Ik wilde iedereen even een korte update geven. Ik heb een goede deal gekregen voor een nieuwe "Take off" Reba 100mm vork om mijn Judy gold te vervangen. Mijn eerste indruk bij het uitpakken is dat de Reba over het algemeen een verfijndere vork is dan de Judy. De vorkpoten hebben sag-indicatoren, de rebound-aanpassing is veel soepeler af te stellen, de pasvorm en afwerking zijn net iets mooier dan de Judy, en hij voelt gewoon steviger aan. Ik zeg niet dat de Judy niet mooi is qua pasvorm en afwerking, maar je **** zien dat de Reba een stapje hoger is. Na het installeren van de vork en een rondje in mijn tuin te hebben gereden, kon ik een veel groter verschil merken dan ik had gedacht. Ik heb de sag hetzelfde ingesteld als op mijn Judy, maar ik merk dat de Reba iets hoger in zijn veerweg blijft dan de Judy. Bij 20% sag zal de Judy veel sneller door zijn veerweg gaan dan de Reba, en de Reba voelde iets progressiever aan. Het meest opvallende verschil was hoeveel minder flex de Reba lijkt te hebben in vergelijking met de Judy. Als ik boven de fiets sta, flexte de Judy een stuk meer (van links naar rechts) dan de Reba. Ik kon ook een verschil merken tijdens het rijden op de Reba, hij voelt over het algemeen sneller en preciezer aan bij het draaien dan de Judy deed. Ik heb nog geen kans gehad om de vork op de trails te testen, maar mijn eerste indruk is dat de Reba een merkbare upgrade is in stijfheid ten opzichte van de Judy Gold. Demping en bewegingscontrole waren slechts een kleine upgrade. Ik moet wel toevoegen dat ik misschien niet zo blij was geweest met de Reba als ik de volle prijs ($500) voor de upgrade had moeten betalen, maar ik heb een heel goede deal gekregen waardoor ik het gevoel heb dat het het geld waard was. Ik vind het ook fijn dat de Reba upgrade-opties heeft voor de toekomst (Charger RLC damper & DebonAir spring) waardoor hij in feite hetzelfde is als de Sid SL. De Reba kan ook bottomless tokens accepteren, wat de Judy niet kon. Hopelijk verbeteren de trailomstandigheden snel, zodat ik een betere update kan geven over de prestaties.