Mountain Bike Reviews Forum banner
41 - 60 of 88 Posts
Ze hebben de mijne ontvangen op maandag 8 januari 2022 met slurpen en rebound en compressie die niet werkte, gisteren op de 11e gemaild om te zeggen dat het was goedgekeurd en ze hebben me een 24-uurs exemplaar gestuurd dat morgen bezorgd moet worden... VK, 3 dagen doorlooptijd, best indrukwekkend 👌👌

Discussion starter · #44 ·
Ik ken een paar jongens die hebben geruild voor de nieuwe Vivid. Hun X2 opgestuurd en de garantie gekregen en verkocht. Ik overweeg deze optie. Ik heb echt geweldige dingen over de Vivid gehoord, hetzelfde gewicht ook.

Het lijkt erop dat de wederverkoop van nieuwe '24-modellen een beetje te lijden heeft. Pinkbike heeft een aantal goede aanbiedingen voor mensen die er een willen kopen.
ik heb een tweede Float X2 factory, die ik in december '22 nieuw heb gekocht, die af en toe een bonkend geluid maakt en die ik mogelijk opstuur. Ik kan die verkopen en vervangen door een DHX2-veer.

Ik kocht een 2022 Float X2, nieuw van de uitverkooppagina van Jenson voor een zeer goede prijs. Ontving het een paar dagen geleden, struikelde toen over dit en andere threads over de vervangingen.

Belde de Fox Service tech en heb nu de nieuwe 2022-versie opgestuurd voor een 2024 X2-vervanging. Tech gaf aan dat de '24 X2 op voorraad is in hun servicecenter in North Carolina en een doorlooptijd van een paar dagen.

Belangrijk: Navigeer in het telefoonmenu naar de FOX Bike-afdeling en druk vervolgens op 2 voor Service. Als u op 1 drukt, krijgt u productondersteuning (Verkoop?) en zij zullen de vervanging niet aanbieden.

Daarnaast vroeg hij naar mijn fiets en stelde voor om te vragen naar de Specialized tune voor de Turbo Levo, en om op het online serviceformulier te vermelden dat mijn '21-model een slag van 52,5 mm heeft. Hij zei ook dat ze volumepacers zouden installeren als ik het vroeg, dus ik noteerde op het online retourformulier dat ze er 2 in moesten zetten.

Slechte tijd voor Fox om geld te verbranden aan garantieclaims. FOX-aandelen zijn YTD 40% gedaald, ik geef de Float X2 de schuld. :LOL:

Ja hoor! Koop het, best goedkoop op dit moment. :)

Het FOXF-conglomeraat kocht onlangs een grote honkbalknuppel fabrikant voor $570 miljoen om aan de portefeuille toe te voegen. Als voormalig Little League-vader zou ik zeggen dat dat een goede zet is. Die knuppels zijn hot *hit in de "ouders die duizenden uitgeven aan Little League" scene.

Slechte tijd voor Fox om geld te verbranden aan garantieclaims.
Het aandeel FOX is YTD 40% gedaald, ik geef de Float X2 de schuld. :LOL:
Misschien bedoelde je YoY. YtD zijn ze slechts ongeveer 4% gedaald, maar we zitten pas 13 dagen in het jaar.

Zolang ze maar solvent blijven totdat ik mijn 2024 X2 krijg, ben ik blij. ;)

Het lijkt een slimme zet om hun merk te beschermen door te investeren in het vervangen van alle 21-23 X2 schokdempers die ze kunnen. Op de lange termijn zou het zich moeten uitbetalen.
Niets mis mee om trots te zijn op hun werk en het juiste te doen als ze een fout maken door de goede spullen in handen van hun klanten te geven.

Ik weet niet hoe het zit met trots op hun werk, maar deze dingen gaan nu al meer dan 3 jaar kapot.

Ik heb nog steeds een "oude" versie op een gloednieuw frame dat ik pas een paar maanden geleden heb gekregen. Ik moest een serviceverzoek indienen, het zelf opsturen en verzendkosten betalen om de verbeterde '24-vervanging te krijgen.

Het fatsoenlijke zou zijn geweest om het te ruilen via de fietsfabrikant voordat het ooit bij de klant kwam, want ze weten dat de '21-'23-versies van de Float X2 rotzooi zijn. Fox doet gewoon alles om het woord "terugroepactie" te vermijden.

Ik weet niet hoe het zit met trots op hun werk, maar deze dingen gaan al meer dan 3 jaar kapot.

Ik heb nog steeds een "oude" versie op een gloednieuw frame dat ik een paar maanden geleden heb gekregen. Ik moest een serviceverzoek indienen, het op eigen kosten opsturen en de verzendkosten betalen om de verbeterde '24-vervanging te krijgen.

De juiste aanpak zou zijn geweest om het via de fietsfabrikant te ruilen voordat het ooit bij de klant terechtkwam, want ze weten dat de '21-'23-versies van de Float X2 waardeloos zijn. Fox doet gewoon alles om het woord "terugroepactie" te vermijden.
Het doel van een terugroepactie die door de overheid wordt opgelegd, is om een bedrijf te dwingen het juiste te doen. Fox doet het juiste zonder dat het hoeft te worden gezegd. Daarom is een terugroepactie niet nodig. Voor mij toont elk bedrijf dat dit proactief doet, toewijding aan zijn klant en trots op zijn product.

Fox bestaat al lang voordat MTB een ding was. Een probleem met een van de honderden succesvolle producten is niet zo'n groot probleem. In de drie jaar daarvoor verwacht ik dat ze dingen hebben geprobeerd te repareren en daarbij meer details over de problemen hebben geleerd. Dit leidde ertoe dat ze zich realiseerden dat het opnieuw ontworpen moest worden. Die engineering en testing kost tijd. Om nog maar te zwijgen van logistiek, supply chain en andere factoren die een rol spelen bij massaproductie en distributie.

Het basisprincipe van de schokdemper is nog steeds geldig en innovatief. Sommige interne onderdelen moesten worden vernieuwd om hem duurzamer te maken. Hopelijk gaat het '24-model lang mee.

Momenteel krijgt iedereen die een probleem heeft met zijn X2 en contact opneemt met de serviceafdeling van Fox, gratis een nieuw '24-model X2.

Degenen die nooit problemen ervaren, hebben de vervanging niet nodig. Voor hen geldt: "als het niet kapot is, repareer het dan niet".

Ik heb gelezen dat sommigen via hun lokale fietsenwinkel de ruil hebben laten uitvoeren. Voor mij is het een uur naar de dichtstbijzijnde winkel, dus ik betaal graag de $11 verzendkosten per enkele reis om mezelf de twee retourritten naar de stad en vier uur van mijn leven te besparen. Dat zijn de kosten van een burger en een biertje na de rit. Goedkoop.

Dat klopt niet over het doel van een terugroepactie, het is eigenlijk iets dat vrijwillig door de fabrikant kan worden gedaan en dient dus om aan te geven dat er iets defect is. Hier hoopt Fox dat mensen dit niet te weten komen, een terugroepactie zou betekenen dat een veel hoger percentage mensen te weten zou komen dat ze in wezen een nieuwe '24-schokdemper kunnen krijgen voor de verzendkosten. Ik denk ook niet dat je **** zeggen dat dit slechts één probleem is, waren Fox-canisters niet een paar jaar geleden ontploffingsgevaarlijk en moesten ze een terugroepactie uitvaardigen? Lijkt een teken te zijn van herhaalde kwaliteits- of technische ontwerpproblemen. Ook, wat betreft uw opmerking "als het niet kapot is, repareer het dan niet", dat is geen goed advies. De realiteit is dat het met deze schokdemper slechts een kwestie van tijd is, ik sprak met een lokale winkel die zei dat deze dingen vanaf het begin waardeloos zijn geweest en sommige faalden na 10 uur, andere na 50 uur, maar er is een probleem met ze allemaal. "Als het niet kapot is, stuur het dan toch op" is hier waarschijnlijk de betere uitdrukking.

Wat ik bedoelde met "if it ain't broke" is dat er genoeg mensen zijn die fietsen kopen en nooit op een niveau rijden dat een dubieuze schokdemper tot het punt drijft dat een probleem wordt gerealiseerd. Heel veel rijders hebben geen idee hoe ze de vering moeten afstellen, ze hadden gewoon genoeg besteedbaar inkomen om de mooie rit te krijgen om mee te pronken. Dan rijden ze eigenlijk nooit vaak genoeg om de conditie en vaardigheid te verbeteren om te passen bij de fiets die ze hebben gekocht.

Er is geen goede reden om een schokdemper te vervangen op fietsen die in de garage staan en stof verzamelen als het probleem waarschijnlijk niet tot letsel leidt. Gelukkig, als een van die eigenaren de fiets verkoopt aan iemand die de zwakte blootlegt, zal Fox de schokdemper graag vervangen.

De potentieel exploderende luchttanks zaten ook op de X2, van vóór 2001, en die werden teruggeroepen door Fox, niet door een externe opdracht. Dit was het soort probleem dat mogelijk tot letsel kon leiden. Een terugroepactie was gepast.

Feit is dat een of meer Fox-ingenieurs slechte beslissingen hebben genomen in het vroege ontwerp van de X2. Ronde 1 (luchttank te dun) en 2 (lekkende afdichting die de olie laat schuimen *). Hopelijk resulteert ronde 3 in de schokdemper die we van Fox verwachten.

Wat betreft "if it ain't broke, send it in anyway" ... Dat is precies wat ik deed. Gloednieuwe 2022 Float X2 gevonden op de uitverkooppagina. Vers uit de Jenson-doos heb ik een serviceverzoek bij Fox ingediend en het opgestuurd. Zou de vervanging in iets meer dan een week moeten hebben als alles soepel verloopt. Mensen die begrijpen hoe de apparatuur werkt en deze waarschijnlijk zullen breken, zouden dit allemaal moeten doen. Met een beetje geluk struikelen ze misschien over deze thread of andere (zoals ik deed, na het bestellen van de schokdemper) en Fox zal ze graag helpen.

* Zie uitstekende beschrijving door @Dougal hieronder

Wat ik bedoelde met "als het niet kapot is", is dat er genoeg mensen zijn die fietsen kopen en nooit op een niveau rijden dat een dubieuze schokdemper tot het punt drijft dat een probleem wordt gerealiseerd. Veel, veel rijders hebben geen idee hoe ze de vering moeten afstellen, ze hadden gewoon genoeg besteedbaar inkomen om de mooie rit te krijgen om mee te pronken. Dan rijden ze eigenlijk nooit vaak genoeg om de conditie en vaardigheid te verbeteren om te passen bij de fiets die ze hebben gekocht.

Er is geen goede reden om een schokdemper te vervangen op fietsen die in de garage staan en stof verzamelen als het probleem waarschijnlijk niet tot letsel leidt. Gelukkig, als een van die eigenaren de fiets verkoopt aan iemand die de zwakte blootlegt, zal Fox graag de schokdemper vervangen.

De potentieel exploderende luchttanks zaten ook op de X2, pre-2001, en die werden teruggeroepen door Fox, niet door een externe opdracht. Dit was het soort probleem dat tot letsel kon leiden. Een terugroepactie was gepast.

Het feit is dat een of meer Fox-ingenieurs slechte beslissingen hebben genomen in het vroege ontwerp van de X2. Ronde 1 (luchttank te dun) en 2 (lekkende afdichting die de olie laat schuimen). Hopelijk zal ronde 3 resulteren in de schokdemper die we van Fox verwachten.
Het is geen lekkende afdichting. De schoklichamen op de trunnion-exemplaren scheurden en lekten extern. De afstemmingsschema's genereerden duizenden PSI druk intern, waardoor de o-ringen uit de ontluchtingsschroeven werden geblazen en de schokdempers lucht aanzogen. Ontluchtingsschroeven en afdichtingen die Fox al ongeveer twintig jaar zonder problemen gebruikt op andere schokdempers. Elke ophangingswerkplaats heeft video's van deze X2-schokdempers die schuim onder hoge druk (honderden PSI op een geventileerde schokdemper) in plastic zakken of wastafels blazen.

Fox moest deze vervangen om hun reputatie te beschermen. Ik juich toe dat ze het hebben gedaan, want het moest echt gebeuren.

Bedankt voor die info @Dougal

Toen ik met de servicemonteur van Fox sprak, noemde hij dat er een Specialized Turbo Levo-afstelling was die ik misschien in overweging kon nemen. Dus ik heb het aangevraagd op het online serviceformulier.

Na het lezen van een andere post van u, vroeg ik me af of deze samenwerking tussen Fox en Specialized op het '24-model was, of het eerdere model, en heb een e-mail gestuurd met het verzoek om opheldering. Ik ben er zeker van dat een standaard afstelling de voorkeur zou hebben boven een afstelling van een eerdere, problematische versie van de demper.

Heeft u meer details over de tijdlijn van een aangepaste afstelling die voor Specialized voor de Levo-toepassing is gemaakt?

Bedankt voor die info @Dougal

Toen ik met de servicemonteur van Fox sprak, noemde hij dat er een Specialized Turbo Levo-afstelling was die ik misschien zou overwegen. Dus ik heb erom gevraagd op het online serviceformulier.

Na het lezen van een andere post van jou, vroeg ik me af of deze samenwerking tussen Fox en Specialized op het '24-model was, of, het eerdere model, en heb een e-mail gestuurd met het verzoek om opheldering. Ik ben er zeker van dat een standaard afstelling de voorkeur zou hebben boven een afstelling van een eerdere, problematische versie van de demper.

Heeft u meer details over de tijdlijn van een aangepaste afstelling die voor Specialized is gemaakt voor de Levo-toepassing?
Fox heeft er zoveel afstellingen voor dat het onmogelijk is om het bij te houden. Ik heb zelfs dempers gehad met zogenaamd identieke afstellingen die heel verschillend dyno'den en verschillende shim stacks van binnen aantroffen. Dus of dat nu een opzettelijke revisie of een montagefout is, weet ik gewoon niet.

Ik weet wel dat frame- en schokdempersfabrikanten vaker de verkeerde afstellingen kiezen dan de juiste. Sommige worden onzinnig zacht, andere waanzinnig stevig. Geen rijm of reden.

Bedankt, ik neem contact met ze op en vraag naar de standaard Fox-afstelling, niets bijzonders voor mij.

Update:
In de e-mail raadde de Service Writer (die op dezelfde motorfiets rijdt als ik, met deze schokdemper) een "medium" compressie- en rebound-afstelling en 2 volume spacers aan op basis van mijn gewicht.

Wat betreft de Specialized Tune, het beste wat ze konden doen was het zo dicht mogelijk benaderen op het '24-model. Die afstelling was een compressie "licht" en rebound "medium" en hij vond dat het niet goed bij mij zou passen.

Ik heb Fox in Amerika gemaild om te bevestigen dat mijn schokdemper vervangen moest worden. Daarna heb ik de e-mail aan mijn distributeur in Europa gegeven en zij hebben een vervanging geregeld.

41 - 60 of 88 Posts