Mountain Bike Reviews Forum banner

Kader Alaska-koolstof nu voor 820 dollar. Alleen L en XL beschikbaar

4.8K views 20 replies 10 participants last post by  rocwandrer  
#1 ·
#9 ·
Hoe zit het met de goedkopere carbon, alle maten beschikbaar?
[Oh, ik zie dat de goedkopere geen promocodes toestaat]
Nog steeds maar $999 met iets lagere componentspecificaties, maar grotendeels hetzelfde.
Welke specificaties zijn lager? Ik zie niets anders dan de kleur, tenminste in de "Features" lijst.

Ik bekijk dit al een tijdje voor mijn vrouw en ik om fatbiken te proberen, en ik krijg jeuk om te bestellen... Als de korting op de zwarte zou worden toegepast, zou het zeker al onderweg zijn. Ik kan echter geen maatinfo voor het frame vinden, dus dat is één ding dat me weghoudt (het enige wat ik weet is dat we tussen de kleinere twee maten zouden zitten, dus het groene frame is geen optie). Het andere dat me weghoudt, is dat mijn vrouw zegt: "We hebben de afgelopen twee jaar niet genoeg sneeuw gehad voor goed fatbiken." 😒 Ze heeft niet echt ongelijk.

Wow, dat is een goede prijs.

Ik vraag me af hoe het over het algemeen presteert in vergelijking met mijn farley 5. Ik kan er geen geometrie-diagrammen voor vinden, laat staan voor de XL.
BikeInsights heeft de XL (weet niet of het klopt) - Vergelijk: 2022 Framed Bikes Alaskan Carbon Fat Bike 26" Carbon 22" vs 2023 Trek Bikes Farley 5 XL,

#10 ·
Welke specificaties zijn lager? Ik zie niets anders dan de kleur, tenminste in de "Features" lijst.

Ik bekijk dit al een tijdje voor mijn vrouw en ik om fatbiken te proberen, en het begint te kriebelen om te bestellen... Als de korting op de zwarte van toepassing was, zou hij zeker al onderweg zijn. Ik kan echter geen maatvoering vinden voor het frame, dus dat is één ding dat me weghoudt (het enige wat ik weet is dat we tussen de kleinere twee maten zouden zitten, dus het groene frame is geen optie). Het andere dat me weghoudt, is dat mijn vrouw zegt: "We hebben de afgelopen twee jaar niet genoeg sneeuw gehad voor goed fatbiken." 😒 Ze heeft niet echt ongelijk.

BikeInsights heeft de XL (weet niet of het klopt) - Vergelijk: 2022 Framed Bikes Alaskan Carbon Fat Bike 26" Carbon 22" vs 2023 Trek Bikes Farley 5 XL,
Ik geloof dat dit klopt. Dit frame is in 2019 bijgewerkt naar de huidige versie en is niet veranderd. De huidige versie heeft een 68,5* HTA.

#17 ·
Beide kleuren en alle maten zijn nu in de uitverkoop, zij het voor een iets hogere prijs (~$850)
Geweldig, we komen er wel. 😅 Heeft iemand accurate maatadviezen voor deze dingen? Ik ben erin geslaagd deze maattabel op te duikelen:

Image

Maar die beveelt het 16" frame aan voor mezelf en mijn vrouw (1,68 m en 1,70 m), maar de stack en reach impliceren dat het zelfs kleiner is dan mijn hardtail die iets te klein aanvoelt voor mij?

#19 ·
Hoge zitbuis en korte reach... Kan niet veel dropper gebruiken, moet een lange stuurpen gebruiken als je een vergelijkbare reach wilt als moderne frames.
Jammer - maakt dat het tegenwoordig een soort "vermijden"? Of is het nog steeds de moeite waard, aangezien het ongeveer de helft is van een fiets die wel een moderne geo heeft? Hoeveel verschil gaat het maken? Ik ben voornamelijk op zoek naar een andere manier om Zwiften in de winter te onderbreken. En zou er waarschijnlijk een paar keer in de warmere maanden mee rommelen, gewoon voor de lol en om mezelf eraan te herinneren om het fietsen niet te serieus te nemen...