Mountain Bike Reviews Forum banner

Is mijn fietsenrek legaal in Californië?

1 reading
16K views 37 replies 26 participants last post by  Ripbird  
#1 · (Edited)
Ik ben een paar keer met dit Saris-rek rondgereden in LA en Orange County, min of meer zoals afgebeeld in de spoiler. Ik was gewoon een beetje lui met het opzetten van de foto. Tijdens het rijden zitten alle riemen strak en het voorwiel is vastgebonden zodat het niet kan draaien of spinnen.

In Californië moeten de kentekenplaat, achterlichten, remlichten, richtingaanwijzers en achteruitrijlichten te allen tijde zichtbaar zijn. Krijg ik een boete voor deze opstelling, of kan ik rond blijven rijden zolang het rek niet losraakt? Moet ik de rechterarm een of twee inkepingen omhoog zetten om het voorwiel op te tillen als ik ermee weg kan komen?

Image

Het middelste remlicht is net zichtbaar tussen die zilveren cilinder en de bovenbuis van mijn fiets. Ik kan zien hoe het kan worden afgeschermd als het vanuit bepaalde hoeken wordt bekeken.

#4 ·
Ik kan me niet voorstellen dat de politie zich zorgen gaat maken over je opstelling... tenzij ze je om iets anders aanhouden en je je als een eikel tegenover hen gedraagt. Dan zijn alle weddenschappen ongeldig.

Ik zou je echter aanraden om je fiets om te draaien. Op dit moment zit je voorband in je uitlaat. De hitte van je uitlaat zal het rubber van je band verzwakken, of het kan smelten als je er ver genoeg mee rijdt. Hoe dan ook, je bereidt je voor op het falen van de band. Als je carbon velgen hebt/krijgt, kan de uitlaat de lijm smelten en de velg verpesten. Garanties dekken geen schade door uitlaatgassen van auto's.

#19 ·
Ik kan me niet voorstellen dat de politie zich zorgen gaat maken over je opstelling... tenzij ze je om iets anders aanhouden en je je als een eikel tegenover hen gedraagt. Dan zijn alle weddenschappen ongeldig.
Ik ben het eens met Moosedriver. Ik denk dat je je meer zorgen zou moeten maken als je van achteren wordt aangereden. Meestal is de persoon die je van achteren aanrijdt schuldig, maar in dit geval kan ik me gemakkelijk voorstellen dat ze zouden betogen dat jij de oorzaak was omdat ze je achterlichten niet konden zien.

De mijne blokkeert ongeveer hetzelfde als die van jou, dus ik heb dezelfde zorgen gehad.

Op dit moment zit je voorband in je uitlaat. De hitte van je uitlaat zal het rubber van je band verzwakken, of het kan smelten als je ver genoeg rijdt.
Uitstekend punt. Is mijn broer overkomen. Het smolt niet alleen zijn band, maar de gebundelde hitte van de uitlaat veroorzaakte ook dat zijn bumper verbrandde.

#7 ·
Zou het een geldig ticket zijn? Ja. Als u te hard rijdt of anderszins de aandacht trekt, geeft dit hen een goede reden om u aan de kant te zetten en zullen ze u alles geven wat ze kunnen. Zouden ze dat doen? Waarschijnlijk niet, tenzij u de aandacht op uzelf vestigt, zoals in het geval dat ik zojuist heb genoemd. Wees ervan bewust dat die rekken na verloop van tijd de carrosserie beschadigen, dus als u wilt dat dat gebied perfect is voor de wederverkoop, zal dat na een tijdje niet meer zo zijn.

#12 ·
Ik ben hier nog nooit voor aangehouden en mijn kenteken is geblokkeerd als de Thule-drager er minstens twee dagen per week op zit. Ik ben in Californië. Als je als een idioot rijdt, je als een idioot gedraagt of ze een andere reden geeft om je aan te houden, kun je een boete verwachten.

#15 ·
Ik rijd al rond en doorkruis de VS (inclusief Californië) met fietsenrekken langer dan waarschijnlijk de helft van de leden op deze site leeft. Ik ben nog nooit aangehouden of bekeurd voor, of zelfs maar ondervraagd over een rek. Zelfs als ik ben aangehouden voor te hard rijden, wat vaak is gebeurd.

#18 ·
Ik rijd al rond en doorkruis de VS (inclusief Californië) met fietsenrekken langer dan waarschijnlijk de helft van de leden op deze site leeft. Ik ben nog nooit aangehouden of bekeurd voor, of zelfs maar ondervraagd over een rek. Zelfs niet toen ik werd aangehouden voor te hard rijden, wat vaak is gebeurd.
Ik ben ouder dan jij, daar buckwheat... vroeger draaiden we onze auto's met de hand om te starten en we wonnen er een voor de Gipper.

Ik heb in een auto gezeten waar we werden aangehouden en gewaarschuwd voor een obstructie door een rek.

#20 ·
Er is mij verteld dat zelfs als je wordt aangehouden voor een belemmerd achterlicht of kentekenplaat, je de kans krijgt om dit ter plekke te corrigeren, maar ik heb dit niet direct meegemaakt. Agressieve agenten gebruiken ook kleine overtredingen als excuus om iemand aan te houden als ze willen controleren op wiet/alcohol of een excuus willen vinden om je voertuig te doorzoeken.

#23 ·
Elke staat heeft dezelfde taal over het blokkeren van lichten en kentekenplaten, ze worden zelden gehandhaafd. In staten waar alleen een achterplaat vereist is, zijn ze vaak strenger, omdat ze het verkeer en de registratie-verificatiecamera's blokkeren. In andere staten hebben ze daadwerkelijk wetten aangenomen die het gebruik van fietsenrekken en elektrische scooterrekken toestaan ​​en straffen vermijden.

#24 ·
Elke staat heeft dezelfde taal over het blokkeren van lichten en kentekenplaten, ze worden zelden gehandhaafd. In staten waar alleen een achterplaat vereist is, zijn ze vaak strenger, omdat ze het verkeer en de verificatiecamera's voor registratie blokkeren. In andere staten hebben ze daadwerkelijk wetten aangenomen die het gebruik van fietsenrekken en elektrische scooterrekken toestaan ​​en straffen vermijden.
Gebruikersnaam klopt.

#30 ·
Ik gebruik een reservewielrek op mijn Jeep en heb de plaat verplaatst naar de reservevelg. Het is zichtbaar door twee fietsen. Remlichten zijn ook zichtbaar. Ik heb geen achteruitrijlichten. Ik denk dat achterwaartse beweging aantoont dat ik achteruit rijd. Hoe ik een CHP-inspectie heb doorstaan, is mij een raadsel.

#32 ·
Ik heb een paar keer rondgereden in LA en Orange County met dit Saris-rek, min of meer zoals afgebeeld in de spoiler. Ik was gewoon een beetje lui met het opzetten van de foto. Tijdens het rijden zitten alle riemen strak en het voorwiel is vastgebonden zodat het niet kan draaien of spinnen.

In Californië moeten de kentekenplaat, achterlichten, remlichten, richtingaanwijzers en achteruitrijlichten te allen tijde zichtbaar zijn. Krijg ik een boete voor deze opstelling, of kan ik rond blijven rijden zolang het rek niet losraakt? Moet ik de rechterarm een of twee inkepingen omhoog zetten om het voorwiel op te tillen als ik ermee weg kan komen?

View attachment 2022162
Het middelste remlicht is net zichtbaar tussen die zilveren cilinder en de bovenbuis van mijn fiets. Ik kan zien hoe het vanuit bepaalde hoeken kan worden belemmerd.
Als het niet legaal is op de weg, kan het volgens Californië nog steeds kanker veroorzaken.

#33 ·
Als je overweegt om flink wat geld neer te tellen voor een Kuat Piston Pro, of er al een hebt, dan verkopen ze nu kentekenplaathouders voor de drager die omhoog en omlaag klappen, afhankelijk van of de drager wel of geen fietsen vervoert. Als ik gewoon een duplicaatplaat kon krijgen en er een op de drager en een op de auto kon houden, zou dat me goed uitkomen. Om voor de hand liggende redenen geeft deze staat geen dubbele platen uit en krijg je geen twee sets verlengingsstickers. Als ik mijn fiets in delen van Californië zou vervoeren, zou ik me meer zorgen maken over het feit dat iemand hem niet meeneemt dan over mijn kentekensituatie.

#34 ·
De toepasselijke wetten worden in Californië niet gehandhaafd, net als bij veel van dergelijke wetten, zoals het handsfree gebruiken van een mobiele telefoon of het niet hebben van banden die voorbij de spatborden uitsteken.

Mijn zorg gaat meer uit naar een onoplettende bestuurder die aan het sms'en is en zich niet realiseert dat ik ben gestopt en achterop mijn voertuig rijdt met de fietsenrek en twee dure fietsen gemonteerd.

Er zijn lichtsets om lichten toe te voegen en een bedradingskabel en connector te hebben die in de contactdoos van de aanhangerverlichting gaat. De meeste hebben hun beperkingen, maar kunnen beter zijn dan niets.

Ik heb de voorste kentekenplaat voor mijn voertuig op de fietsenrek gemonteerd, omdat het niemand interesseert of er geen voorste kentekenplaat op voertuigen zit, waar ik de afgelopen jaren ook maar ben geweest.

#36 ·
Ik heb de afgelopen 75 jaar zonder voorste nummerplaat op mijn voertuigen door het westen van de VS gereden en ben nog nooit aangehouden. Als de politie achterdochtig was, zou het een excuus kunnen zijn om me aan te houden. Ik had een blikje Sunshine-thee en toen ik er een slok van nam, dacht een agent dat het een bierblikje was en hield me aan - dus alles kan gebeuren.

Sommige mensen worden door de bliksem getroffen, maar dat is een zeer klein percentage en ze doen vaak iets doms buitenshuis tijdens een onweersbui.