Mountain Bike Reviews Forum banner

1 - 5 of 5 Posts

·
Registered
2,850 Posts
Discussion Starter #1
GPV-BMX-RAD-2.jpg
So I saw this picture I believe in BMX Action back in the 80's and decided to build one myself. Basically, flipping a BMX frame upside down, seated on the BB shell with pegs on back. Add some of the cool slick freestyle tires and VOILA! Death machine!

We ran these down Somo, and others with the best crash coming on North Mountain when a friend forgot to tighten his quill stem and having the bike go off into the rocky desert. That would have been a life flight, but we didn't have that then. So some random stranger in a old Chevy pickup got the job done and got him to JCL in Sunnyslope.

I am thinking of revisiting this for fun. Who is in?

·
Meatbomb
7,083 Posts
I remember long boarding down Camelback Mountain as a kid. Barefoot and only wearing shorts.

I ran with scissors too....

·
oh Lucky me
705 Posts
Damn, those guys were scootin!!!

Sent from my SM-G930V using Tapatalk

·
Registered
1 Posts
[QUOTE = "cstem, post: 12580265, membro: 277787"]
View attachment 1063834
Così ho visto questa foto in cui credo in BMX Action negli anni '80 e ho deciso di costruirne una io stesso. Fondamentalmente, capovolgere un telaio BMX a testa in giù, seduto sul guscio BB con i pioli sul retro. Aggiungi alcuni dei fantastici pneumatici freestyle slick e VOILA! Macchina della morte!

Li abbiamo affrontati su Somo, e altri con il miglior incidente avvenuto a North Mountain quando un amico si è dimenticato di stringere il suo attacco manubrio e di far partire la bici nel deserto roccioso. Sarebbe stato un volo di vita, ma allora non lo avevamo. Quindi uno sconosciuto a caso in un vecchio pick-up Chevy ha portato a termine il lavoro e lo ha portato al JCL a Sunnyslope.

Sto pensando di rivisitare questo per divertimento. Chi é dentro?
[/ CITAZIONE]

1 - 5 of 5 Posts