Vandaag een stukje steil pad gereden en VEEL lawaai gehoord van zowel de voor- als achterrem. Onderaan gekomen en een donkere streep over het midden van de rotor gezien . . . wat is er aan de hand?
Dat hoop ik ook. Ik wil echt dat deze remmen hun potentieel benutten... Ik denk dat ik op dit punt op de goede weg ben. Hope stuurde me een paar nieuwe membranen, dus die heb ik ook vervangen... dus in feite ben ik terug bij af met deze remmen, maar met VEEL meer kennis over hoe ik ze goed kan instellen en afstellen.Bedankt voor de update. Ik veronderstel dat dat deel uitmaakt van de prijs die je moet betalen voor meer zuigers - de kans dat sommige ervan niet hetzelfde werken. Goede vondst echter.
Hopelijk zijn de remmen nu voor jou in orde!
Hoe weet ik of ik het remblok heb laten verglazen? Ik heb niet hard gedrukt en heb 100 grit papier gebruikt.007, het 'donkere spul' is waarschijnlijk remstof. Persoonlijk week ik mijn remblokken het liefst in gedenatureerde alcohol en maak ik ze schoon met een borstel met stijve haren - droogt binnen enkele minuten aan de lucht, schuren kan het remblok doen verglazen... Ik vijl en schuur echter wel mijn remschijven - opnieuw gevolgd door een grondige reiniging in gedenatureerde alcohol.