Mountain Bike Reviews Forum banner

GT Fury Carbon 50% korting op DH-fiets

6.6K views 55 replies 15 participants last post by  2supple  
#1 · (Edited)
Nou, ik heb net weer een GT gekocht.
Ik heb een paar weken geleden de Labomba Pro gekocht en nu de Fury Carbon.

Ik rijd misschien 3-4 keer per jaar in het park, voor deze prijs is het de moeite waard in vergelijking met het vernietigen van mijn enduro.

#5 ·
Dang, dat is geen slechte deal.

$1300 voor een high pivot carbon frame DH bike, met een shock? En het gebruikt ook normale boost spacing, wat het gemakkelijker maakt om die enduro wielset over te zetten.

De geo ziet er ook niet slecht uit.
Ik heb de Elite Build gekregen. Frame was $1300, maar voor $2450 is de fiets berijdbaar zonder iets anders te doen.
De banden zijn ongeveer $100 per stuk, de wielen zijn misschien goedkoop, maar $300 voor een paar of tenminste ik kan er geen vinden voor minder. De vork is minstens $8-900 waard.
De remmen, zeker niets bijzonders, maar ze garanderen dat de wielen blokkeren. De X-Fusion shock kreeg volgens wat ik heb gelezen goede recensies. Ik ben enthousiast.

#7 ·
Welke maat moet ik nemen? Ik ben 1,88 m lang - op de grens van maat L en XL. Ik vind de 485 reach op mijn Spesh Enduro fijn. Ik hou niet van het monsterlijke lange front center en de wielbasis op de XL. Maar wil me niet krap voelen of over de stuurstang op de L. Maar ik heb beperkte ervaring met een DH-fiets.
Hulp

#10 ·
Welke maat moet ik nemen? Ik ben 6' 2" - op de grens van maat L en XL. Ik hou van de 485 reach op mijn Spesh Enduro. Ik hou niet van de monster lange voorkant en wielbasis op de XL. Maar wil me niet krap of over de stuurstang voelen op de L. Maar ik heb beperkte ervaring met een DH-fiets.

Hulp

View attachment 2128584
View attachment 2128585
Ik ben 6'1" op blote voeten, en als het ertoe doet, zou ik naar de XL kijken.

En ik rijd normaal gesproken een Kavenz VHp in maat large met 480 mm reach. Maar voor het fietspark zou ik genieten van wat meer reach en stack. Ook zal het oorcentrum wat groeien onder sag, met het hoge draaipunt.

#11 · (Edited)
De echte deals zijn op de dirtjumpers, zo ongeveer impuls aankoop gebied. Ik weet niet over de Fury Elite. Mijn probleem is dat de onderdelen zo slecht zijn, Chinese crankstel, 10 jaar oude aandrijflijn (hoe/waar kregen ze X7 onderdelen?), Rush demper vork (?), ik weet niet hoe goed of slecht de XFusion demper is. Het gaat veel geld kosten om dat beter te laten werken dan mijn endurofiets. Als je nog niets goeds voor het park hebt, dan zou het goed kunnen zijn, maar als je een goede endurofiets hebt met high-end vering, dan denk ik niet dat het beter zal zijn zonder upgrades. Garantie zal waarschijnlijk geen ding zijn, aangezien het erop lijkt dat GT helaas failliet gaat. Ik hoopte echt dat de Pro in de uitverkoop zou gaan, want de onderdelen zijn top, als het frame brak, dan zou je tenminste de waarde van de onderdelen hebben.

#13 · (Edited)
De echte deals zijn op de dirtjumpers, zo'n beetje impuls aankoop gebied.

Ik weet niet over de Fury Elite. Mijn probleem is dat de onderdelen waanzinnig slecht zijn, Chinese crankset, 10 jaar oude aandrijflijn (hoe/waar kregen ze X7 onderdelen?), Rush damper vork (?), ik weet niet hoe goed of slecht de XFusion demper is, maar te oordelen naar de andere onderdelen is het waarschijnlijk niet goed. Gaat een hoop geld kosten om dat beter te laten draaien dan mijn endurofiets.
Ik kijk persoonlijk naar de frame only optie. De complete build is een killer deal maar ik weet wat ik wil en zou een hoop spullen vervangen. Ik ben een hamster en heb een hoop spullen om op te gooien, de vork zou mijn grootste kostenpost zijn. Fox Factory gold is in de aanbieding voor 1500 :)

#17 ·
Thomas Genon reed een medium maat op hardline en hij is 6' groot.

Ik kan echt niet beslissen over de L of XL. Ik wil geen complete monstertruck, of over de stuurstang voelen. Dilemma

Ook, is het idler gear proprietair? Als ik dit oppak, kan ik misschien wat onderdelen en zo kopen. Maar ik zou deze fiets voor een heeele lange tijd houden, dus ik wil weten of ik bepaalde onderdelen zoals hangers en de idler gear kan krijgen.

GT gaat misschien niet helemaal weg. Misschien gewoon een pauze, en wordt misschien verkocht.

#18 ·
Thomas Genon reed een medium maat bij hardline en hij is 6' lang.

Ik kan echt niet beslissen over de L of XL. Ik wil geen complete monstertruck, of me over de stuurstang voelen. Dilemma

Is het stationair tandwiel ook merkeigen? Als ik dit oppak, koop ik misschien wat onderdelen en zo. Maar ik zou deze fiets heel lang houden, dus ik wil weten of ik bepaalde onderdelen kan krijgen, zoals hangers en het stationair tandwiel.

GT gaat misschien niet helemaal weg. Misschien gewoon een pauze, en wordt misschien verkocht.
Ja, maar Danny Hart was volgens mij 5'10" en reed een L voor wereldbekers.
Neem gewoon wat je denkt dat je leuk vindt. Je **** geen van beide kanten verkeerd gaan.

#49 ·
Heb de mijne, grootste ergernis. De leien zijn niet omkeerbaar en ik rijd mijn achterkant links en voorkant rechts. Een andere ergerlijke zaak is echter dat mijn voorkant ontlucht moet worden. Wat het toch wel zou zijn geworden. Ik hoopte alleen niet zo snel. De remmen zouden werken, alleen zitten de ontluchtingspoorten aan de onderkant.

Dus afgezien van het inkorten van stuur en zadelbuis is het een geweldige deal. Super eenvoudig te monteren en erg goed verpakt.