Ik heb onlangs een nieuwe '22 36 factory grip 2 gekocht. Godzijdank kreeg ik hem met 50% korting op de winkelprijs, want het ding was een absolute armkiller. Ik had er niet meer een hekel aan kunnen hebben en heb hem belachelijk goedkoop verkocht. EN hij was bijna 200 g zwaarder dan het geclaimde gewicht (geen groot probleem, gewoon vervelend). Ik denk ook dat 2 verschillende rebound-instellingen een pain in the ass zijn, YMMV.
Teruggegaan naar RS met een nieuwe '22 Lyrik ultimate - wat charger 2.1 is, dus misschien geen appels met peren voor deze discussie, maar hij is 1000x beter dan de 36 die ik had. Hij is nog niet eens ingereden en hij is soepeler in de kleine hobbels en veel minder ruw dan de 36 die ik had.
Ik ben het ook niet eens met de opmerking over de wederverkoopwaarde. Sinds RS de dealerprijzen aan banden heeft gelegd, worden alle gebruikte vorken met ultimate in hun naam voor heel veel geld verkocht. Ik zag niet hetzelfde toen ik naar gebruikte Fox-vorken van een recent model keek.