Mountain Bike Reviews Forum banner
721 - 740 of 756 Posts
Stel dat ik me zorgen maak of olie, als deze verontreinigd raakt, nog voldoende smering biedt? Er zitten een paar vage vlekken op de stanchion, ik weet niet zeker hoe lang ze er al zitten of dat het gewoon normale slijtage is voor een vork uit 2015, aangezien ik zelf geen ervaring heb met het onderhouden ervan. Zeker geen melding in het onderhoudsrapport van tekenen van slijtage van een tijdje geleden?
 
Weet iemand waar ik de krimpkous voor de luchtvering kan kopen? Blijkbaar heb ik 1,5" 1:2 ratio oliebestendig nodig, maar ik kan het nergens vinden.

Ook ben ik van plan mijn afdichtingen te vervangen - hoe gemakkelijk is het om het zelf te doen? Of kan ik het het beste in de werkplaats laten doen?
 
Ik heb een vreemd probleem met mijn Trace rl2.
Dus als ik alle lucht verwijder en deze met de vork ondersteboven toevoeg, is alles goed voor een paar ritten.

Als ik dan de lockout en travel adjust gebruik, begin ik een 'klonk' te krijgen wanneer de vork volledig uitveert, alsof er geen lucht in de negatieve kamer zit.

Het is niet alleen geluid, ik kan de klonk voelen tijdens het rijden.

Iets ideeën?
 
Ik ben op zoek naar wat meer kleine hobbel-compliantie van mijn Slide RL2, dus ik weet niet zeker of ik de volgorde van de ring-shim moet veranderen of dunnere shims moet gebruiken. Ik ben helemaal nieuw in het shim-tune-ding, dus alle richting zou erg nuttig zijn. Trouwens, ik ben naar de bouwmarkt geweest en heb een eikelmoer gekocht voor 45 cent, deze bedekt het uiteinde van de rebound-as, zodat ik er met een hamer op kan slaan om de voetmoer los te maken.
 
Ik heb een glijbaan met een niet-geflangeerde voetmoer over een gebonden ring. De schroefdraad is M10x1.25/fijn.

Welke van de gereedschappen zal werken?

https://www.universalcycles.com/shopping/product_details.php?id=83753
Het zou de RL2-tool moeten zijn. Aangezien je de spoed van de schroefdraad kent, ga je naar een ijzerhandel en haal je een dopmoer. Dus je hoeft alleen maar een 13 mm dop te halen om de voetmoer te verwijderen, die dopmoer drie tot vier slagen te draaien. Hij is diep genoeg om de uitstekende reboundstang niet te beschadigen als je hem met een zachte hamer slaat. Het werkt aan beide kanten, beide moeren zijn 13 mm.
 

Attachments

Het zou de RL2-tool moeten zijn. Omdat je de spoed van de schroefdraad kent, ga je naar een ijzerhandel en haal je een dopmoer. Je hoeft dus alleen maar een 13 mm dop te halen om de voetmoer te verwijderen, die dopmoer drie tot vier slagen te draaien. Hij is diep genoeg om de uitstekende reboundstang niet te beschadigen als je hem met een zachte hamer slaat. Het werkt aan beide kanten, beide moeren zijn 13 mm.
Mad Suspension heeft contact met me opgenomen en het is de C-Style tool met de M10x1.25 schroefdraad.

Ik vind het idee van de dopmoer leuk, maar kan er geen vinden met de juiste schroefdraad en maat. 17 of 18 mm sleutelwijdte is wat ik vind voor M10x1.25 moeren die niet in de voetmoerruimte passen.

Ik moet een correctie maken. Je zou een 17 mm moer met de hand kunnen aandraaien. Ik denk dat een 13 mm dop 18 mm in diameter is, wat wel in de uitsparing past. Toch zijn de enige dopmoeren die ik vind M10x1.5.

Mijn begrip is dat de verwijderingstool ook helpt om de demperas terug op zijn plaats te trekken bij het opnieuw monteren van de vork.
 
Ik heb net een nieuwe, oude Enix-vork opgehaald voor de fiets van mijn zoon. Ik overweeg de ventielshims volledig te verwijderen, aangezien mijn zoon slechts ongeveer 75-80 pond weegt. Suggesties voor het verwijderen of herschikken van de shimstack worden gewaardeerd. Ik werk in een machinefabriek, dus ik overweeg ook om enkele aanpassingen aan de lockout-hendel te doen om een "platform"-instelling te creëren.
 
Ik heb de HLR-demper gekocht, hoort de low-speed compression knop positieve stops te hebben aan het einde van zijn rotatie? De rebound- en high-speed knoppen stoppen beide zodra ze het eindbereik van hun afstelling bereiken. De low-speed knop draait gewoon eindeloos. Ik heb de demper eigenlijk al meer dan een jaar, maar hij doet dit al sinds de dag dat ik hem kocht. Het heeft me altijd gestoord, maar ik dacht dat het misschien de bedoeling was?
 
Ik heb net een nieuwe oude voorvork van Enix opgehaald voor de fiets van mijn zoon. Ik denk erover om de klepshimmen er helemaal uit te halen, aangezien mijn zoon maar ongeveer 75-80 pond weegt. Suggesties voor het verwijderen of opnieuw rangschikken van de shimstack worden gewaardeerd. Ik werk in een machinefabriek, dus ik overweeg ook om wat aanpassingen te doen aan de lockout-hendel om een "platform"-instelling te maken
Ik heb er een paar van deze (RL2 met zwarte stanchions) opgehaald en ze zijn best goed geweest, ik heb ze uit elkaar gehaald om er zeker van te zijn dat ze olie hadden toen ze nieuw waren en dat hadden ze. Ik merkte dat de rl-tool niet paste en het was niet precies hetzelfde als mijn oude velvet. Ik moest de voetmoeren gebruiken. Heeft u de luchtfeder al uit elkaar gehaald om te zien of deze de mogelijkheid heeft om de veerweg aan te passen?
 
Shim Stack en reismodificaties.

Hoi

Ik heb mijn Sweep RL2's uit elkaar gehaald voor een volledige servicebeurt en besloot om de shim-mods uit te proberen die goed gedocumenteerd zijn in deze thread. 2 dingen:

1. Terwijl ik de luchtveerkant deed, vond ik een willekeurige kleine O-ring (9 mm OD / 6 mm ID) die vast was komen te zitten in de kleinere windingen van de negatieve veer! In het verleden heb ik dit allemaal uit elkaar gehaald om de veerweg te veranderen, en uiteindelijk gekozen voor 150 mm door de 160 mm pinpositie te gebruiken en een reserve Rockshox reisshims toe te voegen. Om dit te installeren, moest ik de inbusschroef van de luchtschacht halen om de -ve veer te verschuiven.

Ik kan niet bedenken waar deze verdomde O-ring moet komen! Hij lijkt te klein om nuttig te zijn. De grotere ringen die de luchtschacht afdichten op de andere delen van de -ve veerconstructie zitten er nog steeds in. Hij is veel te klein om over de 9 mm OD-schacht te rekken, en ik denk niet dat hij op de inbusschroef aan het einde hoort en hij is te groot om intern in het uiteinde van de luchtschacht te passen! Ik vraag me af of hij mogelijk het eindvlak van de bovenkant van de luchtschacht naar de hoofdzakzuiger afdicht, maar dat kan ik niet op de tekening zien.

Dus ik kan alleen maar aannemen dat het een willekeurige O-ring is die er nooit had moeten zitten... of misschien is hij erin gekropen toen ik er eerder mee aan het knutselen was. Afgezien van het gevoel dat de vorken een beetje een servicebeurt nodig hadden, werkten ze prima met hem vastgeklemd waar hij zat!

2. Shim-mods. Hier zijn een paar (hopelijk) duidelijke foto's om de fabrieksopstelling en de door twee-één voorgestelde highspeed/lockout-mod te laten zien. Bedankt aan iedereen die de tijd heeft genomen om deze mods te beschrijven.

Omdat veel van de info over deze thread verspreid is, hoop ik dat het iemand wat gesjouw kan besparen!

*Ik heb de midvalve-mods niet gedaan omdat ik niet het risico wilde lopen om duikgedrag te krijgen, zoals door sommigen is genoemd.

* Ik moest een kleine imperiale sleutel afslijpen tot ongeveer 3 mm dik en hem uitvijlen tot 12 mm om de verdomde strakke, dunne moer te passen die alles bij elkaar houdt, en hem vastgrijpen met een waterpomptang en een rubberen wikkel. Als je de kleine eindkap voor midvalve-mods wilt verwijderen, zou je die eerst verwijderen en een 2e tang nodig hebben.
 

Attachments

Ik heb er een paar van deze (RL2 met zwarte stanchions) gekocht en ze zijn best goed geweest, ik heb ze uit elkaar gehaald om er zeker van te zijn dat ze olie hadden toen ze nieuw waren en dat hadden ze. Ik merkte dat de rl-tool niet paste en het was niet precies zoals mijn oude velvet. Ik moest de voetmoeren gebruiken. Heeft u de kans gehad om de luchtveer eruit te halen om te zien of deze de mogelijkheid heeft om de veerweg aan te passen?
Ik heb de luchtveerkant niet uit elkaar gehaald. Alleen de demperkant.
 
721 - 740 of 756 Posts