Mountain Bike Reviews Forum banner

KONA of Marin

12K views 25 replies 12 participants last post by  Tristan Wolf  
#1 ·
Ik koop een nieuwe hardtail en heb wat advies nodig. Beide fietsen hebben 1x en een vergelijkbare geometrie. Maar ik kijk naar de KONA honzo al en de Marin nail trail 6. Gedachten? Ik vind het fijn dat de KONA met een dropper post komt

#5 ·
De Honzo heeft een 120 mm vork en is meer geschikt voor trail-achtig rijden. De Nail Trail is meer XC-achtig (ik denk 100 mm vork) en langere liggende achtervorken. Honzo heeft grotere banden standaard voor agressief rijden, Nail Trail is een soort grensgeval tussen XC en trail rijden. Hangt af van je voorkeur denk ik.

#11 ·
Wil je absoluut een aluminium hardtail? Zo niet, dan zou je ook eens naar een Marin Pine Mountain kunnen kijken. Het lijkt erop dat deze binnen je budget past en ook 27,5+ is zoals de Salsa Timberjack. Maar dan van staal.

Verzonden vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

#12 ·
Ik ging met de 29 timberjack, ik geloof niet dat ik + banden wil, want ik hou van de 29x2 op de niner en denk dat de 29x2.5 beter bij mijn stijl en terrein zou passen. Ik reed laatst op een honzo en hield van de bandenmaat.

#14 ·
Ik ging voor de 29 timberjack. Ik denk niet dat ik + banden wil, want ik vind de 29x2 op de niner mooi en denk dat de 29x2.5 beter bij mijn stijl en terrein passen. Ik reed laatst op een honzo en was weg van de bandenmaat.
Timberjack kan zowel met 27.5x3 als 29x2.5 worden gereden.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

#15 ·
Ik zou ook voor TJ gaan. Misschien vind je waarde in brede velgen en banden in de toekomst. Misschien na een demo. Het is soms moeilijk om een goede evaluatie te maken zonder daadwerkelijke zittingstijd.

#16 ·
Laatst op een fiets met banden van + formaat gereden en hoewel ze comfortabel waren, denk ik gewoon niet dat ik ze op de lange termijn leuk zou vinden. Misschien een setje kopen om te wisselen... maar wil meestal de 29ers

#21 ·
Kona-fietsen zijn zeer betrouwbaar en passen goed. Ik zou voor de Kona gaan. Marin-fietsen zijn ook mooi, maar ik zou toch voor Kona gaan.

Save
You have insufficient privileges to reply here.