Mountain Bike Reviews Forum banner

2019 Trek Fuel EX5 of 2020 Roscoe 8?

14K views 8 replies 8 participants last post by  Max one  
#1 ·
Hallo,

Ik begin net met mountainbiken. Ik ben naar mijn lokale Trek-winkel geweest en kreeg een Fuel EX 5 plus uit 2019 (adviesprijs - $2300) aangeboden voor dezelfde prijs als een Roscoe 8 uit 2020 ($1700). Is dit een logische beslissing? Ik ben van plan om voornamelijk trails te rijden met af en toe een uitstapje naar een fietspark (Blue Mountain). Alle gedachten worden zeer gewaardeerd!

Bedankt,

John

#2 ·
Ik heb het gevoel dat je voor die prijs beter af bent met de Roscoe, een snelle blik op de specificaties van de Fuel EX 5 Plus is voor mij in ieder geval minder dan ideaal. Voor een beetje extra zou je een afgeprijsde 2019 Remedy 7 kunnen krijgen.

#3 ·
Ex5!

Ik heb een '17 EX5 en het is geweldig! Ik heb de wielset geĂĽpgraded zodat ik tubeless kon rijden, maar dat is zo ongeveer het enige dat ik heb veranderd, afgezien van pedalen en handvatten. De geometrie is perfect en het heeft alles aangekund wat ik er hier in New England mee heb gedaan. Zeker blij dat ik ervoor ben gegaan! :thumbsup:

#4 ·
Ik heb een '17 EX5 29er en hij is geweldig! Ik heb de wielset geĂĽpgraded zodat ik tubeless kon rijden, maar dat is zo ongeveer het enige dat ik heb veranderd, afgezien van de pedalen. De geometrie is perfect en hij heeft alles aangekund wat ik er hier in New England mee heb gedaan. Zeker blij dat ik ervoor ben gegaan!

#5 ·
Ik zou ook voor de EX5 gaan. Het is een geweldig frame dat je goed van dienst zal zijn. Je **** altijd onderdelen upgraden als ze versleten zijn of als ze niet bij je passen. Lagere onderdelen zijn tegenwoordig nog steeds erg goed en absoluut bruikbaar.

Een Roscoe zal altijd een hardtail zijn en kan ervoor zorgen dat je meer wilt. Ik zie mezelf nooit meer op een hardtail rijden.

Disclaimer: ik heb een Fuel EX

#6 ·
De '18 FEX5 27.5+ is een geweldige fiets voor mij. Ik heb mijn LBS een Bontrager Dropline dropper...125...in het 18,5 frame laten installeren voor de levering, plus ik heb de wielen tubeless laten maken. Ik heb ook Pedaling Innovations oversized pedalen en Ergon grips toegevoegd. Verder is alle andere rijdende uitrusting standaard.

Als je voornamelijk op vloeiende trails rijdt met minimale sprongen/drops, is de lichtere HT misschien de betere keuze...en je zou de 27.5+ Roscoe kunnen overwegen...Ik rijd met een vriend die er een heeft en hij houdt van de extra demping van de + banden. Het meeste van mijn rijden is technisch en wortelachtig, plus ik daag graag de houten elementen uit, dus de zwaardere FS past beter bij mij.

Vergeet niet dat het frame van de 5 hetzelfde is als de 7 en 8 frames, dus als de rijdende uitrusting/remmen slijten of beschadigd raken, brengt een upgrade naar componenten van niveau 7 of 8 je naar die niveaus.

#7 ·
Ongeveer 26% korting op de lijst. Als je een andere 19 fiets vindt die je meer bevalt, gebruik je dat bedrag om te bepalen wat je een manager alleen voor die fiets wilt bieden. Als Trek een 19 in een magazijn heeft (niet alleen je winkelvoorraad), kun je er een aanbetaling van 60% zonder restitutie op doen voor de volgende reguliere zending (geen extra kosten) naar de winkel. Succes.

#8 ·
Ik zou de hardtail nemen, tenzij de prijs van die Fuel EX daalt tot ongeveer $1500. Het ontbreken van een dropper post is een serieuze tegenvaller voor de Fuel EX; ik zou doodsbang zijn in een fietspark zonder. Ik ben ook niet enthousiast over de vering op beide fietsen.

#9 ·
Als je gewoon trails gaat rijden, dan is de Fuel EX5 waarschijnlijk prima. Ik heb een Trek Roscoe 8 (2019) en hij is echt speels en leuk, ik heb onlangs de vering vervangen. Als je moeilijkere trails wilt doen (rotsachtiger, sprongen en drops) ben ik overgestapt op een 27,5 150mm revelation, het is een enorme upgrade, de 2020 heeft de vering al in orde, ziet eruit als een budget revelation.

Als je geen complicaties wilt met de boost 141 naaf, ga dan voor de Fuel EX, want die heeft een achterste boost steekas. De remmen op de EX5 zijn budgetvriendelijker, de MT200's (Roscoe 8 2019 remmen) zijn een goede rem voor een lichte rijder, terwijl de 2020 Roscoe de MT500's heeft, die krachtiger zijn maar geen enorm verschil maken, ze hebben ook iets meer modulatie. Deore SLX is waarschijnlijk de beste prijs-kwaliteitverhouding.

De Deore aandrijving zou de klus klaren, als je iets wilt met een betere koppeling of shifters, kun je altijd overstappen op een sram NX eagle, want die gebruikt een shimano freehub body.

De EX5 heeft een boost steekas, die een stuk stijver is en het wisselen van de naaf/wielset makkelijker maakt. De geometrie lijkt vrij veelzijdig voor echt alles op beide fietsen. De 2019 EX5 heeft een offset van 51 mm, wat waarschijnlijk beter is voor 29ers. Terwijl de Roscoe een offset heeft van 42 mm, wat de fiets een stuk stabieler zou maken, maar dan zou de Fuel EX de dubbele vering hebben.

Voor de prijs zou ik voor de Fuel EX gaan, zodat je meer flexibiliteit hebt met de achterste steekas, ik denk dat het een geweldige deal is.