Mountain Bike Reviews Forum banner

ZTTO DR390 lichtmetalen wielset - $175 bij AliExpress

6.1K views 55 replies 16 participants last post by  theMISSIONARY  
#1 · (Edited)
Een shoutout naar OttaCee voor het laten zien hiervan.

Verkrijgbaar met paarse/rode/zwarte naven en zwarte/paarse velgen (!). 36t ratelnaaf, 27,5 of 29, alle 3 naafdrivers beschikbaar, voorgeplakt.

Gebruik code USD025 om de prijs op $175 + belasting te brengen. Voor nieuwe gebruikers is de prijs & $167 + belasting. Er is ook een coupon van $2 die je bij de winkel **** uitknippen.

Hier is ook een video-overzicht van de wielen:

Image

Image

#2 ·
Wat een geweldige prijs voor tubeless 6-gaats! Ieder z'n eigen ding, maar als iemand die carbon velgen van bekende merken heeft gebroken, aluminium wielen heeft beschadigd waardoor ze niet meer draaiden, en wiens freewheel-mechanismen faalden... een kilometer(s) uit het bos lopen met kapotte apparatuur is echt waardeloos. Ik ben altijd sceptisch over componenten die ver onder de marktprijs liggen. Heeft iemand ervaring met het rijden met deze wielen?

#7 ·
Wat een geweldige prijs voor tubeless 6-blot! Ieder z'n eigen ding, maar als iemand die carbon velgen van bekende merken heeft gebarsten, aluminium wielen heeft beschadigd waarbij ze niet meer draaiden, en wiellagers heeft gehad die faalden... een kilometer(s) uit het bos lopen met kapotte apparatuur is echt waardeloos. Ik ben altijd sceptisch over onderdelen die ver onder de marktprijs liggen. Heeft iemand ervaring met het rijden met deze wielen?
Ironisch genoeg, broeder, ik denk dat je net hebt bewezen dat zelfs high-end, merkonderdelen gevoelig zijn voor storingen. Ik begrijp de scepsis echter wel; ik weet persoonlijk ook niet veel over deze wielen. Ik weet alleen dat het merk enorm populair is in China en dat ik heel veel van hun aluminium onderdelen en gereedschappen heb gehad, en de meeste waren uitstekend. Het bouwen van naven en wielen is uiteraard heel anders dan het CNC-frezen van aluminium.

Ik ben geen expert, maar ik denk dat een groot deel van het prijsverschil gemakkelijk te verklaren is. Zowel grondstoffen als arbeid zijn goedkoper in China. Deze bedrijven zijn waarschijnlijk vrij slank en hebben geen marketingbudget. Er is geen tussenpersoon (of mannen). Het zijn in feite rechtstreekse fabrieksonderdelen met waarschijnlijk een waardeloze garantie. Ik durf te wedden dat dezelfde fabrieken veel "merk"-onderdelen produceren voor bedrijven in het westen.

Op dit moment bezit ik een eerlijk gezegd beschamende hoeveelheid onderdelen en gereedschappen die ik bij AliExpress heb gekocht. En ik zou zeggen dat ongeveer 95% ervan me heeft weggeblazen met hun kwaliteit voor de prijs.

#4 · (Edited)
Velgen van kaas met naven van glas zouden mijn gok zijn. Waarschijnlijk oké voor casual rijden.
Ik heb vorig jaar $307 betaald voor carbon fiber Elitewheels, ze zijn het hele jaar hard bereden en ze zijn nog steeds goud. Ongelooflijke wielen voor een prijs die de meeste mensen niet zouden geloven.

Ik heb ook net een set Niner MTB-wielen van $152 gekocht en ze rijden geweldig, zij het met lage engagement.

Ik heb tonnen ZTTO-producten gekocht en 95% daarvan was geweldig. Daarom ben ik bereid om deze, en talloze andere Chinese componenten, te testen. Verwacht ik uberkwaliteit? Nee, ik heb redelijke verwachtingen.

#6 ·
#11 ·
Een vriend (Clydesdale, niet mals voor onderdelen) rijdt al 5 maanden met deze ZTTO-velgen en ze zijn rotsvast. Ik heb de freewheel verwijderd en vond het gebruikte vet niet goed, heb het vervangen door DT Swiss-vet.
Hij prees ze, twee anderen (nu een derde) hebben al een set gekocht in mijn rijgroep. Voor de prijs wordt dit mijn reserve wielset als er iets met mijn carbon velgen gebeurt.

#24 ·
Zijn het Pawl-naven of DT-stijl ratelnaven, Ali mixt en matcht vaak de termen

Bewerk

Ik heb mijn ztto-wielen gecontroleerd en ik heb een 27,5 set DR390's en ja, ze zijn DT-stijl, de mijne werden geleverd met ringen met lage aangrijping, dus ik heb de 54T-ringen geplaatst.
Hoe lang heb je ze al? Hoe houden ze zich? Ik gok dat je een ZTTO 54t hebt gebruikt?

#28 ·
Het zijn wielsets, dus je zou de naafmodellen kunnen opzoeken, maar ik zal geen sh*tmano meer kopen

MT410 misschien....
Geen van die zijn Shimano wielsets behalve MT500. MT520 en MT420 zijn remmen.... Misschien heb je Chinese namaak gekocht? :p

De MT500 is een wielset van $150, de goedkoopste die Shimano maakt. Ik heb ze in de uitverkoop gezien voor minder dan $100 per paar. Het gebruikt naven van MT4xx/5xx niveau (ze zijn niet exact equivalent). Dus ik weet niet zeker wat de vergelijking je hier oplevert, behalve dat je denkt dat de duurdere ZTTO wielen beter zijn? Ik verdedig hier de Shimano niet als geweldige wielen - dat zijn ze niet. Ik moet hier gewoon de informatie correct houden, want mensen kunnen (of niet) ZTTO kopen op basis van wat mensen hier zeggen.

#30 ·
Cijfers gecorrigeerd

Wat betreft het subjectieve van mij en mijn dikke vrienden die Shimano-wielen vernietigen, dat is slechts bewijs dat Shimano-wielen niet geschikt zijn voor zware rijders. Hier in Aus zijn Shimano-wielen VEEL duurder dan de ztto's.

duurzaamheid van de ztto's, de tijd zal het leren
Shimano's normale naafassen zijn zeker aan de zwakkere kant van de dingen. Ik bedoel, daarom is de hele aftermarket-naafindustrie geboren.
SLX/XT/XTR sylence ups zijn een ander beest. Veel beter gebouwd, maar ze hebben hun eigen problemen met het aandrijfmechanisme (hoewel mijn SLX nog steeds sterk is).

Australië. nou, dat is je eigen schuld. :p Ja, afhankelijk van waar je woont, zal je perspectief heel anders zijn.

#32 ·
#46 ·
Even om on track te blijven

Gerelateerde vraag? Hoe lang is de afstand voordat je een wielset goedkeurt? Of zou je het toeschrijven aan uren gebruik?

Persoonlijk, ALS het 3000 km's zonder problemen haalt, zou ik graag een set aanbevelen, bijvoorbeeld Hope Pro 4's
Ik denk dat er 2 categorieën zijn. 1 is basisprestaties (werken ze, gaan ze niet kapot, buigen ze niet, spaken komen niet los, etc.). Dat kun je meestal al na een klein beetje rijden uitzoeken.

Maar dan is er nog de lange termijn. Wielen worden geacht 10000+ km mee te gaan. Afgezien van een ongeluk zouden ze eigenlijk nooit kapot mogen gaan. Dus je moet ze gewoon blijven berijden en kijken of er iets gebeurt.

Voorbeeld: mijn SLX m7100 "sylence". Ik weet de exacte km niet meer, maar het zijn er al duizenden en ze zijn geweldig... maar we WETEN dat ze gevoelig zijn voor storingen. We weten ook van veel andere mensen dat de Raceface ARC-velgen ook gevoelig zijn voor deuken en deuken. Dus hoewel mijn ervaring perfect is, is het niet iets wat ik per se zou kunnen aanbevelen, vooral de naaf, die eigenlijk gewoon een tijdbom is.

Er zijn alleen al in dit draadje genoeg negatieve ervaringen met de ZTTO (en veel kapotte koppelingsverhalen over de naven online) dat ik jouw ervaring in dezelfde categorie zou plaatsen als mijn SLX. Ze kunnen voor altijd perfect zijn, of je hebt tot nu toe gewoon geluk gehad. Te vroeg om te zeggen.

In tegenstelling daarmee heb ik ook Hope Pro 4's en hoewel ik er nog geen 1000 km mee heb gereden, zijn er zo weinig meldingen van willekeurige storingen dat ik ze 100% aanbeveel.

Mijn DT pawl hub racefietswielen zitten er tussenin. De freewheel-afdichting is waardeloos en hij "vangt" soms palen onder belasting en je krijgt een ping als ze in de tanden komen. Maar zolang je de koppeling in de gaten houdt en hem regelmatig smeert, is het prima. Dus.. Aanbevelen, maar niet zo sterk als de hoop.

Vreemd genoeg heb ik met al mijn DT-spullen geen ratelversie. Mijn vriend heeft er echter nog een uit de jaren 90 die nog steeds sterk is.

#49 ·
Ze zouden me geen geld terugbetalen en zeiden dat Aliexpress de prijzen controleert. Klinkt als onzin voor mij, maar ik weet het niet. Hoe dan ook, de wielen vandaag ontvangen. De geborstelde velgen hebben een geweldige afwerking, de naven zien er uitstekend uit en draaien ook mooi. Er waren een paar krasjes en slijtplekken, maar niets ernstigs. Enige directe nadeel is dat ze erg zwaar zijn. We zullen zien hoe ze zich houden als ik ze op gemakkelijkere trails gebruik en me in moeilijker terrein werk naarmate ik er vertrouwen in krijg. Maar met 32 spaken ben ik er vrij zeker van dat ze robuust zullen zijn, in ieder geval meer dan de 28H Niners die ik eerder reed. Dit zijn gewichten met enkele Bucklos-ventielen.

Attachments

#50 ·
Ze zouden me geen geld terugbetalen, zeiden dat Aliexpress de prijzen controleert. Klinkt als onzin voor mij, maar ik weet het niet.

Hoe dan ook, vandaag de wielen ontvangen. De geborstelde velgen hebben een geweldige afwerking, de naven zien er uitstekend uit en draaien ook mooi. Er zaten een paar deuken en krassen op, maar niets ernstigs. Enige directe nadeel is dat ze erg zwaar zijn. We zullen zien hoe ze zich houden als ik ze op gemakkelijkere trails gebruik en me in moeilijker terrein werk naarmate ik er vertrouwen in krijg. Maar met 32 spaken heb ik er alle vertrouwen in dat ze robuust zullen zijn, in ieder geval meer dan de 28H Niners die ik eerder gebruikte. Dit zijn gewichten met enkele Bucklos-ventielen.
Zijn ze geadverteerd als zo zwaar? Tankwielen :)

#51 ·
Ik ben gewoonweg enthousiast om 36t PURPLE ratelnaven te hebben voor een budget

#52 ·
Advertentie zei 2055g (geen ventielen), dus 2220g met ventielen is iets hoger dan vermeld

Goedkoop-Licht-Sterk - Kies er 2

Ik kies altijd Goedkoop en Sterk (en Zwaar)

Ik ben gewoon blij dat ik 36t paarse ratelnaven heb voor een budget
Ah, dat is niet zo erg. Ik dacht dat ze misschien als lichtgewicht waren geadverteerd.

De meeste "merk"-wielen liegen ook over het gewicht. Het is een traditie.

Ter vergelijking: mijn 29er DT m1900 30mm wielen zaten in de 2000g range.

#55 ·
Hoe houdt het tot nu toe? Ik wil zelf een DR390 kopen :)
Ze houden het goed vol. De naaf sloeg gisteren een keer over, maar dat is vrij zeldzaam. Dat gezegd hebbende, ik kan me voorstellen dat de pal in de toekomst het zwakke punt zal zijn.

• Like
Reactions: CrozCountry