Mountain Bike Reviews Forum banner
1,901 - 1,920 of 2,962 Posts
Dla wersji podstawowej Boxxer te zestawy nie pasują. Może mógłbyś zapytać WPS, czy mogą Ci bezpośrednio pomóc?

Mój przyjaciel również ma podstawę Boxxera i zamówił zestaw Fluid Focus. Zamierza teraz wyciąć nowy gwint w zaworze podstawowym, aby pasował do Charger 3 RC. Jednak szlifowanie tłoka na płasko i ponowne podkładkowanie zaworu środkowego wydaje się już wiele dla niego zrobić.

Edit: Wydaje się, że zestaw Charger 3.1 firmy WPS miałby tłok, który pasuje również do podstawy Boxxera (gwint M10x0.75). Może to jest twój sposób?
Zapytałem o to WPS i oto odpowiedź: "Chociaż dopasowanie jest podobne w amortyzatorach RC i RC2, opracowaliśmy nasz zestaw tylko do użytku w amortyzatorze RC2. Z czasem opracujemy go dla amortyzatora RC, ale to jeszcze długa droga." Mam nadzieję, że nie będą mieli nic przeciwko temu, że cytuję ich tutaj. Wygląda więc na to, że być może będę musiał kupić amortyzator RC2, który kosztuje $$$... Lub zlecić komuś zamontowanie zestawu Fluid Focus.
 
Zapytałem WPS o to, i oto odpowiedź: "Chociaż dopasowanie jest podobne w amortyzatorach RC i RC2, opracowaliśmy nasz zestaw tylko do użytku w amortyzatorze RC2. Z czasem opracujemy go dla amortyzatora RC, ale to jeszcze potrwa." Mam nadzieję, że nie mają nic przeciwko temu, że tu ich cytuję. Wygląda więc na to, że być może będę musiał kupić amortyzator RC2, który kosztuje $$$... Albo zlecić komuś montaż zestawu Fluid Focus.
Naprawa zestawu Fluid Focus nie jest trywialna. Jeśli dobrze zrozumiałem, trzeba przejść z M9x0,75 na M10x0,75 na głównym tłoku i trzeba obrócić określoną nakrętkę do bardzo specyficznej długości z bardzo wąskimi tolerancjami. Powodzenia!
 
Naprawa zestawu Fluid Focus nie jest trywialna. Jeśli dobrze zrozumiałem, trzeba przejść z M9x0,75 na M10x0,75 na głównym tłoku i trzeba obrócić określoną nakrętkę do bardzo konkretnej długości z bardzo małymi tolerancjami. Powodzenia!
Przejmujecie ten wątek, myślę, że powinniście przenieść tę dyskusję gdzie indziej.
 
Nadal majstruję przy moich bliźniaczych zebach. Usunąłem kombinację lift/secus, aby zamienić zielone ustawienie na żółte. Schudłem około 7 funtów w ciągu ostatnich 2 miesięcy i to w połączeniu z faktem, że chcę wypróbować inne ustawienie odbicia, aby zobaczyć, jak to działa z regulatorem w innej pozycji, jest głównym powodem. Ciągle waham się między +10% ciśnienia/współczynnika sprężyny powietrznej a kompresją otwartą vs +0% sprężyny powietrznej i kompresją w połowie zamkniętą.

W międzyczasie wróciłem do konfiguracji smashpot z HC97 c2.1 (hc97 ma ustawienie odbicia RP4 hc97). Używam około 70 cm3 motorex 7wt po stronie smashpot, z 2 aktywnymi podkładkami na HBO i sprężyną 50wt. W końcu udało mi się uzyskać odpowiednie napięcie wstępne i wyciszenie sprężyny w tym smashpot po zmaganiach z tym. Moja sprężyna 50wt wymaga 4 sztuk, podkładek dystansowych 2 mm i ma spore wygięcie. Oba problemy utrudniały uzyskanie prawidłowego napięcia wstępnego i wyciszenie tego.

Jeśli chodzi o wrażenia ze smashpot, hc97 vs lift/secus. Konfiguracja smashpot/hc97 jest całkiem dobra, ale myślę, że smashpot wykonuje większość dobrej roboty, a wnętrzności ładowarki 2.1 ją powstrzymują. Z hc97 mogę faktycznie uzyskać użyteczne tłumienie kompresji, w przeciwieństwie do zmodyfikowanego c2.1. Biorąc to pod uwagę, nadal istnieje tendencja do występowania dość mocnego początkowego uderzenia na ogromnych nierównościach hamowania i odizolowanych, dużych zdarzeniach kompresji HSC. Podobnie jak w przypadku C2.1, możesz rozwinąć lsc/hsc tak bardzo, jak chcesz, aby złagodzić te uderzenia, ale wynikiem jest zbyt małe wsparcie ze strony tłumika.

Różnica między hc97 a tłumikiem lift jest oczywista. Oba zapewniają mnóstwo tłumienia kompresji, jeśli tego szukasz. Jednak to początkowe wstrząsy przez kierownicę, które ma c2.1, a tłumik lift nie, oddzielają je od siebie w kwestii odczuć.

Zamierzam wymienić to ustawienie lift, a następnie przetestować lift/secus z żółtym ustawieniem, a następnie umieścić tłumik lift z powrotem w podwoziu smashpot zeb i uznać mój eksperyment za zakończony.

Ostatnie wrażenie: Niektórzy mogą wiedzieć z moich postów w tym wątku, że mam również grip x2 38. Uzyskałem konfigurację na tym widelcu, która bardzo mi się podoba pod względem ustawień tłumika. Nadal zauważam, że opieram się na sprężynie powietrznej, aby uzyskać większe wsparcie niż w przypadku konfiguracji zeb/lift. Myślę, że jedną z największych zalet tego widelca... naprawdę sprowadza się do jakości konstrukcji podwozia. Myślę, że próbka 38, którą mam, jest szczególnie dobra. Z tego powodu i dużej zmienności moich zebów w odniesieniu do qa/qc podwozia, tolerancji tulei, ogólnej gładkości/działania widelca... polecam większości osób, które chcą zacząć od nowa, chcą zbudować niestandardowy widelec za pomocą tłumika lift, zacząć od podwozia 38.
 
Różnica między hc97 a tłumikiem lift jest oczywista. Oba zapewniają mnóstwo tłumienia kompresji, jeśli tego właśnie chcesz. Jednak to początkowe wstrząsy przez kierownicę, które ma c2.1, a tłumik lift nie, sprawiają, że różnią się one od siebie pod względem odczuć.
Nie chcąc zbytnio zbaczać z tematu na Charger, ale na wszelki wypadek, gdyby to było pomocne...
Czytałem tutaj, że to narastanie jest spowodowane przez zbyt mocną sprężynę na podkładce kontrolnej zaworu środkowego. Ludzie wymieniają ją na lżejszą ofertę Diaza lub sprężynę kyb. Być może porty zaworu środkowego i wgłębienie tłoka również mają z tym coś wspólnego... ale jeśli chcesz majstrować, sprężyna byłaby łatwą rzeczą do wypróbowania.
 
Nadal majstruję przy moich bliźniaczych zebach. Usunąłem kombinację lift/secus, aby zamienić zielone ustawienie na żółte. W ciągu ostatnich 2 miesięcy straciłem około 7 funtów, co w połączeniu z faktem, że chcę wypróbować inne ustawienie odbicia, aby zobaczyć, jak to działa z regulatorem w innej pozycji, jest głównym powodem. Ciągle waham się między +10% ciśnienia/współczynnika sprężyny powietrznej a kompresją otwartą a +0% sprężyny powietrznej i kompresją w połowie zamkniętą.

W międzyczasie wróciłem do używania konfiguracji smashpot z HC97 c2.1 (hc97 ma ustawienie odbicia RP4 hc97). Używam około 70 cm3 motorex 7wt po stronie smashpot, z 2 aktywnymi podkładkami na HBO i sprężyną 50wt. W końcu udało mi się prawidłowo ustawić napięcie wstępne i wyciszenie sprężyny w tym smashpot po zmaganiach z tym. Moja sprężyna 50wt wymaga 4 sztuk, podkładek dystansowych 2 mm i ma spore wygięcie. Oba problemy utrudniały prawidłowe ustawienie napięcia wstępnego i wyciszenie tego.

Jeśli chodzi o smashpot, wrażenia hc97 vs lift/secus. Konfiguracja smashpot/hc97 jest całkiem dobra, ale myślę, że smashpot robi większość tej całkiem dobrej roboty, a wnętrzności ładowarki 2.1 ją powstrzymują. Z hc97 mogę faktycznie uzyskać użyteczne tłumienie kompresji, w przeciwieństwie do zmodyfikowanego c2.1. Biorąc to pod uwagę, nadal istnieje tendencja do występowania dość mocnego początkowego uderzenia na ogromnych nierównościach hamowania i odizolowanych, dużych zdarzeniach kompresji HSC. Podobnie jak w przypadku C2.1, możesz rozwinąć lsc/hsc tak bardzo, jak chcesz, aby złagodzić te uderzenia, ale wynikiem jest zbyt małe wsparcie ze strony amortyzatora.

Różnica między hc97 a amortyzatorem lift jest oczywista. Oba zapewniają mnóstwo tłumienia kompresji, jeśli tego szukasz. Jednak to początkowe wstrząsy przez kierownicę, które ma c2.1, a amortyzator lift nie, oddzielają je od siebie w kwestii odczuć.

Zamierzam wymienić to ustawienie lift, a następnie przetestować lift/secus z żółtym ustawieniem, a następnie włożyć amortyzator lift z powrotem do podwozia smashpot zeb i nazwać mój eksperyment zakończonym.

Ostatnie wrażenie: Niektórzy mogą wiedzieć z moich postów w tym wątku, że mam również grip x2 38. Uzyskałem konfigurację na tym widelcu, która bardzo mi się podoba, jeśli chodzi o konfigurację amortyzatora. Nadal zauważam, że opieram się na sprężynie powietrznej, aby uzyskać większe wsparcie niż w przypadku konfiguracji zeb/lift. Myślę, że jedną z największych zalet tego widelca... naprawdę sprowadza się do jakości konstrukcji podwozia. Myślę, że próbka 38, którą mam, jest szczególnie dobra. Z tego powodu i dużej zmienności moich zebów w odniesieniu do qa/qc podwozia, tolerancji tulei, ogólnej gładkości/działania widelca... polecam większości osób, które zaczynają od nowa, chcących zbudować niestandardowy widelec z amortyzatorem lift, zacząć od podwozia 38.
Hmmm ciekawe. Rozważam sprzedaż mojego Smashpot Zeb, kupno taniego 38 i zdobycie dla niego Lift.
 
Zamówiłem swój amortyzator Lift, więc teraz potrzebuję widelców.
Popraw mnie, jeśli się mylę, ale najlepiej kupić Rockshox Lyrik Select zamiast Ultimate. £609 kontra £800.
Zgadza się. Po prostu kup najtańszą ramę z najniższą klasą tłumika.
 
Czy ktoś wie, czy model podstawowy 38 nadal ma to samo zawieszenie pneumatyczne i podwozie co modele wyższej klasy? Jeśli tak, to jeden z nich + podnośnik to moja przyszłość.
 
  • Like
Reactions: Shredman69
38 rytm nie ma sprężyny powietrznej typu tube in tube
Dobrze wiedzieć. W takim razie nie wybiorę żadnego z nich. Mam Performance Elite w moim e-rowerze, a sprężyna powietrzna jest w tym modelu znakomita, na tyle, że nie myślę już o widelcach sprężynowych.
 
Właściwie udało mi się zdobyć Lyrik Ultimate za mniej niż Select.
Wiem, że buttercup wychodzi po stronie tłumika, czy usuwasz również ten po stronie sprężyny powietrznej, czy można go tam zostawić?
Można go tam zostawić, jestem tego prawie pewien, biorąc pod uwagę, że można zamontować ulepszenia buttercup po stronie sprężyny powietrznej w Charger 2.1 Zebs.
 
Właściwie udało mi się zdobyć Lyrik Ultimate za mniej niż Select.
Wiem, że buttercup wychodzi po stronie tłumika, czy usuwasz również ten po stronie sprężyny powietrznej, czy można go tam zostawić?
Nie musisz dokonywać żadnych zmian po stronie sprężyny powietrznej. W rzeczywistości nie można go usunąć, chyba że w jego miejsce włożysz kołek przedłużający, aby zachować tę samą długość wału powietrznego. Zespoły sprężyn Debonair+ są takie same we wszystkich poziomach modeli, ale Ultimates mają Buttercups, a pozostałe mają kołki przedłużające.
 
1,901 - 1,920 of 2,962 Posts