Mountain Bike Reviews Forum banner

Nieuwe fiets Lyrik of 36?

8.2K views 26 replies 23 participants last post by  92gli  
#1 ·
LBS geeft me een geweldige deal voor een nieuwe rit. Ik heb de keuze (alleen keuzes) uit een Fox Factory 36 of Lyrik Ultimate Charger 3 160mm. Online beoordelingen zijn over het algemeen prima en plaatsen de 2 qua prestaties op hetzelfde niveau. Als je threads op MTBR leest, klinken deze vorken ondermaats met betrekking tot hardheid @ snelheid. De minste van de 2 kwaden? Mijn laatste Fox Rhythm 34 was probleemloos. Ik heb al meer dan 10 jaar geen RS-vork meer gehad en de QA was een beetje gebrekkig.

#4 ·
Ik had een Lyric en 36 op dezelfde fiets. Ze zijn nu een paar jaar oud.

Maar in het algemeen is Lyric boterachtiger voor kleine hobbels en biedt 36 meer ondersteuning in de middenslag, maar minder initiële boter.

Beide presteren vergelijkbaar bij bottom-out.

In werkelijkheid zullen beide geweldig zijn.

Kleine hobbels belangrijker Lyric, middensegment belangrijker 36.

#6 ·
Ik denk dat het simpele antwoord hier is: wil je Kashima gecoate bling of niet? Realistisch gezien zullen beide vorken geweldig zijn. Ik heb een Lyric op mijn fiets en ben er dol op, maar ik heb geen tijd op een 36.

#7 · (Edited)
Beide worden geweldige vorken, maar behalve het uiterlijk moet je ook de A2C overwegen, ik weet niet zeker of ze allebei dezelfde lengte hebben (@ 160 mm) of dat een van hen langer/korter is.

Ook, op welke fiets/frame ga je de vork plaatsen, en met wat voor soort demper komt hij?

#21 ·
De verschillen zijn merkbaar in het rijgevoel, maar er zijn geen grote verschillen in prestaties - afhankelijk van wat uw definitie van prestaties is - trailsnelheid? grip?
Beide kunnen optimaal worden ingesteld.
Beide kunnen veel minder dan optimaal worden ingesteld - vooral met Fox in mijn ervaring.
Service is essentieel.
36 kan voor mij beter aanvoelen over langere service-intervallen.
Lyrik heeft een veel kortere optimale prestatieperiode voordat het baat heeft bij service.
Lyriks kunnen zeer progressief zijn en veel rijders blijven hangen op "Ik gebruik niet al mijn veerweg".
Het is vrij eenvoudig om verdwaald te raken in de Fox-demperaanpassingen en ver buiten het bereik te komen van waar je zou moeten zitten met betrekking tot het instellen van compressie en rebound versus veerdruk.
Lyrik is in eerste instantie wat eenvoudiger in te stellen.
Er is geen verkeerde keuze die de loop van je rijervaring zal veranderen op een manier die dingen onaangenaam maakt.
Ga je voor esthetiek?
[/QUOTE]
Vergelijk je de 36 met de nieuwste Charger 3 Lyrik? Een van de redenen waarom ik nooit voor de Charger 2.1 ging, was de blaasopstelling. Ik ging ervan uit dat de nieuwe Charger 3 vergelijkbare service-intervallen zou hebben als de Grip 2, aangezien de Lyrik de veerondersteunde IFP heeft.

#9 ·
Fox 36. Stijver voor meer consistente prestaties en de grip 2 zal meer aan de grond geplakt zitten. Ik heb een Charger 3 op een Zeb en het is oké, maar mijn Fox 38 met Grip 2 is beter. Aanpassingen zijn daadwerkelijk voelbaar. Bij Charger 3 veranderen de klikken niet echt iets.

#10 ·
Fox.

De Charger 3 is geen goede demper en zal aftermarket erg moeilijk af te stellen zijn.

Natuurlijk, als ik het was, zou ik degene nemen die ik voor het meeste geld zou kunnen verkopen, me dan omdraaien en een Yari kopen en er een Avalanche-demper in plaatsen.

#14 ·
Ik heb ze allebei onlangs gehad. Ik vind de Charger 3 Lyrik fijner, maar het is muggenziften. De Lyrik is stiller, ondersteunender en voelt gewoon wat evenwichtiger aan. De 36 voelt wat comfortabeler aan. Als ik mocht kiezen, zou ik degene nemen die er beter uitziet bij de fiets.

#16 ·
Hoe verhoudt de Charger 2.1 Lyrik Ultimate zich? Mijn LBS biedt een goede deal aan voor die vorken omdat ze oude voorraad hebben, en ik heb een overstap naar Rockshox overwogen van de Float X/36 Grip2 op mijn huidige rig.

#19 ·
Hoe verhoudt de Charger 2.1 Lyrik Ultimate zich? Mijn LBS biedt een goede deal aan voor die, omdat ze oude voorraad hebben, en ik heb een overstap naar Rockshox overwogen van de Float X/36 Grip2 op mijn huidige rig.
Ik ben een groot fan en ben eigenlijk teruggegaan naar een 2.1 van een charger 3 lyrik. Voelt voor mij veel soepeler aan, maar ik heb ook een charger 3 pike die soepel aanvoelt, maar tot nu toe heb ik de zeb, lyrik charger 3 die ik heb gehad niet leuk gevonden.

#20 ·
De verschillen zijn merkbaar in het rijgevoel, maar er zijn geen grote verschillen in prestaties - afhankelijk van wat uw definitie van prestaties is - trailsnelheid? grip?
Beide kunnen optimaal worden ingesteld.
Beide kunnen veel minder dan optimaal worden ingesteld - meer nog met Fox in mijn ervaring.
Service is essentieel.
36 kan voor mij beter aanvoelen over langere service-intervallen.
Lyrik heeft een veel kortere optimale prestatieperiode voordat het baat heeft bij service.
Lyriks kunnen zeer progressief zijn en veel rijders blijven hangen in "Ik gebruik niet al mijn veerweg".
Het is vrij eenvoudig om verdwaald te raken in de Fox-demperaanpassingen en ver buiten het bereik te komen van waar je zou moeten zijn met betrekking tot het instellen van compressie en rebound versus veerdruk.
Lyrik is in eerste instantie iets eenvoudiger in te stellen.
Er is geen verkeerde keuze die de loop van je rijervaring zal veranderen op een manier die dingen onaangenaam maakt.
Ga voor esthetiek?

#22 ·
Ik geef de voorkeur aan de FOX 36. Beide zijn behoorlijk goed, maar ze voelen anders aan, zoals anderen al hebben opgemerkt. De Kashima-coating lijkt ook niet te worden aangetast als je de onderhoudsintervallen met een behoorlijke tijd overschrijdt. RS heeft zo'n coating nodig.

#24 ·
Ik geef de voorkeur aan de FOX 36. Beide zijn behoorlijk goed, maar ze voelen anders aan, zoals anderen al hebben opgemerkt. De Kashima-coating lijkt ook niet te worden aangetast als je de onderhoudsintervallen met een behoorlijke hoeveelheid tijd overschrijdt. RS heeft zo'n coating nodig.
Onderhoud gewoon je vork.
Anders is er geen reden om iets duurdere te nemen dan de goedkope sr suntour vorken.

#26 · (Edited)
Ik heb onlangs een nieuwe '22 36 factory grip 2 gekocht. Godzijdank kreeg ik hem met 50% korting op de winkelprijs, want het ding was een absolute armkiller. Ik had er niet meer een hekel aan kunnen hebben en heb hem belachelijk goedkoop verkocht. EN hij was bijna 200 g zwaarder dan het geclaimde gewicht (geen groot probleem, gewoon vervelend). Ik denk ook dat 2 verschillende rebound-instellingen een pain in the ass zijn, YMMV.

Teruggegaan naar RS met een nieuwe '22 Lyrik ultimate - wat charger 2.1 is, dus misschien geen appels met peren voor deze discussie, maar hij is 1000x beter dan de 36 die ik had. Hij is nog niet eens ingereden en hij is soepeler in de kleine hobbels en veel minder ruw dan de 36 die ik had.

Ik ben het ook niet eens met de opmerking over de wederverkoopwaarde. Sinds RS de dealerprijzen aan banden heeft gelegd, worden alle gebruikte vorken met ultimate in hun naam voor heel veel geld verkocht. Ik zag niet hetzelfde toen ik naar gebruikte Fox-vorken van een recent model keek.