Mountain Bike Reviews Forum banner

Marin Muirwoods fiets de moeite waard om te houden?

23K views 11 replies 8 participants last post by  Mockk  
#1 ·
Hallo,

Ik wil zo snel mogelijk gaan mountainbiken. Ik reed vroeger BMX, maar mountainbiken lijkt me ontzettend leuk. Ik heb echter nog geen fiets. Ik ben naar de fietsenwinkel geweest en heb online onderzoek gedaan om een idee te krijgen van wat het beste voor mij zou zijn om mee te beginnen. Ik was voornamelijk aan het kijken naar Diamondback Overdrive 29ers en gebruikte Specialized Rockhoppers/Stumpjumpers. Het enige is dat het momenteel krap is met het geld en het een paar maanden zou duren voordat ik een fatsoenlijke fiets kan krijgen.

Ik ben een oudere Marin Muirwoods-fiets tegengekomen die een vriend van me momenteel leent. Hij vertelde me dat de eigenaar hem voor $125 wil verkopen, maar dat ik hem voor $80 zou kunnen hebben.

Mijn vraag is dus: zou deze fiets het waard zijn om te kopen voor $80, gewoon om me iets te geven om in de tussentijd op te rijden? Het grootste deel van mijn ritten zal alleen op straat zijn, langs het strand. Hoewel ik graag zo vaak mogelijk op pad zou gaan.

Dus, naar uw mening, zou deze fiets goed zijn om me in de sport te krijgen? En in de komende paar maanden kan ik erachter komen van welk type rijden ik het meest geniet en dan het geld uitgeven aan een fiets van $800-$1000.

Dus, het is duidelijk dat er een paar dingen zouden moeten worden veranderd om daadwerkelijk te kunnen rijden, maar is deze fiets in staat om een paar trails te doen?
Ik weet dat de vork en de zadelpen zijn veranderd ten opzichte van de originele, verder weet ik het niet zeker. De Muirwoods worden geleverd met een starre vork van wat ik heb gezien.

Sorry voor de totale noob-vraag, maar alle hulp of advies wordt gewaardeerd! Bedankt!

#2 ·
Ik zou $90 betalen...maar serieus, ik kan me niet voorstellen dat het geen echt fatsoenlijke beginnersfiets zou zijn. Het is een hardtail en heeft alle eigenschappen en tekortkomingen die van toepassing zijn op het ras. Als het van mij was, zou een van de eerste dingen die weg zouden gaan het zadel zijn, maar nogmaals, het is niet mijn fiets.

Attachments

#3 ·
Bedankt voor je input! Welk jaar is je Marin? En is het ook een Muirwood?

De fiets die ik heb gepost is volgens mij uit 1997. Ik kon er niet veel informatie over vinden, maar ik weet dat hij oorspronkelijk met een starre vork kwam en voornamelijk was ontworpen als een woon-werkfiets?
Ik denk dat je gelijk hebt, $80 en ik zou in ieder geval een werkende fiets hebben.

Mijn volgende vraag zou dus zijn, zou het de moeite waard zijn om bepaalde componenten te upgraden? Ik dacht vooral aan nieuwe stuur, stuurpen, zadel en eventueel een vork? Of gewoon een tijdje rijden en kijken naar een veel mooiere fiets als ik in staat ben?

Bedankt! Ik ben benieuwd om daar te zijn voor mijn eerste rit!

#11 ·
Bedankt voor je input! Welk jaar is je Marin? En is het ook een Muirwood?

De fiets die ik gepost heb is van 1997, denk ik. Ik kon er niet veel info over vinden, maar ik weet dat hij oorspronkelijk met een starre vork kwam en voornamelijk ontworpen was als een woon-werkfiets?
Ik denk dat je gelijk hebt, voor $80 zou ik in ieder geval een werkende fiets hebben.

Mijn volgende vraag zou dus zijn, zou het de moeite waard zijn om bepaalde onderdelen te upgraden? Ik dacht vooral aan nieuwe stuur, stuurpen, zadel en eventueel een vork? Of gewoon een tijdje rijden en kijken naar een veel mooiere fiets als ik het kan betalen?

Bedankt! Ik ben benieuwd om daar te zijn voor mijn eerste rit!
Mijn Marin is een 2014 Nail Trail S/N 001...heb je hem gekocht?

#4 ·
Voor $80 is het een goede fiets om mee te beginnen. Ik zou er niet te veel geld in steken, want je **** een nieuwe fiets kopen voor $600 die eerlijk gezegd beter zou zijn. Een fatsoenlijke vork kost al snel $200. Als ik hem zou upgraden, zou ik reserveonderdelen gebruiken die ik van andere fietsen afhaal. Maar als je geen reserveonderdelenbak hebt, zoals de meeste mensen die al een tijdje fietsen, zul je je verbazen hoe snel de onderdelen kunnen oplopen.

#6 ·
Als je erop rijdt zoals hij staat, kan het frame te groot zijn. Je zou wat zadelpen moeten laten zien. Google fietsen passen. Zorg er verder voor dat hij schakelt en stopt. Na een paar maanden rijden weet je meer wat je leuk vindt. Als er demodagen in jouw omgeving zijn, ga dan zeker en probeer zoveel mogelijk fietsen uit.

#7 ·
Het zou je technisch gezien laten rijden... Zou je echt in staat zijn om te ervaren waar mountainbiken over gaat? Ik weet het niet. Misschien besluit je gewoon dat je de sport niet leuk vindt. Dat zadel ziet er vreselijk uit, de vork is waarschijnlijk zo oud dat hij bijna versleten is. Het heeft waarschijnlijk $$$ nodig om er prettig op te kunnen rijden... en dat is het gewoon niet waard. Banden zien er een beetje smal uit, 1,5"? In jouw schoenen zou ik de $80 sparen en blijven sparen tot ik iets heb met redelijke moderne capaciteiten. Kopersgids: Budget Hardtail Mountainbikes | Singletracks Mountain Bike News Een bereik van $400-480 levert een capabele mountainbike op. Er zijn nog steeds veel uitverkopen van vorig jaar in de winkels. Craigslist kan je een modernere gebruikte fiets opleveren.

#8 ·
Wauw, bedankt voor alle reacties!
Ik denk dat ik het ga kopen. Ik zal niet veel upgraden, maar het heeft zeker een nieuw zadel en stuur nodig om daadwerkelijk mee te kunnen trailrijden.

Het lijkt ook best goed te passen. Ik zou de zadelpen flink omhoog doen als het eenmaal van mij is. Ik heb er alleen een korte testrit mee gemaakt, het schakelt redelijk goed en de remmen werken redelijk. Ik denk dat het de $80 wel waard zou zijn, want ik kan het er in ieder geval mee gebruiken om op en neer over de boulevard bij mijn huis te cruisen. En ondertussen ga ik onderzoek doen naar welke fiets het beste voor mij zou zijn om te kopen. Ook heeft mijn lokale fietsenwinkel demodagen en verhuur, dus hopelijk kan ik er een paar uitproberen voordat ik beslis.

Bedankt voor alle hulp, jongens!

#12 ·
Bedankt voor alle reacties allemaal! Helaas heb ik de fiets niet gekocht. De eigenaar trok zich terug en zei dat hij hem gewoon zou houden. Dus ik ben nu op zoek naar een andere gebruikte fiets in de prijsklasse van $400. Ik hoop er dit weekend een te bemachtigen! Mijn lokale fietsenwinkel verkoopt een gebruikte 2015 Trek X-Caliber 6 voor $450. Hij ziet er gloednieuw uit, dus ik neig ernaar om die te kopen.