Mountain Bike Reviews Forum banner
41 - 60 of 73 Posts
Waarom zou ik naar de lbs gaan en een fiets van $4000 kopen als ik een even goede fiets kan krijgen zonder de helft te betalen? Ik heb de technologie niet nodig, ik heb een goede fiets nodig die me laat weten of ik niet verbeter, dat het mijn schuld is, niet omdat ik de nieuwste gimmick niet heb gekregen. Ik heb een fiets uit 2010 van $1900,00 met XTR-componenten die 25 pond weegt met volledige vering, ik ben geen racer, als ik dat wel was, zou ik een sponsor hebben en die zou me de fiets van $5000,00+ kopen. Ik wil gewoon rijden en geld overhouden om de rekeningen te betalen.
Nu komt het LBS-argument, LBS'en verdienen graag geld met internetverkopen, maar zijn van streek als ik een fiets van internet koop, ik haal mijn onderdelen en spullen gewoon van internet of een andere LBS die geen probleem heeft met mijn fiets. Ik doe mijn eigen onderhoud, bedankt. Fijne trails

Zoals ik altijd zeg bij dit soort berichten: als je je eigen prijs wilt bepalen, open dan je eigen fietsenwinkel. Ik hou van kapitalisme; als je de prijs van een winkel niet leuk vindt, ga dan naar een andere of koop online, zo simpel is het. De marge op fietsen is ongeveer 35% als ik me goed herinner uit mijn tijd in een winkel. Onderdelen, kleding en accessoires zijn minimaal 100%...om de slechte 35% op de fietsen goed te maken. Mensen zijn in zaken om geld te verdienen. Blijf dat tegen jezelf zeggen...het gaat niet om bro-deals en je goed voelen, het gaat om het verdienen van de kost. Als je onderdelen per post bestelt (zoals ik doe), denk je dan dat Pricepoint die band niet opslaat? Je koopt voor $4 en ik wed dat ze hem voor minder dan een dollar hebben gekregen. Ik denk dat iedereen een basiscursus bedrijfskunde op de middelbare school zou moeten volgen voordat ze afstuderen.

ianick said:
Lees dit, het is de tijd waard :)
Is dit het verhaal over de man die met bagage op zijn hoofd werd geraakt? Die uit het vliegtuig sprong en zijn baan opzegde, klinkt als dezelfde man, in een andere werkomgeving, dit is Amerika, herinner je je het kapitalisme? Alleen de sterken overleven, stop met leven in het verleden, je **** het niet hebben zoals het was, grote bedrijven en het internet werken vandaag, kijk naar de binnenstad in elke stad, of de familieboerderij als je op het platteland woont, de kleine winkels/boerderijen zijn verlaten, natuurlijk was het leuk zolang het duurde, maar dat waren veel dingen ook.

Ik begrijp de slijmerige houding die veel mensen tonen ten opzichte van de LBS niet. Ik ben aardig, respectvol en nadat ze extra moeite hebben gedaan, toon ik een teken van waardering. Mijn belangrijkste teken van waardering is loyaliteit aan die winkel. Ik ben echter bekend om op te volgen met andere tekens zoals bier of een uitnodiging om te wakeboarden op mijn boot voor uitzonderlijke service. Eerlijk gezegd, komt niemand mijn verzekeringskantoor binnen met een krat bier of pizza's in de hand om goede service van mij te "kopen". Ik en de rest van de wereld moeten eerst goede service verlenen en dan hopen op loyaliteit of fooi. Er is een arrogantie in sommige LBS'en die ik nooit zal begrijpen. Ik heb het geluk een paar goede in mijn omgeving te hebben, met respectabele mensen.

Het is net als in elk ander bedrijf, uw verkoopvolume bepaalt uw positie in de pikorde van de service. Als u twee binnenbanden en een fles smeermiddel per jaar koopt, moeten de winkels u goed behandelen, als u voor 5.000 euro per jaar aan goederen koopt, krijgt u een betere service, als u de man bent die drie fietsen van 10.000 euro per jaar koopt en niet over de prijs onderhandelt, krijgt u de blowjob, veeg je kont niveau van service. Geef mensen een pauze en wees realistisch met uw niveau, u zou hetzelfde doen als u uw brood verdient met verkoop.

Als u een deal wilt sluiten, ga dan net als in elke andere branche aan het einde van het seizoen winkelen, geld praat onzin loopt. Doe een bod dat u eerlijk vindt, houd u aan uw woord, kom een keer per week terug en doe hetzelfde bod tot de fiets van u is of weg is. Wees vriendelijk, wees aardig, wees niet beledigd als uw bod wordt afgewezen, het is nu eenmaal zo.

Discussion starter · #47 ·
dblvanos said:
Ik begrijp de slijmerige houding die veel mensen tonen tegenover de LBS niet. Ik ben aardig, respectvol, en nadat ze alles uit de kast hebben gehaald, toon ik een teken van waardering. Mijn belangrijkste teken van waardering is loyaliteit aan die winkel. Ik ben echter bekend om op te volgen met andere tekens zoals bier of een uitnodiging om te wakeboarden op mijn boot voor uitzonderlijke service. Eerlijk gezegd, niemand komt mijn verzekeringskantoor binnen met een krat bier of pizza's in de hand om goede service van mij te "kopen". Ik en de rest van de wereld moeten eerst goede service verlenen en dan hopen op loyaliteit of fooi. Er is een arrogantie in sommige LBS'en die ik nooit zal begrijpen. Ik heb het geluk een paar goede in mijn omgeving te hebben, met respectabele mensen.

Het is net als in elke andere business, je verkoopvolume zal je in de pikorde van service plaatsen. Als je twee banden en een fles smeermiddel per jaar koopt, moeten de winkels je goed behandelen, als je voor 5.000 euro per jaar aan goederen koopt, krijg je betere service, als je de man bent die drie fietsen van 10.000 euro per jaar koopt en niet over de prijs onderhandelt, krijg je de blowjob, veeg je kont service. Geef mensen een kans en wees realistisch met je niveau, je zou hetzelfde doen als je je brood zou verdienen met verkopen.

Als je een deal wilt sluiten, ga dan net als in elke andere branche aan het einde van het seizoen winkelen, geld praat, bullshit loopt. Doe een bod dat je eerlijk vindt, blijf bij je standpunt, kom een keer per week terug en doe hetzelfde bod tot de fiets van jou is of weg is. Wees vriendelijk, wees aardig, wees niet beledigd als je bod wordt afgewezen, het is nu eenmaal zo.
+1 op alles wat je zei. Behalve dat ik denk dat ik de BJ en het afvegen van mijn kont service zou moeten krijgen door 2 fietsen van 10.000 euro per jaar te kopen :D

Ten slotte, doe niet alsof je een expert bent in iets waar je weinig of niets van weet. Als je kennis hebt van waar je naar op zoek bent, zal dat blijken uit je gesprek, zo niet, dan klink je gewoon als een idioot. Als je niet precies weet waar je naar op zoek bent, vertrouw dan op je verkoper. De kans is heel groot dat ze beter weten dan jij wat het beste voor je werkt. Als je niet denkt dat je je verkoper **** vertrouwen of het gevoel hebt dat ze niet deskundig genoeg zijn, bedank ze dan beleefd en ga weg. Zoek een andere dealer of kom een andere keer terug en probeer met een andere verkoper te spreken.

Koop online, als de prijs uw belangrijkste factor is. Ik weet zeker dat u de fiets die u wilt op die manier goedkoper **** krijgen. Ik koop mijn fietsen online en de lokale fietsenmaker die aan mijn fietsen werkt, kan het niet schelen. Je rijdt drie tot vier dagen per week en racet en werkt fulltime, je gaat geld uitgeven bij de lokale fietsenmaker. Ik heb de tijd niet om mijn fietsen 100% in orde te houden, hij weet dat ik een paar keer per maand langs zal komen om dingen te laten repareren of vervangen en hij weet dat ik mensen naar hem doorverwijs.

Wankel7 said:
Ik heb onlangs geleerd hoeveel opslag er zit op kleine dingen. Een band bij een lokale winkel kostte $7. De kosten waren ongeveer $1,75. Dat is belachelijk.
Ik vind het geweldig als mensen die niets van detailhandel weten, zeggen dat een standaardopslag belachelijk is.

Koop online als je ****, of bouw het zelf en ga naar de lokale LBS voor iets groots als je het gereedschap niet hebt. Dankzij Google en miljoenen mensen is het een paradijs voor doe-het-zelvers over de hele wereld.

De beste tips zijn: als je via een lbs koopt, krijg je meestal een betere deal met contant geld. Plan om te kopen tijdens het herfstseizoen, of de meeste winkels hebben een paar restjes, 1 of 2 modellen die al een paar jaar oud zijn en nog nieuw op de vloer staan, wat de meeste onderhandelingsruimte biedt. Vaak kun je bijna tegen kostprijs, soms zelfs onder de kostprijs, afhankelijk van de situatie. Verwacht niet veel voor de nieuwste modellen, want in tegenstelling tot onderdelen hebben complete fietsen niet veel marge of winst. Een voorbeeld van een winkel waar ik werkte was dat ongeveer 40% van de adviesprijs winst was. Van die 40% moest je nog verzendkosten aftrekken en de monteur moest de fiets goed uitpakken en monteren. Dus bij de goedkopere modellen, zeg een fiets van 299 euro, heb je 120 euro winst, min de bovenstaande kosten, wat niet veel overlaat voor de winkel, iets meer ruimte naarmate de fiets duurder is.

Ik ging dichter bij het einde van het seizoen, & ik vertelde hen meteen de prijsklasse waarbinnen ik wilde blijven. Gelukkig hadden ze een fiets in mijn maat, die al een tijdje op de vloer stond. De prijs daalde flink om overeen te komen met wat ik wilde uitgeven.
Het werkte prima.

Bouw een relatie op met uw winkel. Dingen doen zoals een prijs met hen controleren en dan online bestellen, werkt niet. Ik ben al geruime tijd trouw aan een bepaalde winkel. Als ik een onderdeel nodig heb, bel ik of kom ik langs, ik pingel niet over prijzen. Toen ik helmen ging kopen, ben ik langsgegaan om er een paar te passen. Degene die ik het leukst vond, bleek buiten mijn prijsklasse te vallen, dus probeerden we het goedkopere model te vinden dat binnen mijn prijsklasse viel. We konden het niet vinden, dus bood de winkel aan om me halverwege tegemoet te komen. Ik kocht het. Andere keren zeg ik misschien: "Ik heb een budget van $500 en heb een paar nieuwe wielen nodig. Wat kun je me aanbieden?" Ik vertrok met een set wielen van $700.

Bier gaat goed samen met mijn LBS. Begin met het meebrengen van een koude 6'r rond sluitingstijd elke keer dat je naar binnen gaat. Je krijgt een paar nieuwe vrienden en inzicht in een aantal coole trails.

Ik heb al meer dan 20 jaar niets meer voor de winkelprijs betaald, maar dat is 20 jaar bij dezelfde LBS, ik geef waarschijnlijk elke maand in de zomer $30-$50 uit aan bier voor hen. Af en toe kom ik langs met zelfgemaakte pizza's.

Jullie pakken dit allemaal verkeerd aan, het gaat niet om een prijs of korting. Het gaat om een wederzijdse relatie die je wilt hebben. Mijn automonteur, mijn kleermaker en mijn IT-man, ik behandel ze allemaal hetzelfde. Ze zijn als familie.

manabiker said:
Waarom zou ik naar de lbs gaan en een fiets van $4000 kopen als ik een even goede fiets kan krijgen zonder de helft te betalen, ik heb de technologie niet nodig, ik heb een goede fiets nodig die me laat weten dat als ik niet verbeter, het mijn schuld is, niet omdat ik de nieuwste gimmick niet heb gekregen, ik heb een fiets uit 2010 van $1900,00 met XTR-componenten die 25 pond weegt met volledige vering, ik ben geen racer, als ik dat wel was, zou ik een sponsor hebben en die zou me de fiets van $5000,00+ kopen. Ik wil gewoon rijden en geld overhouden om de rekeningen te betalen. Nu komt het LBS-argument, LBS's verdienen graag geld aan internetverkopen, maar zijn van streek als ik een fiets van internet koop, ik haal mijn onderdelen en spullen gewoon van internet of een andere LBS die geen probleem heeft met mijn fiets. Ik doe mijn eigen onderhoud, bedankt. Happy Trails
Omdat het veersysteem op die Fantom Team die je hebt gekocht waardeloos is, vertrouwt het op het schokplatform om wiebelen te voorkomen, wat van invloed is op allerlei andere rijeigenschappen. Je had een iets minder goede fiets (XT/Deore mix) bij de LBS kunnen krijgen en iets dat veel beter rijdt voor dezelfde prijs. Begrijp me niet verkeerd, ik heb een paar hardtail frames van een ander merk liggen, maar voor een FS-fiets zou ik er nooit een kopen zonder een veersysteem waarvan ik weet dat het goed werkt. Dat betekent natuurlijk dat ik vastzit aan fietsen van $3k+ omdat ik dol ben op hoe de DW-link aanvoelt, ook al is de maestro-vering die op Giants te vinden is, vergelijkbaar voor mij.

Zoek de adviesprijs op van de fiets die u wilt. Bepaal wat u wilt betalen. Kom binnen met dat exacte contante bedrag. Nadat u de verkoper of manager de fiets hebt laten proberen te verkopen. Zeg dat u hem wilt hebben en dat u $xxxx.xx contant geld heeft en dat u hem nu zult kopen als ze het contante geld willen aannemen.

space said:
Omdat het veersysteem op die Fantom Team die je hebt gekocht slecht is, vertrouwt het op het schokplatform om wiebelen te voorkomen, wat van invloed is op allerlei andere rijeigenschappen. Je had een iets minder goede fiets (XT/Deore mix) kunnen krijgen bij de LBS en iets dat veel beter rijdt voor dezelfde prijs.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb een paar hardtail frames van onbekende merken liggen, maar voor een FS-fiets zou ik er nooit een kopen zonder een veersysteem dat ik heb bereden en waarvan ik weet dat het goed werkt. Dat betekent natuurlijk dat ik vastzit aan fietsen van 3.000+ dollar omdat ik dol ben op hoe de DW-link aanvoelt, hoewel de maestro-vering die je op Giants vindt, voor mij vergelijkbaar is.
Van een KHS hardtail afkomstig, voelt deze fiets die voor jou slecht is, geweldig aan voor mij, ik race niet, ik rijd voor de lol en conditie, het kan me niet schelen hoe dit of dat werkt, de bottom line is dat het voor mij werkt, en met mijn motocross, flat track, hare scramble, ijsracen, achtergrond uit de jaren 70 en 80, heb ik het zo laten werken als ik het wil, en ik had een Motobecane Fantom Comp, voor deze, dus ik heb er geen gekocht zonder het te proberen, ik verbeter mijn rondetijden elke keer en mijn uithoudingsvermogen.
Klinkt alsof je in een fietsenwinkel werkt, of er een bezit, en niet van fietsen kopen via internet houdt, jammer, wen er maar aan.. ga je fietsen voelen, ik rijd de mijne.. ik ben 64 jaar oud, rijd 80 tot 100+ mijl per week op ruige Michigan trails, deze fietsen passen prima bij mij. Deze fietsen hebben meer vering dan mijn motorcrossfietsen in de jaren 70 en wegen 200 pond minder. En ik had toen ook een Motobecane, had hem 35 jaar. houd je technologie, ik houd mijn Motobecanes.. Niet iedereen heeft de nieuwste gadget nodig om van het rijden te genieten, die technologie houdt alleen de prijzen van nieuwe fietsen in de plaatselijke fietsenwinkel in de belachelijke prijsklasse..
Bob Hannah reed met de beste technologie in MX-fietsen toen hij racete, anderen huilden: "oneerlijk voordeel" Bob nam een ​​showroomfiets uit de doos en won Outdoor National MX-evenementen met die stocker, het ligt aan de rijder, niet aan de technologie.. Ik hoop dat iedereen daar nog steeds rijdt als ze 64 zijn.. Happy Trails voor jullie allemaal...

Online kopen, profiteer van gratis verzending, geen omzetbelasting!!!! (buiten de staat), en ik kan je garanderen dat je het online goedkoper vindt dan bij je lokale dealer.

41 - 60 of 73 Posts