Mountain Bike Reviews Forum banner

Fietsbel/hoorn

3.9K views 26 replies 13 participants last post by  Harold  
#1 ·
Hallo allemaal

In mijn deel van de wereld is het wettelijk verplicht dat fietsen een bel hebben. Momenteel gebruik ik een Cateye-bel die redelijk goed werkt, maar om wat voor reden dan ook lijken veel fietsers en voetgangers die ik tegenkom hem nooit te horen. Dus heb ik een extra horzelhoorn (> 110 dB) op mijn stuur geĂŻnstalleerd, maar omdat het niet als een bel klinkt en meer als schel, lijken mensen geen idee te hebben wat het is en gaan ervan uit dat het geen fietser is en negeren het weer. Als laatste redmiddel schreeuw en vloek ik, maar dat heeft niet veel goeds gedaan voor mijn keel.

Is iemand al een luid fietsbelproduct tegengekomen? (elektrisch of handmatig)

#5 ·
#8 ·
Ik had er gisteren een van de eeuwig onwetenden. Groep van 3 langzame recreatieve fietsers op een fietspad dat ik gebruikte voor mijn avondrit. Dubbel gebeld en 2 fietsers in de groep gingen naar rechts. De 3e fietser ging door op de middellijn. Ik ging naar links om te passeren, belde weer dubbel, geen reactie. Een van haar vrienden ging door met haar uit te schelden, geen reactie. Tegemoetkomende fietser, dus ik moest dicht bij het midden van het pad blijven. Op dit punt bleef ik continu bellen terwijl de vriend van de fietser door bleef gaan met haar uit te schelden.

Verbazingwekkend genoeg geen oortelefoons. Gewoon dood voor de wereld. Mijn 140db airzound claxon zou waarschijnlijk niet genoeg zijn geweest als hij geĂŻnstalleerd was.

#9 ·
Vorige week heb ik een Go Pro gekocht en die gisteren voor het eerst gebruikt om de sereniteit van mijn rit vast te leggen. In plaats daarvan had ik twee bijna-ongelukken door idioten die plotseling keerden zonder te kijken/knipperen. Er waren ook nogal wat mensen die zonder duidelijke reden van links naar rechts van de rijstrook slingerden, ondanks dat ik op mijn belletje drukte toen ik ze wilde inhalen. Ik vermoed dat ze hun evenwicht verloren.

Ik herinner me dat toen ik opgroeide in het VK, mijn scholen gratis fietscursussen aanboden. Ik weet niet zeker of dat een grote impact had, maar ik herinner me dat mijn generatie allemaal alerte fietsers waren en een zeer goed gevoel hadden voor verkeersveiligheid en -etiquette.

Op mijn vaste fietsroute zie ik nu heel vaak ambulances en motoragenten. Ik heb al heel wat mensen hun fiets helemaal zien verliezen en zien crashen op een breed, vlak asfalt oppervlak zonder oneffenheden. De mensen achter hen dragen dan bij aan de crash omdat ze in paniek raken en niet kunnen stoppen.

Terug naar bellen, ik heb een andere bel gekocht die sneller kan rinkelen, zoals een brandweerbel. Hij lijkt luider, maar zoals je zegt, ik denk niet dat luidheid hier het probleem is.

Ik heb de Spurcycle bekeken. Erg mooi, maar erg prijzig bij mijn lokale fietsenwinkel.

#10 ·
Ik heb ook een paar Knog Oi-bellen die van de Kickstarter komen. Ik had nog wat bellen nodig en die zien er ook goed uit en klinken goed. Ik vind het fijn dat ze een kabeldoorvoer hebben voor racefietskabels, dus een ervan gaat zeker op de racefiets van mijn vrouw. Ik weet niet zeker of ik de andere op mijn commuter of mijn mtb zal zetten.

#13 ·
Ik ben gecharmeerd van de "ring-ring" bellen. Ik vind de Mirrycle Incredibell Big Bell leuk. Hij past echter niet op een 31,8 mm (drop) stuur. Kan iemand een vergelijkbare bel aanbevelen met 31,8 capaciteit of een idee om achteraf in te bouwen?

#14 ·
+1 voor het Incredibell Brass Duet. Heb daar goede ervaringen mee gehad.

Ik zou de Spurcycle-bel niet aanraden vanwege de bullshit-prijs. Goed idee, maar belachelijke prijzen... Ik heb maar een van die Chinese Rock Bros-kopieën van de Spurcycle-bel gekocht, gewoon om vervelend te zijn. Werkt redelijk goed, en het was een redelijke prijs... realistischer dan het echte ding voor $ 9,69 verzonden... uit China!

Ik zou die Spurcycle-mensen volledig steunen als ze hun bel redelijk hadden geprijsd... niet tegen Rapha-prijzen!
Ik herinner me dat ze zelfs een schatting van de prijs voor hun bel op een stomme $ 35 zetten toen ze in Kickstarter zaten... toen het in productie ging, steeg het naar $ 50!
Een handgeschilderde Suzu Crane-bel is te koop voor $ 25!

Ik ben dol op de Knog Oi. $ 20 of $ 35 voor een titanium versie... nog steeds goedkoper dan de bullshit Spurcycle.

#16 ·
+1 voor de Incredibell Brass Duet. Heb daar goede ervaringen mee.

Ik zou de Spurcycle bel niet aanraden vanwege de onzinprijs. Goed idee, maar belachelijke prijzen... Ik ben verder gegaan en heb een van die Chinese Rock Bros-kopieën van de Spurcycle bel gekocht, gewoon om vervelend te zijn. Werkt redelijk goed, en het was een goede prijs... realistischer dan het echte ding voor $9,69 verzonden... uit China!

Ik zou die Spurcycle-mensen volledig steunen als ze hun bel redelijk geprijsd hadden... niet tegen Rapha-prijzen! Ik herinner me dat ze zelfs een schatting van de prijs voor hun bel op een stomme $35 vaststelden toen ze in Kickstarter zaten... toen het in productie ging, steeg het naar $50! Een handgeschilderde Suzu Crane-bel is te koop voor $25!

Ik ben dol op de Knog Oi. $20 of $35 voor een titanium versie... nog steeds goedkoper dan de onzin Spurcycle.
Denk dat je de kleine man wel moet haten die iets goed doet, hè? Oké, dus je bent niet hun markt. Ga verder. Ga je ook zeuren over de prijs van een handgeschilderde Silca Superpista pomp? Het is ver boven mijn budget, maar dat betekent niet dat ik het niet kan waarderen.

#20 ·
Ik ben een fan van de klassieke fietsbellen met meerdere ringen, maar uiteindelijk heb je een bel op je fiets. Wettelijk gezien voldoe je aan de eisen. Als mensen idioten zijn die niet opletten wat er om hen heen gebeurt, dan zij het zo.

Maar als je echt irritant wilt zijn, dan is een megafoon met de vervelende muzikale liedjes de juiste keuze.

#26 ·
Ik heb een Cateye Volt 1600 gekocht en geprobeerd de Hyper Constant-modus te gebruiken. De flits lijkt veel aandacht te trekken, zelfs overdag, en stopt mensen in hun tracks. De flits is intens. Het lijkt veel beter om een visuele en hoorbare waarschuwing te hebben in plaats van een op zichzelf.

#27 ·
Ik gebruik ook een lichtflitsmodus. Ik gebruik het over het algemeen NIET op de groene paden overdag. Ik vind gewoon niet dat tegemoetkomend verkeer op de groene weg zo'n probleem is als verkeer in dezelfde richting, waar het hoorbare alarm echt van pas komt. Het licht wordt echter de hele tijd op de wegen gebruikt. Ik vind het daar van onschatbare waarde, zelfs overdag, en VOORAL in de schemering en op bewolkte/mistige dagen. Ik gebruik het genoeg, tot het punt waarop het volgende dat ik aan mijn forens doe (na de revisie van de aandrijflijn van dit jaar) het kopen van een Schmidt-dynamonaaf en -verlichting zal zijn en mijn voorwiel opnieuw zal worden opgebouwd. Als ik dat eenmaal heb gedaan, zal ik waarschijnlijk 100% van de tijd met licht rijden.