Dus ik heb net maandag mijn fiets afgebouwd. De meeste onderdelen zijn gebruikt of carry-over onderdelen, maar ik ben enthousiast om dit weekend naar buiten te gaan en ermee te gaan rijden/racen.
Enkele details over mijn build...
- 2010 Large Canfield Jedi met Fox DHX RC4
- 2011 Manitou Dorado Pro (2012 graphics en guards)
- Mavic EX721/EX823 (F/R) gespaakt op Hope Pro2 naven met DT Competition spaken
- Maxxis Minion DHF's F&R (tubeless met Stans)
- Avid Elixir R remmen (203mm F&R)
- Shimano Saint M815 Cranks met Raceface DH BB
- SRAM X9 Shifter/Derailleur en PC-971 ketting
- Dura-Ace 11-23 9spd cassette
- Wellgo MG-1 Pedalen (Krijg een set rode Crampon Ultimates wanneer ze arriveren)
- Crank Brothers Opium Headseat (Dorado steerer tube was te kort voor traditionele headset)
- Sunline 42mm Directmount stuurpen en oude Hussefelt sturen met ODI Ruffian grips
- SDG Ti-Fly zadel op Thompson setback zadelpen
Eindgewicht: 38,6 lbs
Ik ga waarschijnlijk de achterschokdemper veranderen naar een Marzocchi Roco Air WC of een X-Fusion Vector Air, de remmen, sturen en natuurlijk pedalen later deze zomer.
Vanwege een enorme hoeveelheid regen hier in de buurt kan ik hem dit weekend niet baselinen op de lokale trails voordat ik ermee ga racen. Advies over hoe ik mijn RC4 het beste kan instellen?
En foto's...
Dag dat ik de vork kreeg....
Compleet (foto is een beetje donker)
Weer donker
Enkele details over mijn build...
- 2010 Large Canfield Jedi met Fox DHX RC4
- 2011 Manitou Dorado Pro (2012 graphics en guards)
- Mavic EX721/EX823 (F/R) gespaakt op Hope Pro2 naven met DT Competition spaken
- Maxxis Minion DHF's F&R (tubeless met Stans)
- Avid Elixir R remmen (203mm F&R)
- Shimano Saint M815 Cranks met Raceface DH BB
- SRAM X9 Shifter/Derailleur en PC-971 ketting
- Dura-Ace 11-23 9spd cassette
- Wellgo MG-1 Pedalen (Krijg een set rode Crampon Ultimates wanneer ze arriveren)
- Crank Brothers Opium Headseat (Dorado steerer tube was te kort voor traditionele headset)
- Sunline 42mm Directmount stuurpen en oude Hussefelt sturen met ODI Ruffian grips
- SDG Ti-Fly zadel op Thompson setback zadelpen
Eindgewicht: 38,6 lbs
Ik ga waarschijnlijk de achterschokdemper veranderen naar een Marzocchi Roco Air WC of een X-Fusion Vector Air, de remmen, sturen en natuurlijk pedalen later deze zomer.
Vanwege een enorme hoeveelheid regen hier in de buurt kan ik hem dit weekend niet baselinen op de lokale trails voordat ik ermee ga racen. Advies over hoe ik mijn RC4 het beste kan instellen?
En foto's...
Dag dat ik de vork kreeg....

Compleet (foto is een beetje donker)
Weer donker