Ik begrijp de slijmerige houding die veel mensen tonen tegenover de LBS niet. Ik ben aardig, respectvol, en nadat ze alles uit de kast hebben gehaald, toon ik een teken van waardering. Mijn belangrijkste teken van waardering is loyaliteit aan die winkel. Ik ben echter bekend om op te volgen met andere tekens zoals bier of een uitnodiging om te wakeboarden op mijn boot voor uitzonderlijke service. Eerlijk gezegd, niemand komt mijn verzekeringskantoor binnen met een krat bier of pizza's in de hand om goede service van mij te "kopen". Ik en de rest van de wereld moeten eerst goede service verlenen en dan hopen op loyaliteit of fooi. Er is een arrogantie in sommige LBS'en die ik nooit zal begrijpen. Ik heb het geluk een paar goede in mijn omgeving te hebben, met respectabele mensen.
Het is net als in elke andere business, je verkoopvolume zal je in de pikorde van service plaatsen. Als je twee banden en een fles smeermiddel per jaar koopt, moeten de winkels je goed behandelen, als je voor 5.000 euro per jaar aan goederen koopt, krijg je betere service, als je de man bent die drie fietsen van 10.000 euro per jaar koopt en niet over de prijs onderhandelt, krijg je de blowjob, veeg je kont service. Geef mensen een kans en wees realistisch met je niveau, je zou hetzelfde doen als je je brood zou verdienen met verkopen.
Als je een deal wilt sluiten, ga dan net als in elke andere branche aan het einde van het seizoen winkelen, geld praat, bullshit loopt. Doe een bod dat je eerlijk vindt, blijf bij je standpunt, kom een keer per week terug en doe hetzelfde bod tot de fiets van jou is of weg is. Wees vriendelijk, wees aardig, wees niet beledigd als je bod wordt afgewezen, het is nu eenmaal zo.