Mountain Bike Reviews Forum banner
521 - 540 of 756 Posts
De demper staat normaal gesproken zeker niet onder vacuüm, het beetje lucht onder de demperdop staat op atmosferische druk wanneer de vork is uitgeschoven.
Ik realiseerde me na het plaatsen dat de ruimte wordt verplaatst door de olie als de demperstang zich uitstrekt. doh!

Hé, ik heb een sweep rl2 met hetzelfde probleem. Ik denk dat wat er gebeurt is dat de demper na verloop van tijd olie uit de onderbenen zuigt. Dus het begint bij atmosferische druk en zuigt dan wat olie aan, wat resulteert in dezelfde hoeveelheid lucht in een kleinere ruimte - vandaar de druktoename. Ik heb gemerkt dat het beter werkt als ik niet te veel olie in de onderbenen doe als ik hem onderhoud, zodat er niet te veel wordt opgezogen. Als ik meer dan de aanbevolen 15 ml toevoeg, lijkt het probleem sneller op te treden.
Dit is wat ik ook denk. Ik merkte dat ik veel minder olie in de onderbenen aan één kant van de vork had dan aan de andere kant en elke keer dat ik de demper opende om druk af te laten, lekte er olie uit. Ik heb de demper uit elkaar gehaald en gemerkt dat de afdichting op de onderste stang (degene met de rebound-afsteller aan de basis) een witte plastic afdichting heeft in plaats van een O-ring. De afdichting tussen die plastic ring en de wand van de demper leek niet zo geweldig en ik vermoed dat er olie langs kon lekken als deze te snel naar beneden werd gedwongen. Ik heb hem goed bedekt met slick honey, als dat niet helpt, vraag ik x-fusion om me een andere afdichting te sturen en te kijken of dat helpt.

Hallo, ik heb hulp nodig. Ik heb de olie in de demperplug X-Fusion Slant RL2 vervangen, de rebound gedemonteerd en ben vergeten in welke volgorde de ringen zitten en aan welke kant de rode cirkel (met kleine gaatjes) moet. Nadat ik de vork had opgehaald, merkte ik dat de rebound niet werkt in de SLOW-modus.

In welke volgorde heb je deze onderdelen nodig?

Lock-out?

Kan iemand helpen..? Ik heb een RL2 met een vergrendelde lock-out. Hij staat open, maar beweegt niet. Ik wil hem niet forceren, omdat de kleine zeskantpen zo klein en zacht is. Moet ik de zilveren moer in de bovenkap losmaken? Kan ik dan de lock-out demonteren?

Kan het niet zien op de foto, maar ik zie dat de borgveer van de borgbal is verwijderd. Zijn de 2 controlekogels en veren aanwezig? Zo niet, dan kan er een vastlopen. Ik heb de moed nog niet gehad om de bovenkant te verwijderen, maar ik neem aan dat je zo de rest van de assemblage uit elkaar haalt.

Kan het niet zien op de foto, maar ik zie dat de borgveer van de borgkogel is verwijderd. Zijn de 2 controlekogels en veren meegerekend? Zo niet, dan kan er een vastlopen. Ik heb de moed niet gehad om de bovenkant te verwijderen, maar ik neem aan dat je zo de rest van de montage uit elkaar haalt.
Grappig dat je dat zegt, want een van de kogels ontbreekt. Ik dacht dat hij in een groef in de schacht geduwd kon zijn, maar het is moeilijk om daar te kijken.

Hé, ik heb een sweep rl2 met hetzelfde probleem. Ik denk dat wat er gebeurt is dat de demper in de loop van de tijd olie uit de lowers zuigt. Het begint dus bij atmosferische druk en zuigt dan wat olie aan, wat resulteert in dezelfde hoeveelheid lucht in een kleinere ruimte - vandaar de drukopbouw. Ik heb gemerkt dat het beter werkt als ik niet te veel olie in de lowers doe als ik hem onderhoud, zodat er niet te veel wordt opgezogen. Als ik meer dan de aanbevolen 15 ml toevoeg, lijkt het probleem sneller op te treden.
Ik heb ook hetzelfde probleem met mijn Sweep. Blij te weten dat ik niet gek ben. De lucht en olie wisselen in de loop van de tijd van plaats. Ik had zoveel druk in de lowers dat het de veegafdichting eruit zou duwen!

Ik heb de luchtveer onder garantie laten vervangen, maar dat lijkt het probleem niet op te lossen. Ik heb hem naar mijn LBS-veringgoeroe gebracht en hij heeft alles uit de demper schoongemaakt en zei dat hij een soort zwaar vet had toegevoegd om te voorkomen dat de lucht/olie migreert. Ik heb dit jaar nog niet veel kilometers gereden, maar alles lijkt in orde te zijn.

Volgende vork krijgt de roughcut demper, geen vraag.

Mijn RL2-demper leek qua prestaties te verminderen op lange afdalingen. Opgewaardeerd naar de Roughcut-demper en dat verbeterde het enorm! Voelt beter aan dan mijn Pike. De demper gekocht bij Worldwidecyclery voor een goede prijs.

Ik heb hetzelfde probleem met mijn Sweep. Blij te weten dat ik niet gek ben. De lucht en olie wisselen in de loop van de tijd van plaats. Ik had zoveel druk in de lowers dat het de wisser zou verdrijven!

Ik heb de luchtveer onder garantie laten vervangen, maar dat lijkt het probleem niet op te lossen. Ik heb het naar mijn LBS-veringgoeroe gebracht en hij heeft alles uit de demper schoongemaakt en zei dat hij een soort zwaar vet had toegevoegd om te voorkomen dat de lucht/olie migreert. Ik heb dit jaar nog niet veel kilometers gereden, maar alles lijkt in orde te zijn.

Volgende vork krijgt de roughcut-demper, geen twijfel.
Ik vermoed dat mensen die druk in de demper krijgen, een relatief hoge luchtdruk, rebound dichter bij gesloten en compressie meestal open gebruiken? Zo ja, dan zou een revalve naar stijvere rebound, zodat je hem in het midden **** gebruiken, en de compressie een paar klikken uit gesloten, moeten helpen het drukbalansprobleem op te lossen. Mogelijk moet je de compressie ook opnieuw shimmen als je hem niet gesloten **** gebruiken. Rebound meer open zetten betekent dat olie sneller kan stromen bij compressie om het vacuüm achter de zuiger te voorkomen dat lucht aanzuigt

Ik gok dat mensen die druk krijgen in de demper, redelijk hoge luchtdruk gebruiken, rebound dichter bij gesloten en compressie meestal open?
Je **** LSC niet extern aanpassen op de RL2-demper, hij staat open of dicht. Ik reed met een lage druk voor mijn gewicht (~73PSI voor ~175 lbs, X-Fusion adviseert ~85 PSI voor een rijder van 170 lbs) en een overeenkomstige snelle rebound.

Schrijf ze gewoon als je het in geen enkele winkel **** vinden
XF heeft een geweldige klantenservice
Ik kom uit de Filippijnen en XF heeft mijn e-mail beantwoord, ze kunnen me er een geven, maar de verzendkosten zouden erg duur zijn.

Is er een manier of iets dat ik zou kunnen doen of een andere moer vervangen voor de dempervoetmoer?
Bedankt!

Oude kettingbladmoer (M8,5, denk ik) past, maar je zult er zelf een moeten vinden en deze moeten aanpassen zodat deze daadwerkelijk met een inbussleutel of een sleutel bediend kan worden en ruimte overlaat voor de reboundknop om te worden geïnstalleerd

Ik kom uit de Filippijnen en XF heeft mijn e-mail beantwoord, ze kunnen me er een geven, maar de verzendkosten zouden erg duur zijn.

Is er een manier of iets dat ik kan doen of een andere moer kan vervangen voor de dempervoetmoer?
Bedankt! ?
Hoe heeft u de moer beschadigd? Heeft u de demontage-/installatietool voor de demper? Zo niet, dan **** u de tools tegelijkertijd bestellen en de verzendkosten spreiden.
Ik ben in Australië en de lokale X-Fusion-dealer hier is geweldig. Misschien **** u ze een e-mail sturen en kijken of ze naar u verzenden. www.diymtb.com.au
Onderdelen kunnen iets duurder zijn en de wisselkoers is misschien niet in uw voordeel.

Hoe heeft u de moer beschadigd? Heeft u de demontage-/installatietool voor de demper? Zo niet, dan **** u de tools tegelijkertijd bestellen en de verzendkosten delen. Ik ben in Australië en de lokale x-fusion-dealer hier is geweldig. Misschien **** u ze een e-mail sturen en kijken of ze naar u verzenden. www.diymtb.com.au Onderdelen kunnen iets duurder zijn en de wisselkoers is misschien niet in uw voordeel.
Ik heb het volgens mij te vast aangedraaid, zal proberen een e-mail te sturen naar diymtb.com.au Hopelijk hebben ze wat ik zoek. Bedankt! ?

niva, ik heb zo'n moer en die past op de schroefdraad van mijn RL2-demperas (op een McQueen).
kan worden gebruikt voor demontage/montage in plaats van de RL2-dempertool

niva, Ik heb zo'n moer en die past op de schroefdraad van mijn RL2-demperas (op een McQueen) kan worden gebruikt voor demontage/montage in plaats van de RL2-dempertool
Het is een tijdje geleden dat ik de mijne uit elkaar heb gehad. Ik denk dat het gereedschap dat ik heb gekregen 2 maten schroefdraad heeft. Eén is voor de demperas en één voor de luchtschacht, denk ik. Ik zou de 2 schroefdraden kunnen verwarren.

Ik heb het te vast aangedraaid denk ik, zal proberen te mailen naar diymtb.com.au.
Hopelijk hebben ze wat ik zoek.
Bedankt! 🍻
Heb je geprobeerd de moer te gebruiken om de as erdoorheen te trekken of heb je een demperas-gereedschap gebruikt? Ik heb gehoord dat de voetmoeren niet gebruikt kunnen worden om de as door de lowers te trekken, omdat de schroefdraad eruit scheurt. Ze zijn vrij zacht. Ik zou zeker aanraden om het demperas-gereedschap te halen als je er geen hebt. Ze zijn vrij goedkoop.

521 - 540 of 756 Posts