ik kan ook zien waar de fiets is, wat goed van pas is gekomen bij het volgen van de fiets in het vliegtuig als ik ermee reis.

21 - 39 of 39 Posts