Mountain Bike Reviews Forum banner
21 - 40 of 72 Posts
Hamulce Shimano są znane z pocenia się na tłokach, zwłaszcza jeśli stoją przez dłuższy czas. To powoduje, że olej mineralny dostaje się na okładziny.
Każdy zacisk hydrauliczny z uszkodzonymi uszczelkami będzie przeciekał. Dlaczego zaciski Shimano miałyby być bardziej lub mniej podatne na to niż jakakolwiek inna marka?
 
Każdy zacisk hydrauliczny z uszkodzonymi uszczelkami będzie przeciekał. Dlaczego zaciski Shimano miałyby być bardziej lub mniej podatne na to niż jakakolwiek inna marka?
Ponieważ ciekną nawet wtedy, gdy nie są uszkodzone.
 
  • Like
Reactions: j.bro
Hamulce Shimano są znane z tego, że pocą się na tłokach, zwłaszcza jeśli stoją przez dłuższy czas. To powoduje, że olej mineralny dostaje się na klocki.
Ponieważ pocą się nawet wtedy, gdy nie są uszkodzone.
Muszę robić coś źle, ponieważ nigdy nie miałem tych problemów.
 
Muszę coś robić źle, ponieważ nigdy nie miałem tych problemów.
Co mogę powiedzieć? To znany problem. Nie oznacza to, że każda osoba będzie na to cierpieć, ale to prawdziwy problem i zweryfikowałem to z samym Shimano. Ich odpowiedź brzmiała: "tak, zalecamy usunięcie klocków hamulcowych, jeśli mają one leżeć przez dłuższy czas".
 
Nigdy nie widziałem, żeby nieuszkodzony zacisk hamulcowy przeciekał. Czy możesz podać jakieś rzeczywiste przykłady?
Tak, to się rzeczywiście zdarza.
 
Doświadczyłem tych objawów klocków i nigdy nie byłem w stanie potwierdzić żadnego wycieku. Kilku z nas postanowiło przetestować teorię, usuwając klocki i włączając penetrant barwnikowy (NDT) i używając tylko wywoływacza, aby ustalić, czy płyn hamulcowy jest obecny na tłokach. Przeprowadziliśmy test na czterech zaciskach bez pozytywnych oznak obecności płynu. Należy pamiętać, że wszystkie cztery z tych hamulców (zaciski/klocki) wielokrotnie doświadczyły tych samych zjawisk opisanych w wielu wątkach. YMMV
 
Czuję, że wielu z tych wycieków tłoków można było uniknąć, robiąc wszystko dobrze.

Kiedy wymieniasz klocki hamulcowe, zwykle musisz wcisnąć tłoki, aby dopasować nowe, grubsze klocki.
Jeśli zrobisz to bez otwierania śruby odpowietrzającej dźwigni hamulca, zawsze ryzykujesz uszkodzeniem uszczelnień tłoka lub pompy hamulcowej.

Dlaczego to? Ponieważ wtedy istnieje ryzyko nadciśnienia.
 
Doświadczyłem tych objawów klocków i nigdy nie byłem w stanie potwierdzić żadnego wycieku. Kilku z nas postanowiło przetestować teorię, usuwając klocki i włączając penetrant barwnikowy (NDT) i używając tylko wywoływacza, aby ustalić, czy płyn hamulcowy jest obecny na tłokach. Przeprowadziliśmy testy na czterech zaciskach bez pozytywnych oznak obecności płynu. Zauważ, że wszystkie cztery z tych hamulców (zaciski/klocki) wielokrotnie doświadczały tych samych zjawisk opisanych w wielu wątkach. YMMV
dobra robota.
Miałem wrażenie, że metalowe klocki Shimano OEM pozornie tracą moc po dłuższym okresie nieużywania.
Nigdy nie widziałem wycieków ani plam z płynu na klockach lub tłokach. Od dawna zastanawiałem się, czy mieszanka klocków utlenia się lub w inny sposób wchodzi w kontakt z czymś otoczenia, powodując pogorszenie stanu klocka. Ogrzanie i przeszlifowanie klocka za każdym razem rozwiązywało problem.

Nigdy nie doświadczyłem tego problemu z ceramicznymi klockami MTX.
 
Discussion starter · #31 ·
Jestem zdezorientowany, jak używałeś wirników RT56 z metalowymi klockami. Nie są one kompatybilne. To są tylko wirniki żywiczne. Wydaje się, że mogłeś uzyskać "dodatkowe" wgryzanie się, dosłownie niszcząc swoje wirniki.

Wirniki RT86 są kompatybilne z metalowymi klockami. Ale metal potrzebuje więcej czasu na dotarcie, ponieważ jest tak dużo twardszy.
Wow! Nigdy o tym nie wiedziałem. Kombinacja wirników i klocków wspomniana powyżej była dostarczana z moim nowym wtedy rowerem. Właśnie spojrzałem na mój stary zestaw kół i wirniki RT56 i tak, są trochę zużyte, ale nie w szalonej ilości. Zwłaszcza po 1,5 roku jazdy przez cały rok. Skontaktuję się z Pivot i zapytam o to, chociaż przypuszczam, że po prostu powiedzą mi, że są to standardowe klocki, które są dostarczane z tym zestawem hamulcowym
 
Discussion starter · #32 ·
Alkohol służy do czyszczenia uszczelniacza. Jeśli chcesz usunąć oleje, użyj acetonu lub preparatu do czyszczenia części hamulcowych. Nigdy nie musiałem szlifować zanieczyszczonego wirnika. Wymień klocki i przetrzyj wirnik acetonem. Zaletą Shimano jest to, że można kupić stos klocków w rozsądnej cenie, więc ten proces nie jest stratą czasu.
Dzięki. Zawsze mnie to ciekawiło. Mam dużą puszkę alkoholu, której używałem, ale z przyjemnością zdobędę trochę preparatu do czyszczenia hamulców lub acetonu. To może pomóc rozwiązać tę zagadkę wraz z innymi dobrymi zaleceniami.
 
Discussion starter · #33 ·
To była moja pierwsza myśl, zwłaszcza gdy OP powiedział, że wcisnął tłoki z powrotem (co oczywiście powinieneś zrobić). Pękłem tłok, wciskając go z powrotem za pomocą narzędzia do tłoków Park Tool (jest metalowe). Od tego czasu używałem tylko plastikowych łyżek do opon. OP powinien wyjąć klocki i sprawdzić tylne strony, aby sprawdzić, czy są jakieś ślady płynu (nawet plama w kształcie pierścienia). To zwykle pewny znak, że masz wyciek.
Dzięki! Tak, ja również używam plastikowej łyżki do opon i wciskam tłoki tylko nieznacznie, wystarczająco, aby nowe tarcze zmieściły się w zaciskach z nowymi klockami.
 
Wow! Nigdy o tym nie wiedziałem. Zestaw tarcz i klocków wspomniany powyżej był w moim nowym wtedy rowerze. Właśnie spojrzałem na mój stary zestaw kół i tarcze RT56 i tak, są trochę zużyte, ale nie w szalonym stopniu. Zwłaszcza po 1,5 roku jazdy przez cały rok. Skontaktuję się z firmą Pivot i zapytam o to, chociaż domyślam się, że po prostu powiedzą mi, że są to standardowe klocki, które są dostarczane z tym zestawem hamulcowym
https://productinfo.shimano.com/en/compatibility/C-461 (wszystko, czego nigdy nie chciałeś wiedzieć o tarczach Shimano)
 
dobra robota.
Miałem wrażenie, że metaliczne klocki Shimano OEM tracą moc po dłuższym okresie nieużywania.
Nigdy nie widziałem wycieków ani plam z płynu na klockach ani tłokach. Od dawna zastanawiałem się, czy mieszanka klocków utlenia się lub w inny sposób wchodzi w kontakt z otoczeniem, powodując pogorszenie stanu klocków. Ogrzewanie i szlifowanie klocka za każdym razem rozwiązywało problem.

Nigdy nie doświadczyłem tego problemu z ceramicznymi klockami MTX.
Jedynym powodem, dla którego ciepło miałoby działać, jest to, że odparowuje olej, tak jak to robi u mnie. Nie jestem pewien, dlaczego ludzie o to walczą, ale jak powiedziałem, potwierdziłem to bezpośrednio od Shimano. Im więcej jeżdżę, tym mniejszy problem, ale jeśli nie, jest gorzej. Zrezygnowałem i przeszedłem na Magurę, która jak dotąd nie ma tego problemu. Były też inne problemy, ale najgorsze było pieczenie klocków i czyszczenie tarcz za każdym razem, gdy chciałem ponownie zacząć używać mojego roweru XC. To dobrze znane. Myślę, że to modele z ceramicznymi tłokami i prawdopodobnie niektóre z nich, ale w tym momencie jest to dobrze udokumentowane.
 
Jedynym powodem, dla którego ciepło miałoby działać, jest to, że odparowuje olej, tak jak to robi w moim przypadku. Nie jestem pewien, dlaczego ludzie się o to spierają, ale jak powiedziałem, potwierdziłem to bezpośrednio od Shimano.
Nie miałem tego problemu z ceramicznymi klockami MTX. Więc twoje przypuszczenie jest tak samo dobre jak moje.
 
  1. BR-M7120 + D02S + SM-RT68 203mm: standardowa konfiguracja, która działała świetnie, pomijając fakt, że regularnie ją wypaczałem, ale może również powodować zanik klocków w trakcie testów o dużej energii. Dlatego znajduje się na tylnych kołach moich eMTB.
  2. BR-M7120 + N04C-MF + RT-M800 203mm: nigdy nie udało się jej uruchomić pomimo wielu czyszczeń, szlifowania tarcz/okładzin, wypiekania itp. Wygląda na to, że nigdy nie mogę doprowadzić ich do wymaganej temperatury roboczej.
  3. BR-M7120 + MTX GL131 + RT-M800 203mm: działało świetnie w zwykłe dni, ale w chłodniejsze dni (to "zimno" na kalifornijskim wybrzeżu, a nie w głębi lądu) potrzeba było kilku chwil aplikacji, aby się rozgrzało, aby zatrzymać lekkie piszczenie i wytworzyć odpowiednie wgryzanie... ale prawie natychmiast się ochładzało (i opuszczało wolne od piszczenia + odpowiednie wgryzanie). Miałem to na przednich kołach moich eMTB, dopóki nie zmęczyło mnie piszczenie.
  4. BR-M7120 + MTX GL131 + SM-RT68 203mm: zapewnia marginalnie lepsze wgryzanie i odporność na wypaczenia niż konfiguracja nr 1 i nie może doprowadzić do zaniku klocków. To jest to, co obecnie znajduje się na przednich kołach moich eMTB.
  5. Bonus (szuter)? RX820 + K05S-RX + RT-CL800 180mm i 160mm: działa dobrze od pierwszego dnia, ale nie miałem okazji przeprowadzić testów o dużej energii.
Innymi słowy, zrezygnowałem z uruchamiania N04C-MF na Ice-Techs. W przeciwnym razie mogę doprowadzić Ice-Techs do działania, tak jakby. Wkrótce wypróbuję kombinację BR-M7120 + D02S + RT-M800 203mm.Miałem swój udział w problemach z hamulcami Shimano, ale żadna z tych "płaczących tłoków" nie została przeze mnie zaobserwowana, zwłaszcza w przypadku eMTB SO (którego zażądałem powyżej jako "mojego", ponieważ przemawiam za nią na tym forum), który może siedzieć przez bardzo długie okresy bez jazdy.
 
Tak, to naprawdę się zdarza.
Wierzę ci, mam już dość M8100 i M6100. Rower stoi nieużywany przez kilka tygodni i nie ma mocy. Nie tylko modele z tłokami ceramicznymi, ale także klocki żywiczne i spiekane. Od czasu przejścia na Codes problemy zniknęły.

dobra robota.
Miałem do czynienia z klockami metalicznymi Shimano OEM, które pozornie traciły moc po dłuższym okresie nieużywania.
Nigdy nie widziałem wycieków ani plam płynu na klockach ani tłokach. Od dawna zastanawiałem się, czy mieszanka klocków utlenia się lub w inny sposób wchodzi w kontakt z czymś z otoczenia, powodując uszkodzenie klocka. Ogrzewanie i szlifowanie klocka za każdym razem rozwiązywało problem.

Nigdy nie doświadczyłem tego problemu z ceramicznymi klockami MTX.
Jak wyżej, M8100 i M6100 zrobiły to u mnie. Klocki metalowe i żywiczne OEM, te same objawy.

Myślałem, że to zanieczyszczenie środowiska, ponieważ rowery były w domu. Aerozole, para/olej z gotowania w powietrzu itp. Zakryte tarcze i zaciski plastikowymi torbami. Problem nadal występował. Problem zniknął z Codes.


Doświadczyłem tych objawów klocków i nigdy nie byłem w stanie potwierdzić żadnego wycieku. Kilku z nas postanowiło przetestować teorię, usuwając klocki i włączając penetrant barwnikowy (NDT) i używając tylko wywoływacza, aby ustalić, czy w tłokach jest obecny płyn hamulcowy. Przeprowadziliśmy testy na czterech zaciskach bez pozytywnych oznak obecności płynu. Zauważ, że wszystkie cztery te hamulce (zaciski/klocki) wielokrotnie doświadczały tych samych zjawisk opisanych w wielu wątkach. YMMV
Myślałem, że nigdy tego nie doświadczyłeś?

…. dopóki nie zaczną sączyć płynu z uszczelek tłoka. Wtedy kupujesz nowy zestaw, ponieważ są jednorazowe.

Nie jeździj na nich przez miesiąc, a nie będą miały mocy.
Wiele lat i mil na Shimano i nigdy tego nie doświadczyłem.
 
Czuję, że wielu z tych wycieków tłoków można było uniknąć, robiąc wszystko dobrze.

Kiedy wymieniasz klocki hamulcowe, zwykle musisz wcisnąć tłoki, aby dopasować nowe, grubsze klocki.
Jeśli zrobisz to bez otwierania śruby odpowietrzającej dźwigni hamulca, zawsze ryzykujesz uszkodzeniem uszczelnień tłoka lub pompy hamulcowej.

Dlaczego tak? Ponieważ istnieje wtedy ryzyko nadciśnienia.
To źródło wielu problemów, o których ludzie informują, zwłaszcza wycieków zacisków i dźwigni. Nie było problemu ze starymi shimano, ludzie zakładają, że mogą nadal wciskać tłoki jak w przeszłości.

Z mojego doświadczenia tłoki zacisków shimano nie przeciekają. Kiedy jest na nich olej, jest to wynik powyższego lub pękniętych tłoków, oba są błędami użytkownika.
 
To jest źródło wielu problemów, o których ludzie informują, zwłaszcza wycieków z zacisków i dźwigni. Nie było problemu ze starymi Shimano, ludzie zakładają, że mogą dalej wciskać tłoki jak w przeszłości.
W ciągu ostatnich ~2 lat miałem 3 dźwignie Shimano, które zaczęły przeciekać przy pompie hamulcowej.
Ostatnia zaczęła przeciekać po około 2-3 miesiącach użytkowania. Cały zestaw hamulcowy był nowy, nawet nie dotknąłem jeszcze tłoków.
 
21 - 40 of 72 Posts