Mountain Bike Reviews Forum banner

Beste strategie om een deal te krijgen bij uw plaatselijke fietsenwinkel?

4.3K views 72 replies 50 participants last post by  schmoab  
#1 ·
Ik vroeg me af of jullie bepaalde strategieën, technieken of zinnen gebruiken om de best mogelijke prijs te krijgen als je naar je plaatselijke fietsenwinkel gaat. Ik weet niet of ik direct moet zeggen wat ik voor een fiets wil betalen, of dat ik ze moet proberen te misleiden om korting aan te bieden.

Ideeën?

#2 ·
Dit is wat ik zou doen:

1. precies uitzoeken welke fiets ik zou gaan kopen
2. online gaan en kijken of deze via internet wordt verkocht en zo ja, de beste prijs krijgen
3. minstens twee winkels vinden die deze fiets verkopen en hem in de juiste maat/kleur op voorraad hebben
4. als je de winkels niet lokaal hebt, plan dan een roadtrip naar een stad die dat wel heeft.
5. wachten tot september/oktober, wanneer iedereen probeert de 2010-modellen de deur uit te doen
6. de 2+ winkels tegen elkaar laten werken op prijs.

#3 ·
Prijzen niet afdingen om een paar euro te besparen. Als je dat doet, word je bestempeld als "die gast" en zul je voor altijd zo bekend staan ​​als je de winkel binnenkomt en vervolgens een subnormale service krijgt. Betaal waarvoor ze de fiets verkopen en breng wat "verfrissingen" mee als je je fiets voor onderhoud brengt en je krijgt in ieder geval korting op de service. In een mum van tijd heb je terug wat je zou hebben bespaard door de prijs omlaag te onderhandelen.

#5 ·
Ik heb niet geprobeerd korting te krijgen toen ik mijn MTB kocht. Ik vertelde de man in de winkel gewoon wat mijn prijs was. Hij verkocht me een fiets met een hogere lijst, wat ik cool vond, maar ik was net zo blij geweest om weg te lopen met iets van het volgende prijsniveau. Ik heb eigenlijk de winkelprijs betaald voor mijn 'crossfiets (gasp.) Ik heb het echter best goed gedaan met mijn racefiets en iets meer dan 2/3 van de lijst betaald. Hij stond ongeveer een jaar in de winkel. Ik denk dat het geen kwaad kan om de verkoper te vragen of hij met de prijs omlaag kan, maar wees erop voorbereid dat hij "nee" zegt of er voorwaarden aan verbindt.

Als je weet welke fiets je zoekt, kan het geen kwaad om een paar winkels te bellen en offertes op te vragen. Wees echter geen ******.

Ik denk dat mijn strategie nu is om voor het shopteam te racen. :D Onderdelen kortingen zijn geweldig, maar ik denk dat de nettokosten nog steeds hoger zijn dan wanneer ik niet zou racen.

Houd er rekening mee dat winkeleigenaren en winkelpersoneel niet je vijand zijn, maar gewoon mensen die proberen een bedrijf te runnen. Tenzij je ze tot je vijand maakt, denk ik. Maar ze zouden je waarschijnlijk liever gewoon een fiets verkopen. Ze zijn niet eens zo gemotiveerd om je de fiets te verkopen - winkelpersoneel werkt per uur, tenminste in mijn omgeving, en de eigenaar verdient zijn geld met accessoires.

#7 ·
Ik heb contant betaald. Voor mijn P1 uit 2010 zou het ongeveer 1100 dollar zijn geweest, ik heb 990 dollar contant betaald, plus het hielp dat ik er al eerder was geweest voor reparaties, dus dat is niet zo slecht. En ik ben het ermee eens, de LBS verdient meer geld aan onderdelen... het kost je een arm en een been voor sommige van hun onderdelen.

#8 ·
Vraag de LBS niet om de prijs van de fiets te verlagen... en draai je dan om en betaal hem met een creditcard... vooral American Express... CC-bedrijven rekenen behoorlijk wat kosten, vooral voor een dure fiets.

#12 ·
Over het algemeen krijg je als goede klant goede deals. De winkel waar ik kom, weet dat ik een geweldige klant ben en ze weten dat ik altijd als eerste naar hen toe ga voor een prijs. Ik heb ook een paar vrienden meegenomen. Daarom geeft de eigenaar me geweldige deals. Een paar voorbeelden:

- Bontrager velglinten, Stans afdichtmiddel en ventielschachten voor $43 (zou online ongeveer $70 hebben gekost en $75 bij een andere winkel)
- Kuat NV voor $419, kost online overal $475

Je koopt hier geen auto, dus over prijzen discussiëren werkt niet zo goed. Je **** beter aardig zijn en een goede klant.

#13 ·
kiwi_matt said:
een goede klant zijn en een goede klantrelatie opbouwen.

Ik hoef het niet te vragen, ze geven me gewoon korting. :)
:thumbsup:

Ik ga er vaak genoeg heen dat ze me onthouden. Ik dring niet aan en stel geen eisen. Meestal koop ik iets of heb ik een klus waar ik zelf geen zin in heb.

... en meestal ronden ze de getallen een beetje voor me af.

#15 ·
Ik werk in een fietsenwinkel en ik zal je de grote afknappers van een goede deal vertellen.
1. Meteen beginnen te onderhandelen over de prijs.
2. Proberen het spel te spelen van "oh, ik wil deze fiets echt, maar hij valt net buiten mijn prijsklasse" (Mijn reactie is om wat meer geld te sparen).
3. Zodra ik je vertel dat we niet over prijzen onderhandelen, vraag dan naar de manager en probeer met haar te onderhandelen.

Doe deze dingen nooit! Ik ga je niet vertellen hoe je een goede deal **** krijgen, want dan heeft de hele wereld geweldige fietsen voor goedkoop geld. Hoewel sommige winkels de prijs aanpassen aan de andere winkels in de omgeving, zullen de meeste dit niet doen voor online winkels.

Gene

#17 ·
Roasted said:
Ga je naar Wal-Mart en vraag je om korting op je winkelwagen met boodschappen?
Ga je auto's of motorfietsen kopen voor de adviesprijs?

Koop je een huis voor de vraagprijs of bied je iets lager?

Sorry voor mijn onwetendheid, maar ik betaal niet graag voor dingen tegen de aanbevolen verkoopprijzen. Vooral als ik verschillende fietsforums lees en het lijkt erop dat veel mensen minder betalen dan de adviesprijs. Waarom zou ik de volle prijs moeten betalen? Ik heb geen haast. Ik zou graag een fiets willen hebben, maar als ik lang op een deal moet wachten, dan zij het zo. Ik heb het gevoel dat ik de LBS een plezier doe door bij hen te kopen in plaats van bij een andere fietsenwinkel.

Ik vind het ook moeilijk te geloven dat fietsenwinkels het zo goed doen, dat ze zich niet om de verkoop bekommeren, ongeacht wat sommigen misschien zeggen.

#23 ·
Ik heb al een tijdje niet meer in de detailhandel betaald. Waarom? Omdat ik goede vrienden ben geworden met de mensen die in mijn lbs's werken/eigenaar zijn. Ik rijd met hen mee op hun groepsritten, ik koop hun overprijsde GU's en Shotblocks als ik ze nodig heb, en ik geef ze de kans om prijzen te vinden en te controleren voor fietsen waarin ik geïnteresseerd ben voordat ik ergens anders heen ga.

Vergeet niet dat ze allemaal ook rekeningen moeten betalen. Niet alle winkels proberen je van elke laatste dollar te beroven.

#24 ·
joepa150 said:
Ik vind het ook moeilijk te geloven dat fietsenwinkels het zo goed doen dat ze zich niet bekommeren om de verkoop, ongeacht wat sommigen beweren.
Ik denk dat ik een beetje onduidelijk was in mijn eerdere opmerking over fietsenwinkels die al hun geld verdienen met onderdelen.

De winkel moet alle fietsen kopen die hij heeft. Dan monteren ze ze, en ze nemen ruimte in waarvoor de winkel huur betaalt. Ik weet niet wat de groothandelsprijs van een fiets is, maar het zou een aanzienlijk deel van de adviesprijs moeten zijn. Als ze overal kortingen zouden uitdelen, zouden ze geen geld verdienen. Ik denk dat de korting van 10% relatief gebruikelijk is, omdat de klant dan het gevoel krijgt dat hij een goede deal heeft gesloten en de winkel toch zijn investering in de fiets en wat winst terugverdient. Ze weten niet of iemand terugkomt, dus de fietsen zijn er misschien deels om te bewijzen dat de winkel een fietsenwinkel is en om nieuwe klanten binnen te halen, ze moeten er echt winst op maken. Ik heb gehoord dat sommige merken hun fietsen zelfs duurder verkopen als het een kleine bestelling is, of als het een bestelling halverwege het seizoen is. Ik zou het een beetje ongepast (en misschien nutteloos) vinden om te proberen korting te krijgen op een fiets die ik in de winkel heb besteld, of zelfs om hem door hen te laten monteren. Fietsen die al een tijdje in de winkel staan, zijn misschien een ander verhaal. Mijn winkel heeft de laatste tijd zelfs meer nadruk gelegd op gebruikte fietsen, omdat hij ze relatief goedkoop kan kopen, opknappen en verkopen met al die toegevoegde waarde.

Componenten, accessoires, kleding en service zijn allemaal een veel betere business, althans voor kleinere, servicegerichte winkels. De verkoop van de fietsen zelf is waarschijnlijk goed voor winkels met een groot volume zoals REI en Performance, en ze dwingen de groothandels waarschijnlijk ook tot betere deals. En natuurlijk verkopen ze fietsen met hun eigen merk.

Als je alleen geïnteresseerd bent in een deal, bestel dan gewoon via een website en klaar. De redenen om naar een LBS te gaan zijn dat je fietsen **** testen, hulp **** krijgen bij het passen en **** weglopen met een gemonteerde, afgestelde fiets. Een goede LBS moet ook een gratis afstelling aanbieden na de inrijperiode. Daarnaast bieden veel winkels serviceplannen aan met nieuwe fietsen, winkels wisselen vaak gratis of met hoge kortingen pascomponenten uit, en je dealer is je snelste route naar garantieservice als dat nodig is. Ik denk dat de waarden van al die dingen enorm variabel zijn, afhankelijk van de rijder - iemand met een goede mechanische aanleg, die weet hoe zijn fiets past en wat hij wil, kan het beste gewoon een complete fiets online bestellen en hem in zijn garage bouwen. Als je niet weet wat je doet, zullen de websites je nog steeds graag alles verkopen wat je wilt, maar je geeft jezelf wel veel mogelijkheden om fouten te maken.

#25 ·
dblvanos said:
Wees serieus, doe een bod, koop het daadwerkelijk als je een bod doet.
Dat is in feite wat ik dacht. Ik denk dat 10% (zoals AndrwSwitch zei) relatief gebruikelijk is. Het is niet zo dat ik daar naar binnen ga en om 30% of 40% korting vraag. Zal die extra 10% mijn leven veranderen? Natuurlijk niet. MAAR het geeft me het gevoel dat ik een goede deal heb en dat de fietsenwinkel daadwerkelijk om de klant geeft.

Ook met die 10% korting die ik zou besparen, zou ik een helm en 1-2 accessoires kunnen kopen.

#26 ·
Koop accessoires.

Ik was op zoek naar een instapfiets en ze zeiden dat ze niet veel aan de prijs konden doen. Ik vroeg: "Hoe zit het met wat accessoires?" Hij zei: "Dat kan ik doen." Dus ik zei: "Deal..." Toen hij me afrekende, gaf hij 20% korting op de hele aankoop. Ik kom er vaak en hij geeft me bijna altijd 10% korting op zowat alles.