Mountain Bike Reviews Forum banner

Mijn nieuw gebouwde 2010 Jedi (plus advies nodig over de initiële setup van Fox DHX RC4)

2.1K views 2 replies 2 participants last post by  Turbocharged  
#1 ·
Dus ik heb net maandag mijn fiets afgebouwd. De meeste onderdelen zijn gebruikt of carry-over onderdelen, maar ik ben enthousiast om dit weekend naar buiten te gaan en ermee te gaan rijden/racen.

Enkele details over mijn build...

- 2010 Large Canfield Jedi met Fox DHX RC4
- 2011 Manitou Dorado Pro (2012 graphics en guards)
- Mavic EX721/EX823 (F/R) gespaakt op Hope Pro2 naven met DT Competition spaken
- Maxxis Minion DHF's F&R (tubeless met Stans)
- Avid Elixir R remmen (203mm F&R)
- Shimano Saint M815 Cranks met Raceface DH BB
- SRAM X9 Shifter/Derailleur en PC-971 ketting
- Dura-Ace 11-23 9spd cassette
- Wellgo MG-1 Pedalen (Krijg een set rode Crampon Ultimates wanneer ze arriveren)
- Crank Brothers Opium Headseat (Dorado steerer tube was te kort voor traditionele headset)
- Sunline 42mm Directmount stuurpen en oude Hussefelt sturen met ODI Ruffian grips
- SDG Ti-Fly zadel op Thompson setback zadelpen

Eindgewicht: 38,6 lbs

Ik ga waarschijnlijk de achterschokdemper veranderen naar een Marzocchi Roco Air WC of een X-Fusion Vector Air, de remmen, sturen en natuurlijk pedalen later deze zomer.

Vanwege een enorme hoeveelheid regen hier in de buurt kan ik hem dit weekend niet baselinen op de lokale trails voordat ik ermee ga racen. Advies over hoe ik mijn RC4 het beste kan instellen?

En foto's...

Dag dat ik de vork kreeg....

Image

Compleet (foto is een beetje donker)

Image

Weer donker

Image

#2 ·
Een goede plek om te beginnen is het uitschakelen van alle compressie met hoge en lage snelheid.

Ga erop zitten en zorg dat je de juiste sag hebt met de veervoorspanning. (vervang veren indien nodig)

Begin dan met het afstellen van de rebound, zonder erop te zitten, druk hem zo ver als je **** in en laat hem vrij terugveren. Kijk naar het achterwiel om te zien of de band contact houdt met de grond. Versnel hem tot hij hopt en vertraag hem dan weer tot hij net begint te blijven staan. Dat is een goede, snelle, gecontroleerde rebound. Stem af op je voorkeur als je eenmaal op de trail bent, dit zou heel dichtbij moeten zijn.

Voeg wat compressie met lage snelheid toe om het trappen zo stevig te maken als je wilt. Ik zou beginnen met slechts een paar klikken en het op een parkeerplaats rijden. Je zult voelen dat de fiets ofwel slap aanvoelt of hard, vind hier een middenweg.

Eenmaal op de trail kan de compressie met hoge snelheid worden afgesteld. Kijk hoeveel veerweg er wordt gebruikt. Als je vaak doorslaat, voeg dan wat hoge snelheid toe. Laat het anders wijd open. De Jedi geeft de voorkeur aan een wijd open instelling om af te blazen bij die vierkante rand hits.

Ik hoop dat dit helpt, veel succes bij de race!

#3 ·
Bedankt.

Ik kon hem gisteren daadwerkelijk meenemen voor een proefrit. Acht mijl XC rijden (zij het gemakkelijk XC rijden) op een full DH bike is vermoeiend als de hel, maar het is wat ik nodig had om ervoor te zorgen dat de fiets grotendeels in orde was voordat ik hem morgen met de lift omhoog neem.