Mountain Bike Reviews Forum banner

Temu - Legitiem?

17K views 30 replies 16 participants last post by  lefthanded  
#1 ·
Ik heb gaten in elke handschoen die ik bezit, dus ik ben op zoek gegaan naar vervangingsopties en zag dat Temu Fox-, TLD- en 100%-handschoenen aanbiedt in de prijsklasse van $4-8. Kan niet zeggen of dit legitiem is? Zo ja, hoe werkt het? Vorig seizoen/overstock? Of gewoon namaakproducten die op de een of andere manier de auteursrechtwetten omzeilen?

#4 ·
Het is mogelijk dat ze legitiem zijn, aangezien Temu miljoenen (opzettelijk) aan omzet verliest om de Amerikaanse markt te betreden en zichzelf te positioneren voor toekomstig marktaandeel.

Het is ook mogelijk dat ze totaal nep zijn.

Ik ben er zeker van dat de grote fabrikanten een serieus probleem hebben met mensen die hun handschoenen voor $4 verkopen, maar wat kunnen ze doen? Het is een Chinees bedrijf dat eigendom is van een holdingmaatschappij uit de Kaaimaneilanden of zoiets raars.

#6 ·
Ik was op zoek naar nieuwe SPD-schoenplaatjes en de prijzen van Temu leken te mooi om waar te zijn. Maar ik ben een sukkel en ben er toch mee doorgegaan. Schoenplaatjes kostten $5, hoewel ik er 3 moest bestellen om het minimum te halen. Ze hadden ook andere dingen die ik zocht voor eveneens te goede prijzen, maar ik besloot om $15 te riskeren.

#13 ·
Saw an article recently saying they sell goods made by Uigher slave labor. Not clue if it's true but it wouldn't shock me.
(possibly) no different than the subcontractors who actually make Nike shoes.

Nike has made statements in the past that it cannot control what subcontractors in foreign countries do. I guess choosing ethical companies to contract with is not a control measure.

Anyway I have plenty of Nike shoes as too many of us. I'm just saying it is what it is and companies making stuff sold on Temu are probably not much different than a lot of major manufacturers.

#10 ·
Ik heb vandaag een paar van deze "Fox" handschoenen en 2 paar "Giro" sokken in de post. Ik vermoed dat het namaak is, maar de foto toont een legitiem ogende kaart die aan de handschoenen is bevestigd. Ik ben benieuwd naar de kwaliteit.

#11 ·
Als je goedkoop bent en handschoenen of andere goedkope fietsgerelateerde spullen wilt, waarom ga je dan niet gewoon naar amazn en haal je er een paar? Ze zijn misschien geen merknaam, maar wat dan nog... deze ook niet. Er kan zelfs een aanbeveling zijn voor wat je zoekt in het "Cheap Amazon Buys"-thread. Zo niet, vraag het dan. Ik weet zeker dat iemand hier kan helpen iets te vinden dat niet uit elkaar valt tijdens de eerste rit.

JMMV, uiteraard.

#12 ·
Er zijn enorm veel namaak Fox-handschoenen voor weinig geld op AliExpress... ze zien er grotendeels hetzelfde uit en voelen ook zo aan... Je moet een maat groter bestellen, want het is een Aziatische maatvoering. Over het algemeen zal een stukje van de stiksels in de pols of de vingers loslaten... voordat de handpalmen versleten zijn. Als je die vastnaait, gaan ze meestal net zo lang mee als de legitieme variant. Ze zien er hetzelfde uit en voelen hetzelfde aan en ik kan ze niet onderscheiden van de legitieme die ik heb gekocht. Ik koop ze regelmatig van AliExpress.

#20 ·
Temu is een goede bron om nep-spullen te kopen: Fake Deore XT? Temu trok zich ook niet echt iets aan van meldingen van namaak. Ze hebben de verkoper niet verbannen.

#21 ·
Ik heb de Temu-schoenplaatjes gekregen. Temu-versie boven en LBS-versie onder. Er zijn duidelijke verschillen, waaronder de Temu-versie die een veel groter lettertype gebruikt voor hun stempeling. Ik heb de schoenplaatjes nog niet geprobeerd, maar ga ze beperken tot gebruik met mijn gravelbike. Vertrouw ze niet voor gebruik met een mountainbike.

#22 ·
Ik heb de Temu-schoenplaatjes gekregen. Temu-versie boven en LBS-versie onder. Er zijn duidelijke verschillen, waaronder de Temu-versie die een veel groter lettertype gebruikt voor hun stempeling. Ik heb de schoenplaatjes nog niet geprobeerd, maar ga ze beperken tot gebruik met mijn gravelbike. Vertrouw ze niet voor gebruik met een mountainbike.
Nep. Ze zijn duidelijk gegoten, terwijl die van Shimano gesmeed en gestempeld zijn.
Ik betwijfel of een artikel met een grote merknaam op Temu geen namaak is.

#26 ·
@lefthanded Voor $15 lijkt het de moeite niet waard. Ik ben benieuwd hoe lang ze meegaan. Ik ben van plan ze uit te proberen op mijn gravelbike. Als ze eruit trekken/breken, zal ik een terugbetaling aanvragen, maar waarschijnlijk zal ik kijken hoe ver ik ze over de lokale vijver kan laten stuiteren.

#28 ·
@lefthanded voor $15 lijkt het de moeite niet waard. Ik ben benieuwd hoe lang ze meegaan. Ik ben van plan ze uit te proberen op mijn gravelbike. Als ze eruit trekken/breken, zal ik overwegen een terugbetaling aan te vragen, maar waarschijnlijk zal ik kijken hoe ver ik ze over de lokale vijver kan laten stuiteren.
Ik maak me geen zorgen over je geld 🙃 Maar als je het terugstuurt, zou je het produceren en verkopen van namaakproducten iets minder winstgevend maken en hun businessmodel iets minder aantrekkelijk.

Ik weet zeker dat je ze nog steeds **** laten stuiteren. Ze hebben me niet gevraagd iets terug te sturen. Dat zou ze alleen maar meer geld kosten.

• Like
Reactions: rdawson808
#27 ·
Ik heb gaten in elke handschoen die ik bezit, dus ik ben gaan kijken naar vervangingsopties en zag dat Temu Fox, TLD en 100% handschoenen aanbiedt in de prijsklasse van $4-8. Kan niet zeggen of dit legitiem is? Zo ja, hoe werkt het dan? Vorig seizoen/overstock? Of gewoon namaakproducten die op de een of andere manier de auteursrechtwetten omzeilen?
Je maakt een grapje, toch? 30 seconden op hun site en het is duidelijk dat het allemaal nep is

#30 · (Edited)
Ik heb mijn twijfels over de authenticiteit van de Fox-handschoenen, alleen al op basis van de prijs, maar de kwaliteit lijkt goed. De kaart die bij de handschoenen zit, lijkt ook behoorlijk goed. Ik weet niet zeker of de copycat dit ook zou nabootsen, maar aan de andere kant proberen ze de items als echt te verkopen.

Bijgevoegd zijn foto's van de handschoenen en de kaart. Als iemand een echte kaart heeft liggen, laat het me dan weten hoe dichtbij deze in de buurt komt.

Verzonden vanaf mijn Pixel 6 Pro met Tapatalk

Attachments

#31 ·
Ik heb mijn twijfels over de authenticiteit van de Fox-handschoenen [...]
Draag ze de rest van het seizoen. Als het klittenband nog goed is, zijn ze nep.