Mountain Bike Reviews Forum banner
961 - 980 of 1,853 Posts
Porozmawiaj ze mną o uderzeniach pedałów. Jestem w SoCal i jeżdżę po zwykłych lokalnych kawałkach i ogrodach skalnych.

Zamówiłem rower Lage V2 XT i poprosiłem dealera o zamianę na korby 170 mm (175 mm to standard w ramie L/XL). Widzę, że sporo osób wspomina, że jeździ na korbach 165 mm w swoich V2. Czy powinienem iść tą drogą?
Jestem również w San Diego na korbach 170 mm GX na dużej ramie Ripmo V2. Miałem kilka uderzeń pedałów, częściej, gdy jeżdżę na ogromnych platformach DMR, rzadziej z klipsami XT trail. Nie powinno robić różnicy, ale może dlatego, że jeśli wiem, że jest naprawdę grubo, jeżdżę na platformach. W każdym razie nie odczuwam dużej różnicy w pedałowaniu (w górę lub w dół), przechodząc z 175 mm na moim v7 Heckler. Nigdy nie miałem uderzeń pedałów na Hecklerze. Nie czuję, żebym tracił jakieś biegi z krótszymi ramionami korb.
 
Czy ktoś w USA szuka nowego Mezzer Pro w pudełku w dobrej cenie? W końcu otrzymałem swój po miesiącach oczekiwania. Od tego czasu zbudowałem niestandardowy widelec sprężynowy, więc niestety wyprzedaję Mezzer. Pomyślałem, że najpierw zaoferuję go chłopakom z Ripmo, zanim wystawię go do publicznej wiadomości.
 
Czy ktoś jeździł na amortyzatorze Kitsuma w którymś z tych rowerów? Cane Creek twierdzi, że zakres kompresji byłby w porządku, ale słyszałem przynajmniej jedną osobę, która mówiła, że amortyzator jest za bardzo wytłumiony dla Ripmo.

A tak przy okazji, jeśli ktoś ma na sprzedaż ramę w rozmiarze L, proszę o kontakt prywatną wiadomością!
 
Jakość Ibis, gwarancja i szczegóły
Muszę się trochę wygadać - dzielę się moimi przemyśleniami na temat Ripmo

Czy ktoś jeszcze miał problemy z ramą Ripmo v2? Pękła mi rama w rozmiarze Large w ciągu tygodnia i teraz Ibis nie chce objąć tego gwarancją. Pęknięcie podczas jazdy, nic nadzwyczajnego, wiesz, po prostu jazda i tyle. Podejrzewam, że zbłąkana skała uderzyła w rurę dolną w pobliżu suportu. Na osłonie rury dolnej są otarcia, a farba zaczęła odpryskiwać poniżej osłony. Miejsce to brzmi pusto po puknięciu, w porównaniu z ramą w innym miejscu.
1946491


Ibis twierdzi, że ponieważ jest to uderzenie, nie jest objęte gwarancją. Może to prawda, ale myślę, że rama powinna być w stanie wytrzymać kilka zbłąkanych kamieni. Jeśli więc jest to normalne, a tym samym nie jest to przypadek gwarancyjny, to jakość lub konstrukcja jest moim zdaniem zła. Co o tym myśli społeczność?

Istnieje schemat wymiany po wypadku, ale jeszcze nie słyszałem, jaki będzie koszt nowego przodu.

Inne problemy
Zgubiłem również metalową płytkę chroniącą przed uderzeniami łańcucha pod dolnym wahaczem, która poluzowała się w tym samym okresie. Nie poprawia to mojego zdania o jakości Ibis... Dodałem teraz kawałek starej dętki owiniętej wokół tego miejsca na dolnym wahaczu, aby chronić tylny trójkąt i wyciszyć rower przed uderzeniami łańcucha.

Mówiąc o hałasie, jak naprawiliście grzechotanie kabli w tej ramie? To szaleństwo, ile hałasu one generują! Użyłem taśmy izolacyjnej i opasek zaciskowych, aby zabezpieczyć kable w ich portach.

Specyfikacja
Mam specyfikację z 2021 roku z zestawem SLX, obejmującą Fox Factory 36 i X2. Zalecane ustawienia Ibis są generalnie dobrym początkiem, ale widelec w moim przypadku potrzebuje więcej tłumienia kompresji przy wysokiej i niskiej prędkości lub/i mniejszego ugięcia (większe ciśnienie) niż zalecane.
Wygląda na to, że model 2022 będzie miał mocniejszy Fox 38, zespół Ibis EWS używa tego. Ciekawie będzie zobaczyć, jaka będzie długość widelca. Osobiście nie miałbym nic przeciwko widelcowi 170 mm i nieco bardziej płaskiemu kątowi główki ramy, wtedy można by jeździć z mniejszym ugięciem z tyłu dla tego samego % ugięcia z przodu i uniknąć niektórych uderzeń pedałów i ustawić go do bardziej stromych tras.

Moja jazda na naszej stronie na Instagramie

Uderzenia pedałów i te korby. Dlaczego specyfikować korby 175 mm? Ciągle w nie uderzam. Muszę zamówić 165 lub 170. W przeciwnym razie specyfikacja jest solidna. Czasami chciałbym mieć więcej mocy z hamulców. W przeciwnym razie grupa działa dobrze. Musiałem wyregulować długość łańcucha (w moim przypadku wyciąć jedno ogniwo), aby uzyskać płynną zmianę biegów na całej długości. Instrukcje Shimano dotyczące mierzenia łańcucha są dobre, ale chyba nie do końca niezawodne, haha.

Uwielbiam sztycę Bike Yoke Revive, to absolutna uczta!

Tuleje i łożyska łączników
Czy ktoś już wykonał pełny serwis łączników? Byłem podekscytowany tulejami i czekałem na bezproblemowe kilometry, ale jakoś przegapiłem fakt, że górny łącznik ma 4 małe łożyska kulkowe. Tak bardzo czekałem na to, żeby nie musieć dbać o łożyska łączników, ale jedno z nich już zaczęło się zacinać. Przejechałem dopiero 600 km (370 mil). Wyczyściłem i ponownie nasmarowałem tuleje (w tym momencie tak naprawdę niepotrzebne) i próbowałem wskrzesić to jedno łożysko, wycierając stary smar i wkładając świeży smar pod uszczelki przeciwpyłowe. Będę musiał mieć je na oku, westchnienie.

przez ESF , na Flickr

Przepraszam za ten chaotyczny post o_O - po prostu musiałem wyrzucić te myśli z głowy - jestem pewien, że wiele z tych tematów było tu wcześniej omawianych, muszę zacząć czytać ten wątek. :coffee: Wszelkie odpowiedzi są mile widziane!

przez ESF , na Flickr
 
Jakość Ibis, gwarancja i szczegóły
Muszę się trochę wygadać - dzielę się moimi przemyśleniami na temat Ripmo

Czy ktoś jeszcze miał problemy z ramą Ripmo v2? Pękła mi rama w rozmiarze Large w ciągu tygodnia i teraz Ibis nie chce objąć jej gwarancją. Pęknięcie podczas jazdy, nic nadzwyczajnego, wiesz, po prostu jazda i tyle. Podejrzewam, że zbłąkana skała uderzyła w rurę dolną w pobliżu suportu. Na osłonie rury dolnej są otarcia, a farba zaczęła odpryskiwać poniżej osłony. Miejsce to brzmi pusto po puknięciu, w porównaniu z ramą w innym miejscu.
View attachment 1946491

Ibis twierdzi, że ponieważ jest to uderzenie, nie jest objęte gwarancją. Może to prawda, ale myślę, że rama powinna być w stanie wytrzymać kilka zbłąkanych kamieni. Jeśli więc jest to normalne, a tym samym nie jest to przypadek gwarancyjny, to jakość lub konstrukcja jest moim zdaniem zła. Co o tym myśli społeczność?

Istnieje program wymiany po wypadku, ale muszę jeszcze usłyszeć, jaki będzie koszt nowego przodu.

Inne problemy
Straciłem również metalową płytkę chroniącą przed uderzeniami łańcucha pod dolnym wahaczem, która poluzowała się w tym samym okresie. Nie poprawia to mojego zdania o jakości Ibis... Dodałem teraz kawałek starej dętki owiniętej wokół tego miejsca na dolnym wahaczu, aby chronić tylny trójkąt i wyciszyć rower przed uderzeniami łańcucha.

Mówiąc o hałasie, jak zaradziliście grzechotaniu kabli na tej ramie? To szalone, ile hałasu one generują! Użyłem taśmy izolacyjnej i opasek zaciskowych, aby zabezpieczyć kable w ich portach.

Specyfikacja
Mam specyfikację z 2021 roku z zestawem SLX, w tym Fox Factory 36 i X2. Ustawienia zalecane przez Ibis są generalnie dobrym początkiem, ale w moim przypadku widelec potrzebuje więcej tłumienia kompresji przy wysokiej i niskiej prędkości lub/i mniejszego ugięcia (większe ciśnienie) niż zalecane.
Wygląda na to, że model 2022 będzie miał mocniejszy Fox 38, zespół Ibis EWS go używa. Ciekawie będzie zobaczyć, jaka będzie długość widelca. Osobiście nie miałbym nic przeciwko widelcowi 170 mm i nieco bardziej płaskiemu kątowi główki ramy, wtedy można by jeździć z mniejszym ugięciem z tyłu dla tego samego % ugięcia z przodu i unikać niektórych uderzeń pedałów i ustawić go do bardziej stromych tras.

Moja jazda na naszej stronie na Instagramie

Uderzenia pedałów i te korby. Dlaczego specyfikować korby 175 mm? Ciągle w nie uderzam. Muszę zamówić 165 lub 170. W przeciwnym razie specyfikacja jest solidna. Czasami chciałbym mieć więcej mocy z hamulców. W przeciwnym razie grupa działa dobrze. Musiałem wyregulować długość łańcucha (w moim przypadku wyciąć jedno ogniwo), aby uzyskać płynną zmianę biegów. Instrukcje Shimano dotyczące pomiaru łańcucha są dobre, ale chyba nie do końca niezawodne, haha.

Uwielbiam sztycę regulowaną Bike Yoke Revive, to absolutna uczta!

Tuleje i łożyska łączników
Czy ktoś wykonał już pełny serwis łączników? Byłem podekscytowany tulejami i czekałem na bezproblemowe kilometry, ale jakoś przegapiłem fakt, że górny łącznik ma 4 małe łożyska kulkowe. Tak bardzo nie mogłem się doczekać, żeby nie musieć dbać o łożyska łączników, ale jedno z nich już zaczęło się zacinać. Przejechałem dopiero 370 mil (600 km). Wyczyściłem i ponownie nasmarowałem tuleje (w tym momencie tak naprawdę niepotrzebne) i próbowałem wskrzesić to jedno łożysko, wycierając stary smar i wkładając świeży smar pod uszczelki przeciwpyłowe. Będę musiał mieć je na oku, westchnienie.

przez ESF , na Flickr

Przepraszam za ten chaotyczny post o_O - po prostu musiałem wyrzucić te myśli z głowy - jestem pewien, że wiele z tych tematów było tu wcześniej omawianych, muszę zacząć czytać ten wątek. :coffee: Wszystkie i wszelkie odpowiedzi są mile widziane!

przez ESF , na Flickr
Pracując z gwarancją Ibis w ustawieniach sklepowych, oceniłbym ich wyżej niż Trek, ale poniżej Santa Cruz. Trek zmusza do przeskakiwania przez wiele proceduralnych obręczy, zanim cokolwiek zostanie zrobione i zwykle wymaga wysłania danej części/ramy w celu rozpoczęcia procesu gwarancyjnego. Nawet części/ramy zatwierdzone do celów gwarancyjnych zwykle wymagają tygodni lub miesięcy, aby je wymienić. Częściej niż rzadko oferują klientowi dość słabą zniżkę na nowy rower, powiedzmy 20% zniżki. Santa Cruz prawie o nic nie pyta, zanim wyśle część/ramę zamienną i etykietę zwrotną dla starej. Zazwyczaj cała procedura trwa tydzień lub mniej. Ibis jest pośrodku, określają wiele rzeczy jako "związane z uderzeniem", ale zwykle współpracują z Tobą, aby znaleźć kompromis i są dość responsywni.

Zaraz po zakupie straciłem srebrną płytkę na moim Ripleyu, a wkrótce potem osłonę dolnego wahacza. Zastąpiłem ją taśmą Mastic, przyciętą i podgrzaną do dopasowania. Efekt wyglądał jak fabryczny i znacznie wyciszył.

Ibis nie dorównuje jakością i filozofią nadmiernej konstrukcji ani gwarancji Santa Cruz, ale w zamian otrzymujesz lekką wagę, lepsze zawieszenie (IMO) i w przeszłości tańszą cenę, chociaż teraz są bliżej siebie. Musisz tylko zdecydować, czy kompromis jest tego wart.
 
Po pracy z gwarancją Ibis w warunkach warsztatowych, umieściłbym ich powyżej Treka, ale poniżej Santa Cruz. Trek zmusza do przeskakiwania przez wiele proceduralnych przeszkód, zanim cokolwiek zostanie zrobione i zazwyczaj wymaga wysłania danej części/ramy, aby rozpocząć proces gwarancyjny. Nawet części/ramy zatwierdzone do gwarancji zwykle wymagają tygodni lub miesięcy na wymianę. Najczęściej oferują klientowi dość słaby rabat na nowy rower, powiedzmy 20% zniżki. Santa Cruz prawie o nic nie pyta, zanim wyśle część zamienną/ramę i etykietę zwrotną dla starej części. Zazwyczaj cała procedura trwa tydzień lub mniej. Ibis jest pośrodku, określają wiele rzeczy jako "związane z uderzeniem", ale zazwyczaj współpracują z Tobą, aby znaleźć kompromis i są dość responsywni.

Od razu zgubiłem srebrną płytkę na moim Ripleyu, a ochraniacz tylnego trójkąta wkrótce potem. Zastąpiłem go taśmą Mastic pociętą i podgrzaną, aby pasowała. Rezultat wyglądał jak fabryczny i znacznie wyciszył.

Ibis nie dorównuje jakością i filozofią nadmiernej konstrukcji ani gwarancji Santa Cruz, ale w zamian otrzymujesz niską wagę, lepsze zawieszenie (IMO) i w przeszłości niższą cenę, chociaż teraz są bliżej siebie. Musisz tylko zdecydować, czy kompromis jest tego wart.
Dzięki Rusty za podzielenie się, dobrze jest mieć Twój wgląd. Geometria SC Megatower jest prawie identyczna z Ripmo, uznałbym to za bardzo dobrą opcję. Niska waga jest miła, ale w tym przypadku wolałbym grubsze ścianki.

Jaki jest Twój sposób na grzechotanie kabli?
 
Dzięki Rusty za udostępnienie, dobrze jest mieć Twój wgląd. Geometria SC Megatower jest prawie identyczna z Ripmo, uznałbym to za bardzo dobrą opcję. Niska waga jest miła, ale w tym przypadku wolałbym grubsze ściany.

Jaki jest Twój sposób na grzechotanie kabli?
Nigdy nie miałem problemów z grzechotaniem z moim Ridleyem lub v1 ripmo, ale może spróbuj dopasować wąż/obudowę ciaśniej za pomocą cienkiego owinięcia taśmą elektryczną lub koszulką termokurczliwą?
 
Po pracy z gwarancją Ibis w ustawieniach sklepowych, umieściłbym je powyżej Treka, ale poniżej Santa Cruz. Trek zmusza do przeskakiwania przez wiele proceduralnych obręczy, zanim cokolwiek zostanie zrobione i zwykle wymaga wysłania danej części/ramy, aby rozpocząć proces gwarancyjny. Nawet części/ramy zatwierdzone do gwarancji zwykle wymagają tygodni lub miesięcy na wymianę. Częściej niż rzadziej oferują klientowi dość słabą zniżkę na nowy rower, powiedzmy 20% zniżki. Santa Cruz prawie o nic nie pyta, zanim wyśle część/ramę zamienną i etykietę zwrotną dla starej. Zazwyczaj cała procedura trwa tydzień lub mniej. Ibis jest pośrodku, określają wiele rzeczy jako "związane z uderzeniem", ale zwykle współpracują z tobą, aby znaleźć kompromis i są dość responsywni.

Zaraz straciłem srebrną płytkę na moim Ripleyu, a mój fabryczny ochraniacz dolnej rury wkrótce potem. Zastąpiłem go taśmą Mastic, pociętą i podgrzaną, aby pasowała. Rezultat wyglądał fabrycznie i znacznie wyciszył.

Ibis nie dorównuje jakością i filozofią nadbudowy lub gwarancji Santa Cruz, ale w zamian otrzymujesz lekką wagę, lepsze zawieszenie (IMO) i w przeszłości tańszą cenę, chociaż teraz są bliżej siebie. Musisz tylko zdecydować, czy kompromis jest tego wart.
Człowieku, skłaniam się ku zgodzie z tym. Przeczytałem kilka pękniętych karbonowych sztyc Ibis na MTBR i odmówiono im gwarancji... z różnych powodów oczywiście i każda sytuacja jest inna. Moje własne doświadczenie było takie, że musiałem poradzić sobie z półzapieczoną śrubą podczas wyjmowania górnego łącznika w mojej poprzedniej ramie AF. Jest to dobrze udokumentowany problem na forum AF. Odpowiedź Ibisa brzmiała: "jeśli się tym martwisz, kup nowy zestaw śrub". Problem
prawdopodobnie wynika z tego, że tylny lub przedni trójkąt nie jest idealnie wyrównany z fabryki. Co prawda, mój problem nie był tak zły, jak u niektórych innych właścicieli AF, których wyrównanie przodu i tyłu jest tak złe, że widelec faktycznie ociera się trochę o rurę podsiodłową - w każdym razie odbiegam od tematu, ale to kolejny aspekt jakości. Śruby były tanie, więc nie robiłem z nimi zamieszania, a nowe wkręcają się bez większych problemów.

W V2 jakość lakieru w niektórych obszarach można poprawić, tj. w okolicach główki ramy. Kiedyś miałem Santa Cruz, więc jakość lakieru Ibis nie dorównuje. Górny łącznik to tylko jeden z twoich zmartwień. Nasz kolega OZibis słusznie zwrócił uwagę, dlaczego tak wiele osób ma problemy z ustawieniami tylnego amortyzatora - to sztywne tuleje od nowości. Ibis przeszedł z pełnego łożyskowania na tuleje około 2016 roku. Nadal mam HD3 z pełnym łożyskowaniem w punktach obrotu, a działanie wahacza to dzień i noc w porównaniu do mojego Ripmo. Zdejmij amortyzator i poruszaj tylnym trójkątem w górę i w dół, a zauważysz, jak sztywny jest. Wciśnij tylny trójkąt do pełnego skoku i puść... zauważysz, że tył nie opada pod własnym ciężarem. W każdym razie, jeśli chcesz naprawy, wyszukaj jego nazwisko na tej stronie, a znajdziesz kilka naprawdę dobrych, szczegółowych instrukcji.

Jeśli chodzi o hałas i grzechotanie, nie przeszkadzają mi już tak bardzo jak kiedyś, ponieważ moje piasty i9 zagłuszają je [emoji16] To wszystko zależy od konserwacji; grzechotanie, piski i hałas mogą pochodzić z dowolnego miejsca i o każdej porze... Jestem pewien, że rowery Santa Cruz nie są odporne. Zazwyczaj jest to szyna siodełka lub brudne kółko pasowe w mojej przerzutce SLX, które po oczyszczeniu i nasmarowaniu znika. Wyjścia kabli, zasadniczo wypróbowałem kilka metod... Jedna sztuczka, która u mnie zadziałała, to dobra, stara taśma izolacyjna, można kontrolować grubość i upychać ją w portach wyjściowych bez uszkadzania lakieru.

Zalety i wady. Żaden rower nie jest idealny, ale rowery Ibis są cholernie blisko!

Wysłane z mojego iPhone'a za pomocą Tapatalk
 
Dzięki Rusty za podzielenie się, dobrze jest mieć Twój wgląd. Geometria SC Megatower jest prawie identyczna z Ripmo, uznałbym to za bardzo dobrą opcję. Niska waga jest miła, ale w tym przypadku wolałbym grubsze ściany.

Jaki jest Twój sposób na grzechotanie kabli?
Plastikowa linia lotnicza pneumatyczna. Przynajmniej tutaj można ją dostać od Enzed lub Pirtek, czyli miejsc, które zajmują się wężami hydraulicznymi i złączkami. Właśnie dostałem odpowiedni rozmiar i odciąłem kawałek o długości około 20 mm, a następnie przeciąłem go wzdłuż jednej strony i owinąłem wokół kabla, a następnie włożyłem go do punktów wejścia. Nie wyeliminowało to całkowicie grzechotania, ale zmniejszyło je prawdopodobnie o 75-80%. Jeżdżę na Onyx Vesper w moim rowerze i ogólnie jest to dość cicha jazda. Jest trochę hałasu, ale myślę, że posiadanie cichej piasty sprawia, że ​​jesteś bardziej świadomy innych hałasów.
 
Czy ktoś jeździł na amortyzatorze Kitsuma w którymś z tych rowerów? Cane Creek twierdzi, że zakres kompresji byłby w porządku, ale słyszałem, jak co najmniej jedna osoba mówi, że amortyzator jest zbyt mocno tłumiony dla ripmo.

A takze, jeśli ktoś ma na sprzedaż ramę w rozmiarze L, proszę o kontakt prywatną wiadomością!
Tak, jeździłem na Kitsuma Air w moim Rip. Powiem tylko, że jestem wielkim fanem CC, bo jestem duży i byli niezawodni. Mam DBA w moim HD5, który jest świetny. Mam Kitsuma Air w moim krótszym rowerze 29er, który również lubię. Ale nie mogłem sprawić, żeby Kitsuma i RIP dogadywali się tak bardzo, jak bym chciał. Nawet wysłałem e-mail do CC z prośbą o poradę, co uznałem za niezbyt pomocne. Więc wysłałem mojego Topaza do DVO w celu dostrojenia na zamówienie nie tak dawno temu. (Dostrajanie DVO na zamówienie jest tanie FYI)

Niestety, zrobiłem tylko kilka jazd na nowym amortyzatorze, zanim moje BB się zepsuło i wysłałem go do gwarancji, co było już dawno temu. Miałem bardzo niskie oczekiwania co do dostrojenia DVO. Wolę bardzo regulowany amortyzator, ale byłem naprawdę pod wrażeniem tych 2 jazd. Jest też lżejszy.

Powiem jeszcze jedną ostatnią rzecz. Kupiłem ShockWiz i mówi mi na wszystkich moich rowerach, żeby obniżyć HSC i LSC. Założyłem, że to tylko dlatego, że jeździłem na ramach Ibis, ale kiedy powiedziałem to lokalnemu tunerowi, powiedział, że to samo dotyczy wielu osób, a nie tylko rowerów Ibis.
 
Dobra informacja zwrotna, miałem DB inline na dwóch moich rowerach i mam Helm MKII, który uruchomiłbym na Ripmo, gdybym kiedykolwiek znalazł ramę!

Wysłałem e-mail do CC i wysłali mi wykres dźwigni dla Ripmo i zapewnili mnie, że Kitsuma ma wystarczającą regulację kompresji, aby dobrze współpracować z Ripmo. Jesteś lżejszym facetem? Jestem cięższy, 200 funtów przed sprzętem, więc może trochę większa kompresja nie byłaby dla mnie tak dużym problemem?
 
Dobry feedback, miałem DB inline na dwóch moich rowerach i mam Helm MKII, który uruchomiłbym na Ripmo, gdybym tylko mógł znaleźć ramę!

Wysłałem e-mail do CC i wysłali mi wykres dźwigni dla ripmo i zapewnili mnie, że Kitsuma ma wystarczającą regulację kompresji, aby dobrze współpracować z Ripmo. Jesteś lżejszym facetem? Jestem cięższy, 200 funtów przed sprzętem, więc może trochę większa kompresja nie byłaby dla mnie tak dużym problemem?
Pozwólcie, że powiem, że jestem trochę cięższy od ciebie, dlatego tak bardzo podobały mi się amortyzatory CC, zarówno ze względu na niezawodność, jak i możliwość regulacji.

Trochę zabawne, że kiedy wysłałem e-mail do CC, powiedzieli mi, żebym używał podkładek i obniżył ciśnienie. To było do bani. Kiedy powiedziałem to tunerowi w DVO, powiedział, żeby nigdy nie używać podkładek, jeśli jesteś dużym facetem. Zbyt szybko narasta na końcu skoku. Więc kiedy Topaz był strojony, wyjąłem podkładki z Kitsumy i doprowadziłem go do stanu prawie akceptowalnego. Nadal rozważam, czy lokalny tuner może trochę pobawić się Kitsumą, żeby zobaczyć, czy może być lepiej, ale tbd. Najpierw potrzebuję mojego BB! I mniej dymu w powietrzu, żeby móc jeździć!
 
Pozwólcie, że powiem, że jestem trochę cięższy od was, dlatego tak bardzo podobały mi się amortyzatory CC, zarówno ze względu na niezawodność, jak i możliwość regulacji.

Trochę zabawne, że kiedy wysłałem e-mail do CC, powiedzieli mi, żebym używał podkładek dystansowych i obniżył ciśnienie. To było do bani. Kiedy powiedziałem to tunerowi w DVO, powiedział, żeby nigdy nie używać podkładek dystansowych, jeśli jest się dużym facetem. Zbyt szybko narasta pod koniec skoku. Więc kiedy Topaz był strojony, wyjąłem podkładki dystansowe z Kitsumy i doprowadziłem go do stanu prawie akceptowalnego. Nadal rozważam, czy lokalny tuner może pobawić się trochę Kitsumą, żeby zobaczyć, czy może być lepiej, ale tbd. Najpierw potrzebuję mojego BB z powrotem! I mniej dymu w powietrzu, żeby móc jeździć!
Jeszcze raz dziękuję. Nigdy nie używałem reduktora objętości w amortyzatorze CC, chociaż uzyskałem dobry efekt ze sprzętem RS i Fox. Nigdy nie słyszałem, żeby ciężsi rowerzyści mieli całkowicie unikać podkładek dystansowych.
 
Wskazany post o AF vs V2.

Ja, jak i kilku innych, przeszliśmy z AF na V2. Dużo do polubienia w BZB v2, ale oto moje porównanie i szczerze mówiąc, irytacja

V2 to płynniejsza, cichsza, szybsza/bardziej zwrotna jazda z boku na bok. Z pewnością bardziej dopracowana wersja AF. Patrząc wstecz, gdybym miał to wszystko zrobić jeszcze raz... meh - nie jestem pewien. Posłuchaj - rozumiem, co tu przeczytasz - że narzekam na to, że mam jeden z najładniejszych wszechstronnych rowerów w branży rowerowej. Naprawdę, nie narzekam, ale po prostu mówię - prawdopodobnie byłbym w pełni zadowolony z AF, teraz, gdy mam czas na refleksję i mnóstwo przejażdżek za sobą.

Co prowadzi mnie do mylącej części... odczucia/jazdy tylnego zawieszenia.

Mój AF z Topazem był genialny. Szeroki sweet spot i jedna z najlepszych jazd na amortyzatorze powietrznym, jakie kiedykolwiek miałem - do dziś. V2 - ten sam amortyzator, to samo ustawienie i absolutny badziew. Nadal badziew - ciągle próbuję i nawet wysłałem do DVO w celu "gwarancji". Dostałem go z powrotem, przykręciłem i badziew. Szorstki, nie można wykorzystać pełnego skoku bez licznych kompromisów itp... Jeździłem AF/Topaz prawie na pełnym otwarciu i działało to tak dobrze i było tak elastyczne. V2 z tym samym ustawieniem i jestem rzucany i po prostu szorstka jazda. Zacznij zwalniać odbicie, a rower jest martwy i bardziej szorstki. Przy okazji - mam prawie nowy, wysłany do DVO topaz na sprzedaż :)

Na szczęście kupiłem JadeX coil takeoff. Rozwiązane dla większości problemów, które znalazłem, próbując uzyskać tak dobrą jazdę z V2, ale - wciąż walczę, aby znaleźć prawie taką samą zdolność DH i jakość jazdy, jaką opracowałem/dostrojiłem z AF i Topazem.

AF/Topaz miał dość szerokie okno, w którym czuł się dobrze do świetnego przez cały czas. 27-35% ugięcia i działało świetnie. Naprawdę żadnych skarg. V2/Topaz - nigdy się nie zbliżył. Nawet z cewką okno i jazdy, w których powiedziałem: O tak - jest, w najlepszym razie 1 na 10.

Spędziłem dużo czasu, będąc bardzo wytrwałym w konfiguracji. Użyłem metody bracketing itp... Bardzo ostrożnie wyczyściłem tuleje (dzięki Oz/Tan itp...), sprawdziłem wszystkie sworznie obrotu. Szczerze mówiąc, kiedy koło i amortyzator są zdjęte i po prostu poruszam trójkątem i jarzmem amortyzatora - nic nie czuję - nie jest ciasno, żadnych wcięć/haczyków itp. - moim zdaniem porusza się bardzo ładnie. Przepraszam, że jestem taki zgorzkniały, ale jestem trochę oszołomiony sytuacją i chciałbym mieć swój stary rower z powrotem... Jakieś przemyślenia/pomysły??
 
961 - 980 of 1,853 Posts