Mountain Bike Reviews Forum banner

Właśnie kupiłem Trek 750 multitrack z 1991 roku, jaki jest najłatwiejszy sposób, aby zamienić go na kierownicę szosową?

3.6K views 13 replies 5 participants last post by  StressStrain  
#1 ·
Jestem trochę nowicjuszem, jeśli chodzi o mechanikę rowerową.

Naprawdę chcę zmienić manetki obrotowe, najlepiej na kierownicę szosową.

Czy mogę to zrobić, zachowując ten sam napęd 3x7, czy lepiej to też zmienić? Czy łatwo byłoby zrobić z tego 1x?

Jakieś rekomendacje dotyczące części?

Dzięki!

#5 ·
Hamulce Canti powinny działać z dźwigniami szosowymi. Jeśli rower ma hamulce v-brake, potrzebujesz adapterów. Jeśli chodzi o manetki, jeśli wybierzesz manetki bar end, będą one działać z przerzutkami. Jeśli chcesz zintegrowane manetki/hamulce, przerzutka tylna będzie działać, ale potrzebujesz przedniej przerzutki szosowej.

Nie mogę podać listy zakupów bez budżetu i zamierzonego zastosowania.

Pary, które zrobiłem
View attachment 2103681
View attachment 2103680
Hmmm... Chyba nie lubię manetek bar end.
Chcę zbudować rower "touringowy"/gravelowy.

Właściwie przypomniałem sobie, że mam gdzieś nishiki manitoba. Ma 3x7 shimano acera z hamulcami v-brake. Czy mogę je po prostu przeszczepić? Chyba jeśli to zrobię, muszę użyć manetek/hamulców shimano flat bar, które są na nishiki, prawda?

Czy mogę je przeszczepić i dostać kierownicę typu drop bar, która będzie działać z shimano acera 3x7?

#6 ·
Hamulce V nie będą działać z dźwigniami hamulców szosowych. Będziesz potrzebować adapterów V-brake.
Akcesoria rowerowe, konwerter skoku hamulca V ze stopu aluminium obróbka CNC regulator zacisku hamulca V do jazdy po drogach (czarny) konwerter hamulca V konwerter skoku hamulca V https://a.co/d/06fKVOHA

Jeśli rowery mają canti, będą działać.

Jeśli zachowasz 3x7 i chcesz zintegrowane manetki. Micro shift produkuje 3x8. Ma to samo rozstawienie, więc po prostu dostosuj ogranicznik do 7 biegów.