Mountain Bike Reviews Forum banner

SRAM Level TL vs. Guide R

38K views 19 replies 13 participants last post by  mtnbikej  
#1 ·
Hallo,

Ik wil graag uw mening over wat beter is om te krijgen. Ik kijk naar de Level TL versus de Guide R.

Ik ga ze op mijn spez HT zetten, aangezien mijn oude avids behoorlijk oud zijn en met pensioen moeten.

Ik behoor tot de weinigen die van sram-remmen houden... :)

#3 ·
Guide R is beter. Het heeft 4 zuigers en gereedschapsvrije afstelling.
Dus het moet wel beter zijn omdat 4 zuigers zeker superieur zijn?OP, is je hardtail bedoeld voor XC- of AM-doeleinden? Als het de eerste (XC) is, zou ik zeggen ga voor de level tl, het is het 2-zuiger equivalent van de guide rs. Als je op een AM hardtail rijdt, dan komt je voorkeur in het spel. Zoals eerder vermeld, is de level tl het 2-zuiger equivalent van de guide rs. Dit betekent meer instelbaarheid in vergelijking met de guide r waar je naar kijkt.Maar als je agressiever rijdt en het gevoel hebt dat 2-zuiger remmen misschien onvoldoende zijn voor je doel, ga dan in plaats daarvan voor de guide r.Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

#4 ·
Juist - dit gaat over uw stroomvereisten van de remmen. Als je juicy's of elixirs hebt gehad die je hebt versleten, gok ik dat je tevreden was met de kracht. Je zult waarschijnlijk wat meer kracht uit de Levels halen dan uit je oude avids, maar dat zou het equivalent zijn. De Guide zal van ontwerp een sterkere rem zijn. Dus als je voorheen tevreden was, ga dan voor Level. Als je altijd al wat extra vermogen in de remmen had gewild, ga dan voor Guide. Beide hebben echt een goed gevoel.

#5 ·
Ik heb Level T's op één fiets en Guide-remmen (RSC/Ultimate) op 2 andere. De Level's hebben een goed gevoel, OK vermogen en zijn probleemloos geweest. De Guide's (beide begonnen als R's maar werden opgewaardeerd van Sram als garantie-vervangingen) delen het goede gevoel, hebben meer vermogen (hoewel ze beide kleinere voorrotoren hebben), en hoewel beide onder garantie vervangen moesten worden (plakkerige hendels) geef ik toch de voorkeur aan de Guide's. Ter info, gevoel en vermogen verschilden niet tussen de Guide R's en de Ultimate's en de Guide's zijn nu al meer dan een jaar probleemloos.

#6 ·
Bedankt voor de input jongens. Ik las over de hendelproblemen met de geleider. Eng spul als het op een DH-sectie zou gebeuren. Ik kan kiezen voor de Level, aangezien mijn HT een XC-fiets is. Zijn er bekende problemen met de Level-remmen?

#8 ·
Bedankt voor de input jongens. Ik las over de hendelproblemen met de Guide. Eng spul als het gebeurde op een DH-sectie. Ik kan kiezen voor de level omdat mijn HT een XC-fiets is.

Zijn er bekende problemen met de level remmen?
Ik hoop dat ik je niet bang heb gemaakt door de problemen met mijn Guide's te noemen. Het punt dat ik probeerde te maken was dat ik ze zelfs met de problemen die ik had nog steeds zou verkiezen boven de level's (niet dat het slechte remmen zijn). Als je uiteindelijk de level's hebt, zou ik zeker iets groters dan een 160 mm rotor aan de voorkant gebruiken, zelfs voor XC. De enige problemen die ik heb gehoord met de levels waren die die OEM op de Salsa Timberjack zaten. Als je de Timberjack-thread bekijkt, zul je zien dat ze daar universeel worden verguisd. Ter info, het vastplakken van de hendel voorkwam niet dat de remmen werkten, de hendel keerde gewoon niet meer terug dan net de remmen los te laten (ze schuurden nog steeds een beetje). Het slechtste kenmerk was dat als je ze opnieuw probeerde te gebruiken, ze activeerden zodra je de hendel aanraakte en vrijwel al hun gevoel verloren. Dit gebeurde ook alleen als het warm was (32+ graden) en de remmen zouden terugkeren naar normaal als de omgevingstemperatuur koeler was. De garantie werkte de hele zomer prima en ik kreeg een upgrade van R's naar een RSC- en Ultimate-set, dus Sram zorgde voor me, meer dan ze moesten doen.
Mole

#7 ·
Om het nog ingewikkelder voor je te maken, ik ben absoluut dol op de Guide RSC op mijn hardtail. Ze zijn vorig augustus gekocht en zijn geweldig geweest. Ik heb geen vergelijking met Levels, maar vergeleken met XTR m9020 zou ik de Guide de hele dag kiezen. Het is in mijn ogen een superieure rem. Kracht en hendelgevoel zijn uitstekend.

#10 ·
Ik gebruik Guide R's op mijn 650b Enduro-rig & Shimano M615's op mijn AM HT 29er... Ik denk dat de M615's betere remmen zijn. Mits, ze vervagen iets eerder op steil terrein - vergeleken met de Guides. Guides hebben moeite in echt hete omstandigheden, d.w.z. ze werken gewoon niet zo goed als in gematigde/koelere temperaturen. Als je sterk genoeg & betrouwbaar & voor een mooie prijs wilt... koop dan een paar M615's. 'We komen er allemaal wel... Sommigen van ons halen de bodem misschien niet'

#13 ·
Heb Guide R OEM op mijn Stache en persoonlijk vind ik ze niet fijn - ze missen kracht en het gevoel van de hendel is wat papperig in vergelijking met Maguras MT5 op mijn fatbike. Overweeg serieus om ze te vervangen door Maguras.

#16 ·
Met mijn sterke mannelijke wijsvingers vind ik XTs te gevoelig en geef ik de voorkeur aan de meer lineaire aanpak van Sram-remmen. Ja. Het probleem met de vastzittende zuiger is vervelend, maar het voorkomt niet dat de remmen werken, maar zorgt er alleen voor dat ze niet loskomen en een beetje slepen, zeker slecht, maar normaal gesproken niet levensbedreigend. Nieuwe remmen zijn immuun en Sram zal getroffen remmen repareren.

Tool-less reach adjustment is nice, maar ik vind het veel noodzakelijker op XTs omdat de reach van de hendel tijdens een rit blijft variëren. Op de Levels en Guides is dat niet het geval (als de zuigers toch al niet vastzitten).

Als remklauwen met twee zuigers voldoende zijn (en dat zijn ze voor de meesten), dan zou ik daarvoor gaan. Als je voor 4 gaat, verdubbel je alleen maar de problemen met centreren, het uitlijnen van de remklauw, slepen, enz.

#20 ·
Shimano XT/SLX remmen man hier. Ik gebruik ze al jaren op de meeste van mijn fietsen. Meestal probleemloos.

Had een set X.0 Trails die garantie vervangingen waren voor slechte Elixir's. Vind ze erg goed. Beter gevoel...meer pure remkracht dan de Shimano's.

Kreeg onlangs Guide R's op een nieuwe fiets. Tot nu toe goed. Vind het gevoel prettig. Dacht dat ik ze meteen zou wegdoen en SLX's zou monteren...maar ik wacht af.